MiTo w wersji "Quadrifoglio Verde" zmienił wygląd tylnego spojlera, zderzaka i opraw bocznych lusterek. Agresywnego wyglądu, idealnie pasującego do jego charakteru, nadały mu reflektory czy przedni grill, a 17-calowe koła z czerwonymi zaciskami dodają "pazura" do sportowego "maleństwa". Oczywiście nie może zabraknąć czterolistnej koniczynki, o czym nawet nie trzeba wspominać.

Sercem MiTo "Quadrifoglio Verde" jest turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir, z 6 stopniową przekładnią Alfa TCT nowej generacji. Do skrzyni biegów Mito nie ma żadnych zastrzeżeń, nawet przy bardzo agresywnej jeździe nic nie szarpie, a skrzynia "uczy się" szybko nawyków kierowcy. Czterolistny kompakt rozwija moc 170 KM przy 5500 obr./min i pozwala osiągnąć maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500 obr./min. i w żadnym przypadku nie można powiedzieć, że brakuje mu mocy.

Alfa Romeo MiTo "Quadrifoglio Verde"

Wewnątrz sportowe oblicze Mito podkreśla wyprofilowana kierownica, bardzo pewnie przenoszącą zachcianki kierowcy na cały układ jezdny, przez co jakość prowadzenia, nawet po najbardziej krętych drogach czy torze wyścigowym, jest bez zastrzeżeń… Po prostu perfekcyjna jazda.

Jeśli zaczęliśmy od wnętrza, to trzeba przyznać, że samochód trzyma klasę. Deska rozdzielcza imituje karbon, natomiast dźwignia hamulca ręcznego oraz drążek zmiany biegów są pokryte czarną skórą z białymi przeszyciami.

Alfa Romeo MiTo "Quadrifoglio Verde"

W nowym Mito, zależności od wersji, będziemy mieć do wyboru silniki: 1.4 70 KM, 1.4 78 KM, 0.9 Turbo TwinAir 105 KM, nowy benzynowy 1.4 Turbo MultiAir 140 KM z przekładnią Alfa TCT oraz nowy i najmocniejszy w ofercie 1.4 Turbo MultiAir 170 KM, również z przekładnią Alfa TCT.

Ofertę uzupełniają dwa turbodiesle (1.3 JTDM 85 KM oraz dostępny na rynku włoskim 1.6 JTDM 120 KM).

W testach spalił 10 litrów na 100 km. Ceny wersji Quadrifoglio Verde z 1.4 TB MAir 16v 170 KM TCT "Quadrifoglio Verde" zaczynają się od 89 900złotych.