• Abarth 600e napędzany jest elektrycznym silnikiem o mocy 240 KM
  • Scorpionissima to limitowana wersja, której powstanie 1949 egzemplarzy
  • Na pokładzie samochodu znalazły się 20-calowe koła oraz mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Abarth zdecydował się przejść na elektryczny napęd. Jednak Włosi obiecują, że ich nowe samochody będą nie mniej spektakularne pod względem stylistyki, mocy silników czy osiągów niż spalinowe wersje.

Pierwszym elektrycznym modelem, który wszedł do oferty włoskiej marki był Abarth 500e. Samochód wyposażony w jednostkę generującą 155 KM oraz 235 Nm. W tej postaci samochód rozpędza się do setki po 7 s, a jego prędkość maksymalna to 155 km/h.

Abarth 500e Foto: Stellantis
Abarth 500e

Abarth 600e – czas na kolejny model

Nowy Abarth 600e przechodzi ostatnie testy i zadebiutuje publicznie w Mediolanie, gdzie planowane są zdjęcia do nowej reklamy. Premierowym wydaniem samochodu będzie limitowany Abarth 600e Scorpionissima, który zostanie wyprodukowany w edycji 1949 egzemplarzy. Dlaczego akurat tyle? Ponieważ to nawiązuje do początków firmy, która powstała w 1949 r.

Włoski producent przekonuje, że Abarth 600e Scorpionissima będzie tak ekscytującym samochodem, że wprawi w osłupienie dynamicznie usposobionych fanów motoryzacji.

Abarth 600e – cechy, nad którymi skupiono się podczas projektowania

  • stylistyka – ma wyrażać możliwości drzemiące w tym aucie
  • konstrukcja – ma uczynić ten model, najmocniejszym Abarthem w historii
  • duch rywalizacji – ma przyciągać entuzjastów motoryzacji

Abarth 600e Scorpionissima wyróżnia się ekskluzywnym lakierem Hypnotic Purple. W połączeniu z tylnym spoilerem, zaprojektowanym w celu maksymalizacji osiągów, potęguje on agresywny charakter pojazdu. Całości dopełniają efektownie wyglądające 20-clowe alufelgi, które zaprojektowano w taki sposób, żeby pomieścić wydajny układ hamulcowy.

Abarth 600e – najmocniejszy w historii

Abarth 600e ma pod maską elektryczny silnik generujący 240 KM. Nie są jeszcze znane szczegóły dotyczące osiągów nowego modelu, pewne jest natomiast, że to najmocniejszy samochód w dziejach włoskiej marki.

Abarth 600e, który ma być unikalny wśród samochodów elektrycznych, będzie wyposażony w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Dzięki niemu udało się uzyskać doskonałą stabilność jazdy i lepsze prowadzenie.

Abarth 600e ma zapewnioną również doskonałą przyczepność. Ta cecha to w dużej mierze zasługa opon opracowanych wspólnie z dostawcą ogumienia do zawodów Formuły E. Dzięki nim można cieszyć się dynamiczną jazdą w każdych warunkach – na suchej i mokrej nawierzchni, na ulicy, jak i na torze wyścigowym.

Abarth 600e – naszym zdaniem

Z jednej strony szkoda spalinowych silników, a z drugiej pojawia się Abarth 600e. Wprawdzie ma elektryczny napęd, ale jednocześnie najmocniejszy silnik w historii to gwarancja osiągów godnych marki ze skorpionem w logo. Do tego dochodzi rasowy wygląd i obietnica świetnego prowadzenia. Co może się nie udać?