Auto Świat Wiadomości Aktualności Abarth 124 spider - rajdowka na sezon 2017

Abarth 124 spider - rajdowka na sezon 2017

Podczas salonu samochodowego w Genewie, obok Abartha 124 spider, zaskoczył również pierwszy prototyp Abartha 124 rally. Po raz pierwszy, zaprojektowany i zaprezentowany został wspólnie samochód cywilny w razem ze sportową wersją.

Abarth 124 rally
Zobacz galerię (2)
Auto Świat / FCA
Abarth 124 rally

Nowy Abarth 124 rally, to kwintesencja czystej technologii i osiągów, zrodzona z doświadczenia zespołu Corse Abarth. Po ponad 40 latach od ostatniego startu w Rajdzie Monte Carlo w 1976 roku, Abarth 124 rally powraca z tym samym celem: sprawdzić w ekstremalnych warunkach rozwiązania techniczne samochodów cywilnych i zapewnić wszystkim klientom Abartha doskonałe osiągi oraz maksymalną niezawodność.

Pod maską tego auta kryje się silnik 1800 cm3 turbo z dwoma wałkami i z wtryskiem bezpośrednim. Dzięki różnym rodzajom mapowania, gwarantuje moc do 300 KM przy 6500 obrotów oraz doskonałą krzywą momentu obrotowego, zasadniczy element, który pozwala kierowcy osiągnąć równowagę między układem kierowniczym, a przyspieszeniem w nadsterowności. Projekt miał zagwarantować niezawodność i osiągi również w typowych dla rajdów ekstremalnych warunkach: lód, nawierzchnia ziemna, kurz, woda, wysoka temperatura.

Również napęd został zaprojektowany tak, aby podkreślić osiągi: silnik jest zestawiony z szybką, sekwencyjną, 6-biegową skrzynią z łopatkami przy kierownicy, a własności jezdne wspomaga mechaniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy.

Aby podnieść konkurencyjność 124 rally, technicy zespołu Corse postawili sobie jasno określone cele: przede wszystkim, zmniejszenie masy i odpowiednie wyważenie samochodu. W związku z tym, silnik jest zamontowany za osią przednią, w kabinie pasażerskiej i w komorze silnika zostały zastosowane lekkie i wytrzymałe materiały, natomiast otwierany dach został zastąpiony stałym, sztywnym dachem wykonanym z materiału kompozytowego. Dzięki temu szeregowi rozwiązań, rozłożenie masy jest nieznacznie większe na tył, co zapewnia maksymalne właściwości jezdne, również w warunkach zmniejszonej przyczepności. Środek ciężkości został jeszcze bardziej obniżony niż w samochodzie cywilnym, co poprawiło przyczepność do drogi oraz przewidywalność zachowania.

Homologacja w kategorii FIA R-GT wymogła wzmocnienie konstrukcji, co zapewniło jeszcze większą wytrzymałość na naprężenia oraz wyższe standardy bezpieczeństwa dla załogi, a nadwozie jest wyposażone w klatkę bezpieczeństwa.

Kod projektu SE139 czerpie z bijącego serca historii marki, nawiązując bezpośrednio do samego Karla Abartha. Symbol SE oznacza „Sports" i „Experimental", bezpośrednie nawiązanie do wartości Abartha - rzemieślniczej precyzji wykonania i postępu technicznego. Numer 139 przypomina natomiast, że w swojej 67-letniej historii Abarth opracowywał średnio dwa projekty „wyścigowe" na rok: to doskonały rezultat, którym niewielu producentów samochodów może się pochwalić.

Z mechanicznego punktu widzenia, karoseria oraz schemat zawieszeń zostały całkowicie przeprojektowane przez zespół techniczny Abartha, ściśle współpracujący z LM Gianetti, firmą założoną ponad 40 lat temu, która była zaangażowana w projekt pierwszego Abartha 124 Rally. EXT SHOX natomiast wniosła swoją specjalistyczną wiedzę w projekt amortyzatorów regulowanych w 4 płaszczyznach, które są absolutną nowością w samochodach rajdowych.

Zespół mógł liczyć na wsparcie BMC w projekcie układu dolotowego, istotnego z punktu widzenia stałych i niezawodnych osiągów silnika. Wyścigowe obręcze kół, lekkie i jednocześnie mocne, zaprojektowane zostały przez firmę OZ, prawdziwą legendę w świecie felg.

Na koniec wnętrza, które zostały całkowicie odnowione (tak samo zresztą jak w wersji cywilnej), dzięki poszyciom z materiału Alcantara, od deski rozdzielczej po siedzenia, 100% włoska technologia, która pozwala zredukować masę samochodu oraz odbijanie się promieni słonecznych wewnątrz samochodu, jak również zapewnia maksymalną styczność w punktach kontaktu ciała kierowcy z samochodem: na siedzeniu i kierownicy.

Po prezentacji podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie, rozpocznie się etap rezerwacji Abarthów przeznaczonych do produkcji, aby wszyscy mogli się przygotować do rozpoczęcia sezonu rajdowego 2017.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków