Kluczowe rynki motoryzacyjne świata, czyli Chiny i USA, niemal jednocześnie organizują duże wydarzenia samochodowe. Amerykanie reklamują swój salon mianem największej imprezy motoryzacyjnej na wschodnim wybrzeżu. Choć trudno im odmówić racji, to jednak nie sposób zauważyć, że w Stanach też borykają się z problemami.
Wielkim nieobecnym jest np. BMW, tak aktywne w USA. Mazda nie przywiozła zaś CX-30, które zobaczyliśmy w Genewie. Nie przeoczono również działań koncernu General Motors, który w tym roku zwyczajnie zrezygnował z tradycyjnych dużych konferencji. Na pocieszenie zostało to, że GM przywiozło do Nowego Jorku prawdziwą nowość dla Ameryki, czyli Cadillaca CT5.
W Nowym Jorku nie zabrakło oczywiście premier. Wiele z pokazanych aut będziemy mogli raczej podziwiać na zdjęciach niż na europejskich ulicach. Możemy zatem zapomnieć o takich pojazdach jak m.in.: Acura TLX, Genesis G90, Hyundai Sonata, Lincoln Corsair czy Nissan Versa.
Galeria zdjęć Mercedes GLS 1/24 Źródło: Auto Świat / Mercedes
Największy SUV Mercedesa, czyli Klasa S wśród SUV-ów, jak określił nowy model sam Ola Kallenius. GLS jest nawet większy od poprzednika (dłuższy o 7 cm i szerszy 2,2 cm). Rozstaw osi zwiększono zaś o 6 cm.
Mercedes GLS 2/24 Źródło: Auto Świat / Mercedes
Dla Europy będą sześciocylindrowe diesle OM 656 o mocy 286 KM i 330 KM. Za oceanem wersje benzynowe, których ukoronowaniem ma być GLS 580 4Matic z instalacją 48 V. To oznacza moc 489 KM i 700 Nm momentu obrotowego.
Mercedes GLS 3/24 Źródło: Auto Świat / Mercedes
W środku nie zabrakło nowego systemu multimedialnego MBUX. A pod maską? Wciąż diesle i benzynowe. Oferta zależna oczywiście od rynku. W Europie niedostępny będzie GLS 450 4Matic, czyli sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 367 KM wraz z instalacją 48 V i dodatkowym 250 Nm z silnika elektrycznego o mocy 22 KM.
Hyundai Venue 4/24 Źródło: Auto Świat / Hyundai
Mały crossover, który otwiera gamę marki (jest bowiem nieco mniejszy od Kony). Tak zachwala nowy model Venue sam producent. W sprzedaży w USA jeszcze w tym roku.
Hyundai Venue 5/24 Źródło: Auto Świat / Hyundai
W kabinie nowe multimedia Blue Link dostosowane do współpracy z systemami Amazon Alexa i asystentem Google (możliwość kontroli inteligentnego domu). Tak jak inne modele – także Venue będzie można zdalnie uruchomić poprzez aplikację.
Hyundai Venue 6/24 Źródło: Auto Świat / Hyundai
Venue będzie dostępny z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1,6 l. Do wyboru przekładnia ręczna lub automat. Niestety Hyundai dość lakonicznie potraktował dane techniczne. Chwalą się za to trybem jazdy po śniegu.
Qiantu K50 7/24 Źródło: Auto Świat / Qiantu
Chiński elektryczny samochód sportowy przez duże S. Do budowy auta wykorzystano m.in. włókno węglowe (nadwozie) i różne stopy aluminium.
Qiantu K50 8/24 Źródło: Auto Świat / Qiantu
Chiński elektryczny samochód sportowy przez duże S. Do budowy auta wykorzystano m.in. włókno węglowe (nadwozie) i różne stopy aluminium.
Qiantu K50 9/24 Źródło: Auto Świat / Qiantu
Pod ciekawą karoserią kryje się elektryczny zespół napędowy o mocy 402 KM zamontowany na aluminiowej ramie.
Toyota Highlander 10/24 Źródło: Auto Świat / Toyota
Za oceanem nowy model jest porównywany do RAV4. Nie chodzi jednak tylko o technikę, a również o stylizację. Niemniej pod charakterystyczną karoserią kryje się nowa platforma Toyoty, czyli TNGA.
Toyota Highlander 11/24 Źródło: Auto Świat / Toyota
Pod maską bez rewolucji. Highlander dalej będzie dostępny z mocnym benzynowym 3,5 l (295 KM). Będzie również ten sam układ hybrydowy co w nowym RAV4.
