- Popularny kompaktowy SUV czyli ASX przeszedł gruntowny face lifting, który nadał mu charakterystyczne cechy typowe dla najnowszych modeli marki
- Podczas salonu samochodowego w Genewie Mitsubishi zaprezentowało Dendo Drive House samowystarczalny system energetyczny
- Mitsubishi L200 to po Outlanderze drugi najchętniej kupowany na świecie model Mitsubishi, który w najnowszym wcieleniu będzie oferowany na 150 rynkach
Mitsubishi wie doskonale, jak zwrócić na siebie uwagę i tym razem do Genewy przywiozło kilka modeli i rozwiązań technicznych obok których nie sposób przejść obojętnie. Wszystkie prezentowane są pod hasłem przewodnim marki „Drive Your Ambition”.
Mitsubishi ASX 2020 – zastrzyk świeżości
Popularny kompaktowy SUV marki przeszedł gruntowny face lifting, który nadał mu charakterystyczne cechy typowe dla najnowszych modeli marki, w tym Eclipse Crossa i L200. Zmiany widać w przednim pasie z nowymi reflektorami, zderzakiem i chromowanym grillem, a z tyłu w konstrukcji ledowych lamp i także zderzaka. We wnętrzu skoncentrowano się na nowym systemie multimedialnym, który zyskał nowy 8-calowy wyświetlacz dotykowy i opcjonalną nawigację TomTom. Mitsubishi obiecuje udostępnić też wkrótce aplikację na smartfona umożliwiającą zdalny dostęp do wielu informacji o kondycji auta i jego obsłudze.
Nowością jest też benzynowy silnik 2.0, który zastąpi stosowaną obecnie jednostkę 1.6. Co ważne, auto dostępne będzie z napędem na przód lub obie osie, a do przekazania momentu wykorzysta 5-biegową skrzynię manualną lub automat CVT. Tak ostatnia konstrukcja zaoferuje sportowy tryb pracy z 6 wirtualnymi przełożeniami.
Nowy ASX w salonach sprzedaży pojawi się po wakacjach, wtedy też poznamy szczegółowe dane na temat jego specyfikacji wyposażeniowej i cen.
Mitsubishi L200 – nie tylko do pracy
Nowa generacja pikapa L200 światową premierę miała w listopadzie ubiegłego roku w Bangkoku, teraz przyszedł czas na jej debiut na Starym Kontynencie. L200 to po Outlanderze drugi najchętniej kupowany na świecie model Mitsubishi, który w najnowszym wcieleniu będzie oferowany na 150 rynkach. Auto prezentuje się bardzo zadziornie, a jego konstruktorzy zgodnie z koncepcją „Rock Solid – Twardy jak Skała”, duży nacisk położyli na poprawę właściwości jezdnych, funkcjonalności, bezpieczeństwa pasażerów i niezawodności. Na liście jego wyposażenia w zależności od wersji mogą pojawić się takie pozycje jak m.in. system łagodzenia kolizji czołowych, wykrywający pojazdy i pieszych przed samochodem, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu widzenia kierowcy, tylny sygnalizator ruchu poprzecznego przydatny podczas cofania czy system monitorowania otoczenia samochodu generujący obraz z lotu ptaka, który wraz z czujnikami parkowania ułatwia manewrowanie.
Nowy L200 w wersji europejskiej napędzany będzie silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l współpracującym z 6-biegową automatyczną lub manualną przekładnią. Auto dostanie też napęd na obydwie osie z nową funkcją Off-road, która pozwoli na wybór jednego z kilku trybów pracy układu. Będą to Gravel (szuter), Mud/Snow (błoto/śnieg), Sand (piasek) i Rock (kamienie).
Podobnie jak w przypadku odświeżonego ASX-a, nowa generacja pikapa L200 trafi do salonów sprzedaży w Polsce jesienią tego roku.
Mitsubishi Engelberg Tourer – więcej SUV-a
A tak naprawdę również więcej auta elektrycznego, więcej stylu i więcej nowoczesnej technologii. Takimi hasłami Mitsubishi określa swój najnowszy koncept o nieco oryginalnej nazwie Engelberg Tourer. Zawdzięcza ją alpejskiemu miasteczku słynącemu ze wspaniałych tras narciarskich dla free-ridingu i uosabia samochód adresowany do kierowców chcących poszerzyć swoje horyzonty i gotowych na nowe wyzwania.
Auto stanowi dalsze rozwinięcie pomysłów Mitsubishi na wyzywające, ale solidne i pomysłowe modele dające użytkownikom dużo przyjemności z jazdy i codziennego ich użytkowania. Jest średniej wielkości SUV-em z trzema rzędami siedzeń w środku i napędem hybrydowym PHEV nowej generacji, który trafi do przyszłych elektrycznych pojazdów marki. Składa się ona z dwóch silników elektrycznych – po jednym dla każdej z osi – o zwiększonej wydajności i mocy (przedni osiąga 85 kW, tylny 90 kW), a ich pracą zarządza kolejna odsłona układu S-AWC (Super All Wheel Control), zapewniając optymalną trakcję i osiągi. Do tego dochodzi benzynowa jednostka o pojemności 2,4 l w roli generatora ładującego baterie o dużej pojemności umieszczone pod podłogą. Zasięg tego auta w trybie elektrycznym to 70 km, a łączny przy pełnym naładowaniu akumulatorów i pełnym zbiorniku paliwa – ponad 700 km.
Póki co to jednak popis możliwości technologicznych koncernu, który w ramach aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi jest odpowiedzialny za rozwój technologii PHEV. Jak jednak zapewniają przedstawiciele Mitsubishi Engelberg Tourer w porównaniu z innymi konceptami pokazywanymi w ciągu ostatnich lat jest najbliższy wersji produkcyjnej. Czekamy zatem na nowego SUV-a marki.
Mitsubishi Dendo Drive House – energia dla domu i auta
A to coś dla fanów ekologicznych nowinek technologicznych. Dendo Drive House jest samowystarczalnym systemem energetycznym, który umożliwia jego użytkownikom wytwarzanie, przechowywanie i udostępnianie energii elektrycznej pomiędzy samochodem a budynkiem. W jego skład wchodzą panele słoneczne, dwukierunkowa ładowarka z technologią Vehicle-to-Home oraz akumulatory do przechowywania energii w budynkach, domach oraz pojazdach marki z napędem PHEV.
System ten z jednej strony umożliwia proste ładowanie samochodu PHEV przy wykorzystaniu energii słonecznej, a z drugiej przekazywanie jej z samochodu do mieszkania gdy zajdzie taka potrzeba. Co ważne, Dendo Drive House zacznie być wprowadzany na rynek jeszcze w tym roku w USA i w Europie. W Polsce jego dostępność będzie zależeć od decyzji ustawodawcy, bowiem ustawa o elektromobilności narzucając akcyzę na silniki o pojemności powyżej 2 l wyeliminowała z naszego rynku Outlandera PHEV, jedyny model już zdolny do współpracy z tym systemem.