W zależności od wersji najmniejsza odświeżona Alfa jest dostępna taniej od 600 zł do 1100 zł. Co ważne razem z premierą MiTo seria 1 w ofercie pojawiła się nowa podstawowa wersja Junior napędzana silnikiem benzynowym 1,4 o mocy 70 KM.

Samochody serii 1 oferowane są w czterech poziomach kompletacji: nowy Junior od 47 400 zł; Progression od 51 400 zł; Distinctive od 61 900 zł; Quadrifoglio Verde od 85 900 zł.

Nowa MiTo w wersji Junior jest wyposażona standardowo m.in. w elektrycznie regulowane szyby i lusterka, zdalnie sterowany zamek centralny, system wspomagania siły hamowania, poduszki powietrzne przednie i boczne, kurtyny powietrzne, poduszkę chroniącą kolana kierowcy, komputer pokładowy, radio CD/MP3 oraz ABS i wspomaganie nagłego hamowania BAS.

W wersji Progression z silnikiem 1.4 mocy 78 KM jest seryjnie montowany system Start&Stop, który pozwola na ograniczenie zużycie paliwa wyłączając silnik np. w czasie oczekiwania na zielone światło.

Atrakcyjną ofertę stanowią także nowe pakiety wyposażenia dodatkowego, dzięki którym można zaoszczędzić od 20 do 45 proc. w porównaniu do sytuacji, kiedy kompletowalibyśmy indywidualnie wyposażenie zawarte w pakiecie. Przykładem może być pakiet przewidziany do wersji Junior i Progression, składający się z klimatyzacji, 16-calowyh felg ze stopów lekkich, tylnego zderzaka sportowego, tylnego spoilera i chromowanej końcówki rury wydechowej. Za taki zestaw trzeba zapłacić 3500 zł, podczas gdy dokupienia jedynie klimatyzacji (2500 zł) i felg (1700 zł) wiązałoby się z kosztem 4200 zł.

Nowością w ofercie Alfy Romeo MiTo serii 1 jest także dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT, w którą wyposażane są auta poziomie wyposażenia Distinctive z silnikiem 1.4 TB o mocy135 KM. Warto zaznaczyć, że łopatki sterujące skrzynią TCT przy kolumnie kierownicy stały się standardem tak wyposażonej Alfy MiTo seria 1,

Dodatkowo w palecie kolorów karoserii pojawił się brązowy oraz niebieski lakier, a odświeżeniu uległa także kolorystyka wnętrza oraz tapicerka siedzeń.