Toyota Highlander 12/24 Źródło: Auto Świat / Toyota
Niestety wciąż możemy jedynie zazdrościć Amerykanom. W USA Toyota już stosuje nowe multimedia z ekranem 12,3” z Apple CarPlay i Android Auto.
Subaru Outback 13/24 Źródło: Auto Świat / Subaru
Jakże mogłoby być inaczej? Nowy Outback otrzymał najnowszą wersję skrzyni CVT. To przekładnia z manualnym trybem 8 stopniowym (wirtualne biegi).
Subaru Outback 14/24 Źródło: Auto Świat / Subaru
Bez niespodzianek. Zachowano stylistyczne i techniczne pokrewieństwo z Legacy. W USA Outback dostępny będzie z takimi silnikami jak 2,4 l o mocy 260 KM oraz 2,5 l o mocy 182 KM.
Ford Escape 15/24 Źródło: Auto Świat / Ford
To po prostu Kuga dla Ameryki. Za oceanem klienci będą mogli wybierać takie silniki jak 2,0 l EcoBoost o mocy 250 KM, trzycylindrowy 1,5 l (180 KM) i 2,5 l (hybryda o łącznej mocy 198 KM).
Acura TLX PMC 16/24 Źródło: Auto Świat / Acura
Oto japoński samochód budowany ręcznie. A ściślej zbudowany przez zespół techników montujących na co dzień model NSX. Za oceanem można zatem zamówić limitowaną edycję PMC Edition, której montaż trwa 5 dni.
Acura TLX PMC 17/24 Źródło: Auto Świat / Acura
Wersja PMC Edition ma być bardzo bogato wyposażona. W praktyce oznacza to perforowaną skórzaną tapicerkę, specjalny lakier Valencia Red Pearl, lakierowane elementy dekoracyjne, ładowanie bezprzewodowe, czerwone przeszycia czy system audio ELS z 10 głośnikami.
Cadillac CT5 18/24 Źródło: Auto Świat / GM Corporation
Amerykański patriota, zamiast wybrać BMW serii 5 czy Mercedesa Klasy E, może sięgnąć po CT5? A i owszem, choć sam Cadillac twierdzi, że auto powinno być porównywane z mniejszymi sedanami czyli A4, serią 3 czy Klasą C.
Cadillac CT5 19/24 Źródło: Auto Świat / GM Corporation
CT5 może jeździć samodzielnie. Cadillac twierdzi, że po wybranych autostradach USA i Kanady można podróżować bez potrzeby trzymania rąk na kierownicy. A to już zasługa nowego systemu Super Cruise z kompletem czujników radarowych, kamer i map bazujących na danych z głowic laserowych Lidar.
Cadillac CT5 20/24 Źródło: Auto Świat / GM Corporation
Pod maską można znaleźć 2 litrowy silnik o mocy 237 KM lub 3 litrowe V6 o mocy 335 KM. W opcji napęd na cztery koła tradycyjnie nazwany AWD.
Lincoln Corsair 21/24 Źródło: Auto Świat / Lincoln
Oto kolejny luksusowy crossover. Lincoln bazuje na technice Forda Escape. A to oznacza pokrewieństwo z nową Kugą. Producent obiecuje wysoką jakość wykonania i jeszcze wyższy poziom luksusu.
Lincoln Corsair 22/24 Źródło: Auto Świat / Lincoln
W kabinie nie szczędzono komfortowych dodatków. Jest zatem 14 głośnikowy system audio Revel, system SYNC 3 z 8 calowym ekranem, fotele z 24 stopniową regulacją oraz pakiet 6 różnych dźwięków ostrzegawczych, które nagrała orkiestra symfoniczna z Detroit.
Lincoln Corsair 23/24 Źródło: Auto Świat / Lincoln
Do wyboru dwa silniki benzynowe: 2,0 l o mocy 250 KM oraz 2,3 l o mocy 280 KM. Oba zestawiono z 8 stopniowym automatem. Co ciekawe standardem jest napęd na jedną oś (przedni). Napęd 4x4 w opcji. W opcji także adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku.
GMC-Sierra-Denali-CarbonPro-Edition-160 24/24 Źródło: Auto Świat / GMC
Oto pickup z niezwykłym rozwiązaniem. Pakę ładunkową wykonano z włókien węglowych i innych kompozytów. Dzięki temu samochód zyskał na wadze (paka lżejsza o 25 proc.), większej ładowności (niemal o 30 kg) i odporności. A ile zyskał na wartości? GMC nie ujawnił jeszcze cen.