- Wiele usportowionych aut ma za sobą mniej lub bardziej poważne kolizje, wiele było wykorzystywanych w amatorskim sporcie, wiele było katowanych. Uważajcie!
- Nie każdy z opisywanych modeli należy do czołówki rankingów trwałości, ale każdy daje masę radości
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w znakomitej większości naszych bohaterów oscyluje w granicach 7-8 s
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Małe, szybkie, względnie tanie – brzmi jak sen nastolatka? Trochę tak. Ale po takie auta chętnie sięgają także i nieco starsi kierowcy, np. tacy, którzy już się nieco wyszaleli, ale nadal nie chcą się za kółkiem nudzić. Czasem do szczęścia wystarczy tylko w odpowiedniej chwili dynamicznie wkleić się w ostry zakręt i z uśmiechem satysfakcji zostawić w tyle rozemocjonowanego kierowcę mocniejszego służbowego kombi.
Nie da się ukryć, że warm i hot hatche, zwane też – m.in. na cześć VW Golfa i Peugeota 205 – autami GTI, to świetny wynalazek. Niewielkie (miejskie lub kompaktowe) hatchbacki z mocnym silnikiem i, zazwyczaj, utwardzonym zawieszeniem często potrafią naprawdę dużo. I choć najszybsze modele należą raczej do segmentu C, to tym razem zajmiemy się gorącymi autami miejskimi. Budżet: ok. 20-25 tys. zł.