Nowa matowa szarość Magnesio Grey przeznaczona specjalnie dla MiTo Quadrifoglio Verde podkreśla sportowo-dynamiczny styl kompaktowego nadwozia, stanowiąc jednocześnie tło dla emblematu z czterolistną koniczyną pod bocznym kierunkowskazem.
Czarne wnętrze zawiera liczne udoskonalenia wskazujące na najbardziej sportową i dynamiczną wersję modelu. Jej charakter podkreślono takimi elementami jak: wyprofilowana kierownica pokryta skórą z kontrastującymi białymi przeszyciami, nowy zestaw wskaźników z logo QV, deska rozdzielcza Competizione z tworzywa imitującego karbonowe wykończenie i nowe specjalne dywaniki.
Sportowy i mocno indywidualny charakter samochodu zapewnia nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir, który współpracując z 6-stopniową przekładnią z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT nowej generacji rozwija moc 170 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500 obr./min (w trybie Sport wartość ta rośnie do 250 Nm przy 2500 obr./min).
MiTo była pierwszym samochodem z rewolucyjnym silnikiem MultiAir, a teraz jako pierwszy model we Włoszech jest oferowana z automatyczną przekładnią Alfa TCT nowej generacji, skojarzoną z ze 135-konnym silnikiem 1.4 MultiAir Turbo (uznanym za "Najlepszy nowy silnik roku 2011" przez międzynarodowe jury ekspertów) oraz systemem Start&Stop.
Najbardziej usportowiona wersja MiTo oferuje znakomite osiągi. Rozwija prędkość maksymalną powyżej 219 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy, przy ograniczonym poziomie emisji CO2 i zużycia paliwa. W cyklu mieszanym wartości te wynoszą odpowiednio: 5,4 l/100 km i 124 g/km.
Wyposażenie standardowe obejmuje dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, specjalny zestaw wskaźników z białą grafiką i logo "Quadrifoglio Verde", wyprofilowaną, sportową kierownicę z białymi przeszyciami i przyciskami do sterowania radiem (8 przycisków), światła przeciwmgielne, hamulce Brembo, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, aluminiowe osłony progów z logo "Quadrifoglio Verde", przednie fotele z regulacją podparcia kręgosłupa lędźwiowego (z regulacją wysokości fotela pasażera).
Spojler i sportowy tylny zderzak, podwójna chromowana końcówka wydechu, 17-calowe polerowane obręcze kół z lekkiego stopu z logo "Quadrifoglio Verde", mieszek dźwigni zmiany biegów z podwójnymi biało-zielonym przeszyciami, dźwignia hamulca ręcznego z białymi przecinającymi się przeszyciami, polerowane klamki oraz oprawy przednich i tylnych świateł to także elementy wyposażenia standardowego.
Ponadto MiTo Quadrifoglio Verde z roku modelowego 2014 jest wyposażona w nowy system Uconnect z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym, a nawigacja Tom Tom dostępna jest jako opcja. Wystarczy dotknąć ekranu, aby pobrać i odsłuchać utwór, wybrawszy wcześniej gatunek muzyki. Nie przez przypadek od 2008 roku model MiTo pojawia się w kampaniach komunikacyjnych Alfa Romeo na koncertach, imprezach, występach didżejów, wystawach i prestiżowych sesjach sponsorowanych przez markę.
Wreszcie, wnętrze może być wyposażone w głębokie fotele Sabelt z oparciami z włókna węglowego, wykonane innowacyjną metodą RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającą uzyskać wysoką wytrzymałość mechaniczną w połączeniu z małymi wymiarami i niewielką masą elementu. W centralnej części fotela wykończonego Alcantarą umieszczono logo Alfa Romeo. Jest ono ozdobione nowymi biało-zielonymi przeszyciami, które podkreślają wysoką jakość wykonania produktu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku skórzanego wykończenia dźwigni zmiany biegów i kierownicy z przyciskami do sterowania radiem.
Nowa wersja Quadrifoglio Verde będzie dostępna na rynku od maja 2014 roku.