Wystawę samochodów osobowych zorganizowano w czterech pawilonach: 3, 3A, 5 oraz 6. Oprócz tego w innych halach można podziwiać motocykle, kampery, ciężarówki – cała ekspozycja zajmuje 13 hal MTP. Tradycyjnie już całą halę 3A zajęły firmy z Grupy Volkswagen, czyli Audi, Seat, Volkswagen, Skoda i Porsche. Najbardziej oblegane jest stoisko Porsche, gdzie wystawiono pięć nowych modeli 911 (ósmej generacji) oraz "911-tkę" w wersji cabrio. Są także wyścigowe 911 GT2 RS Clubsport oraz sprowadzone z Muzeum w Stuttgarcie klasyczne Porsche 935 z lat 70. – zwycięzcy wyścigu Le Mans.
Audi wystawiło elektrycznego SUV-a o nazwie e-tron oraz trzy koncepcyjne „elektryki”. Seat, Skoda i Volkswagen też przygotowały ciekawe ekspozycje, m.in. elektrycznego I.D.CROZZ-a (VW – w sprzedaży jeszcze w tym roku, seryjnie ma kosztować poniżej 130 tys. zł), Scalę i Kamiqa (Skoda) czy 7-osobowego Terraco (Seat).
Halę nr 3 zdominowały Mercedes oraz BMW. Firma ze Stuttgartu wystawia swój pierwszy elektryczny model – SUV-a EQC (zasięg 400 km) - oraz kilka „gorących” nowości, które w marcu prezentowała na salonie w Genewie: CLA Shooting Brake, AMG GLE 53 4Matic+ oraz model GLC. W części poświęconej AMG największe zainteresowanie wzbudzały AMG GT oraz GT R PRO. Nie zabrakło miejsca dla elektrycznego smarta visiona EQ fortwo (autko autonomiczne, czyli mogące poruszać się bez udziału kierowcy).
BMW przyciągało debiutującym w Polsce modele serii 8 cabrio oraz flagową limuzyną – serii 7 a także wersją X7. Osiągi wszystkich tych aut – imponujące.
Najwięcej KM na metr kwadratowy stoiska odnotowaliśmy w Auto Fus Group – dilera Rolls-Royce’a, BMW, Alpiny i McLarena z Warszawy. Debiutujący w Polsce McLaren 720S Spider osiąga 200 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 341 km (z otwartym dachem!). Tylko odrobinę wolniejszy jest McLaren 600 LT Spider – osiąga „setkę” w 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 324 km/h. Trzeci z prezentowanych McLaren 570S Coupe ma pod maską gotowe do skoku 570 KM, a do 200 km/h potrzebuje tylko 9,5 sekundy.
Auto Fus Group zaprezentował także terenowego Rolls-Royce’a Cullinana oraz kabriolet – R-R Dawn. Amatorzy najmocniejszych wersji BMW mogli też podziwiać BMW Alpine: w odmianie B7 ma silnik podrasowany do 608 KM (V maks. 330 km/h!). Pokazano także wersję B4 S Bi-Turbo (limitowana edycja 99 szt.) oraz SUV-a BMW Alpina XD3.
Wiele ciekawych premier można podziwiać w hali nr 5. Nissan postawił na elektromobilność, wystawiając elektrycznego Leafa e+ oraz wyścigowego, elektrycznego Leafa Nismo RC (moc 326 KM, do „setki” w 3,4 sekundy!).
Także Hyundai eksponuje swoje modele elektryczne (Kona, IONIQ electric), hybrydowe (IONIQ hybrid), a także – po raz pierwszy w Polsce – zasilane ogniwami paliwowymi Nexo.
Elektryczny pojazd (e-Niro) można było podziwiać także na stoisku Kii. E-Niro pojawi się w sprzedaży w Polsce w I kwartale 2020 r.
Poznań Motor Show otwarty jest dla publiczności w piątek, sobotę i niedzielę (29-31 marca 2019) w godzinach 10-18.
Galeria zdjęć
Alfa Romeo Tonale - komcept
Alfa Romeo Tonale
Audi e-tron
Alpina B4 S Bi-turbo. Powstanie tylko 99 szt.
BMW koncept Next 100
BMW Z4 M40i
Smart vision EQ
Nowy Range Rover Evoque
Mercede GLE
Hyundai Niro – z napędem wodorowym
Nowe Porsche 911
Audi e-tron koncept
Audi e-tron wersja produkcyjna. Zamiast lusterek zewnętrznych ma kamerki wyświetlające obraz na drzwiach
Porsche 911 cabrio
Porsche 911 cabrio
Porsche 911 cabrio
VW I.D. CROZZ. W salonach w drugiej połowie 2019 r. Cena – poniżej 130 tys. zł
VW I.D. CROZZ
VW I.D. CROZZ
Nowy Mitsubishi ASX
Sportowy, elektryczny Nissan Leaf Nismo RC
Kia Niro elektryczna
Mazda 3 sedan
MCLaren 570S
Mercedes EQC elektryczny
Porsche 935
Porsche GT2 RS
Rolls-Royce Cullinan
Rolls-Royce Dawn
Seat Tarraco
Premera Skody Scala i Kamiq
Skoda Scala
Skoda Kamiq
SsangYong Korando „największa paka w mieście"
SsangYong Korando
SsangYong Korando