Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo MiTo to miejskie auto osobowe należące do segmentu B. Auto zostało zaprezentowane w Genewie w 2008 roku. Nazwa odnosi się do 2 włoskich miast – Mediolanu (Milano), gdzie zostało zaprojektowane, i Turynu (Torino), gdzie jest produkowane. Ponadto „mito” oznacza po włosku legendę.

MiTo to 3-drzwiowy hatchback który ocieka włoskim stylem. Subtelne, a zarazem gdzieniegdzie agresywne linie przyciągają wzrok. Przód został przejęty z innego modelu Alfy Romeo – sportowej 8C. Drzwi boczne zostały pozbawione ramki, a zgrabny tył zdobi niewielka lotka oraz okrągłe światła wykonane w technologii diodowej. Dzięki skrętnej tylnej belce, auto jest zwrotne, a z przodu zastosowano kolumny McPhersona. Płytę podłogową SCSS dzieli z modelem Fiata Grande Punto. Niestety, pomimo wielu zalet, auto nie jest wolne od wad. Częste są awarie alternatora, układu chłodzenia oraz wspomagania przekładni kierowniczej.

Rok po rozpoczęciu produkcji przyszła wersja QV (Quadrifoglio Verde), która miała turbodoładowany silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 180 KM. Dzięki masie 1200 kg, auto przyspiesza w 7,5 sekundy do „setki” a rozpędza się do 215 km/h.

W chwili nadejścia faceliftingu w 2013 roku auto można było zamówić z nowym silnikiem 0.9 litra z turbosprężarką o mocy 105 KM. Ponadto do palety barw MiTo dodano kilka nowych kolorów, uboższe wersje otrzymały 15-calowe felgi, a wewnątrz wprowadzono nowy system multimedialny. Niestety w tym samym momencie z rynku zniknęła sportowa wersja, aby powrócić rok później w odświeżonej wersji – silnik o mocy 170 KM zespolono z dwusprzęgłową skrzynią TCT. Auto przyspieszało o 0,2 sekundy szybciej od swojego poprzednika i było szybsze o 4 km/h.

Alfa Romeo MiTo jest stylowym samochodem idealnie nadającym się do miasta. Jego konkurentami są m.in. Audi A1 oraz Mini Cooper.

Alfa Romeo Mito - generacje

Alfa Romeo Mito (2008&nbsp-&nbsp)

Alfa Romeo Mito (2008 - )

Alfa Romeo Mito - powiązane artykuły

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Czasy nie są łatwe, ale przecież nie zawsze musimy się zajmować autami, które albo mało palą, albo są tanie w zakupie. Nie, tym razem pora na coś lifestylowego, coś, co daje przyjemność, a przy tym nie naraża na koszty.

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Alfa Romeo MiTo - nie chcesz przepłacać za MINI ten samochód jest dla Ciebie

Alfa Romeo MiTo - nie chcesz przepłacać za MINI ten samochód jest dla Ciebie

Nie chcesz przepłacać za MINI czy A1, bierz Alfę Romeo MiTo. Jest stylowa, dość ciasna, ma słabą widoczność do tyłu, ale – jak na Alfę Romeo – przeważnie okazuje się tania w utrzymaniu.

Najbrzydsze włoskie samochody. Czy są gorsze od Multipli?

Najbrzydsze włoskie samochody. Czy są gorsze od Multipli?

Że co? Że Włosi projektują brzydkie samochody? Czasem im się uda. Oto dziewięć przykładów, przy czym to wcale nie będzie dziewięć wersji Multipli.

Sprawdzamy silniki Alfy Romeo. Jest w czym wybierać!

Sprawdzamy silniki Alfy Romeo. Jest w czym wybierać!

Inżynierowie Alfy Romeo mają duże doświadczenie w konstruowaniu rozwiniętych technicznie, a także trwałych jednostek napędowych. Nie brakuje wśród nich zarówno benzyniaków, jak i turbodiesli, silników o małej pojemności i dużej, współpracujących z różnymi skrzyniami biegów.

Te samochody okazały się klapą. Nie miały następców

Te samochody okazały się klapą. Nie miały następców

Debiutowały w aurze sensacji, ponieważ nie miały precedensu w historii swoich producentów. Niestety, nie doczekały się też następców. Oto dziesięciu bohaterów jednej generacji: Seat Altea, Opel Signum i inni.

10 samochodów, których nazwy nie brzmią dobrze w języku polskim

10 samochodów, których nazwy nie brzmią dobrze w języku polskim

Znalezienie dobrej nazwy dla samochodu to niedoceniana sztuka, o której znaczeniu przypominamy sobie dopiero wtedy, kiedy coś zazgrzyta i wybrane oznaczenie nie brzmi dobrze w naszym języku. Chcecie przykłady?

Ideę Corvette z V8 pośrodku zrealizowano po 65 latach. 12 modeli, które dłuuugo czekały na produkcję

Ideę Corvette z V8 pośrodku zrealizowano po 65 latach. 12 modeli, które dłuuugo czekały na produkcję

Między pomysłem na Chevroleta Corvette z centralnie umieszczonym silnikiem a jego realizacją upłynęło aż 65 lat. Na swój moment długo czekały też BMW i3, Porsche Panamera i Alfa Romeo Stelvio. Jakim jeszcze modelom droga od idei do seryjnej produkcji zabrała mnóstwo czasu?

Nowe Fiaty na francuskiej platformie. Dobre wieści dla zakładów w Polsce?

Nowe Fiaty na francuskiej platformie. Dobre wieści dla zakładów w Polsce?

Coraz bliżej połączenia grup FCA i PSA. Dla klientów oznacza to tyle, że nowe małe modele Alfa Romeo czy Fiata powstaną na platformie PSA wykorzystanej do budowy takich aut jak choćby DS3 Crossback, Opel Corsa czy Peugeot 208. Niewykluczone, że tak oczekiwane kolejne włoskie auta powstaną w Polsce.

Giulietta i MiTo – duet niemal idealny

Giulietta i MiTo – duet niemal idealny

Alfa Romeo od lat produkuje wyjątkowe auta. Nie ważne, czy jest to model miejski, kompakt, czy duży sedan – zawsze jest to samochód na swój sposób wyjątkowy, który zawsze zwraca na siebie uwagę. Czy tak może być w przypadku takich modeli jak MiTo czy Giulietta?

Top 5 - udane włoskie auta

Top 5 - udane włoskie auta

Całkiem trwała, a do tego prosta mechanika, udane benzyniaki i silniki Diesla, tanie części, a nawet atrakcyjna cena na rynku wtórnym. Te wszystkie cechy mają auta z włoskiego „Top 5”.

Alfa Romeo MiTo TwinAir – z polskim akcentem | TEST

Alfa Romeo MiTo TwinAir – z polskim akcentem | TEST

Miejski model Alfy Romeo, czyli MiTo, jest tak stary, że nie pamiętamy nawet kiedy wszedł do sprzedaży. A bazuje na jeszcze bardziej leciwej konstrukcji Punto. Tylko czy źle? Nie koniecznie

Redakcja poleca
15 najlepszych samochodów za 20 tys. zł

15 najlepszych samochodów za 20 tys. zł

Za 20 tys. zł można kupić 5-letnie auto segmentu B, atrakcyjny 7-letni kompakt, vana z 2007 r., ale także kilkunastoletni samochód sportowy – możliwości jest naprawdę wiele. Oto 15 wybranych przez nas propozycji.

Używane: Alfa Romeo MiTo - ten urok działa na kobiety!

Używane: Alfa Romeo MiTo - ten urok działa na kobiety!

Alfa Romeo MiTo ma podwozie z Fiata Grande Punto, czerpie inspirację stylistyczną z Alfy Romeo 8C Competizione i miała reprezentować segment premium. Włosi niczym najlepsi kucharze wzięli kuriozalny zestaw składników oraz stworzyli z nich wykwintne i wyśmienite danie. Oczywiście nie wszyscy się na nie zdecydują, jednak jakie to ma znaczenie na poziomie motoryzacyjnych emocji?

Alfa Romeo MiTo - czterolistna ofensywa

Alfa Romeo MiTo - czterolistna ofensywa

W okolicach włoskiego Balocco mieliśmy okazję przetestować nową Alfę Romeo, MiTo "Quadrifoglio Verde", która zmienia oblicze włoskiej marki, dodając pazura, do już drapieżnego modelu.

Redakcja poleca
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: rasowy maluch

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: rasowy maluch

Nowa Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde zadebiutowała w Genewie. MiTo Quadrifoglio Verde łatwo rozpoznać po takich elementach, jak tylny spojler, sportowy tylny zderzak z dyfuzorem, nowe polerowane wykończenie opraw lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw reflektorów, a także 17-calowe obręcze kół z lekkiego stopu i czerwone zaciski hamulcowe.

Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą!

Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą!

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB oraz Mini Cooper S 1.6 T są stylowe oraz szybkie, ale też niezbyt praktyczne i droższe w utrzymaniu od większości rywali z segmentu B. A jak nasi bohaterowie wypadają pod względem trwałości?

Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą! - zdjęcia

Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą! - zdjęcia

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB oraz Mini Cooper S 1.

Alfa Romeo MiTo z fabrycznym gazem

Alfa Romeo MiTo z fabrycznym gazem

W polskich salonach sprzedaży marki zadebiutowała zmodernizowana Alfa Romeo MiTo z nowymi doładowanymi silnikami oraz z fabryczną instalacją LPG.

Alfa Romeo MiTo seria 1 już w polskich salonach

Alfa Romeo MiTo seria 1 już w polskich salonach

Alfa Romeo MiTo, debiutuje w polskich salonach. Samochód z nowymi pakietami wyposażenia będzie oferowany w promocyjnych, niższych cenach.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test