Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift to jeden z najpopularniejszych kompaktowych samochodów produkowanych przez japońską markę. Auto należy do segmentu B i pojawiło się na rynku w 1983 roku. Wtedy jednak auto sprzedawane było m.in. pod nazwą Cultus, bowiem dopiero po 3 latach nadano mu nazwę „Swift” (wtedy też przeprowadzono facelifting).

Samochód był dostępny jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback. Stylistycznie auto wyglądało bardzo nowocześnie jak na tamte czasy – kanciasta stylistyka, prostokątne reflektory. Wnętrze Suzuki Swifta było dosyć obszerne jak na tak małe auto, a co ciekawe, masa własna Swifta wynosiła zaledwie ok. 700 kg.

Pod maską można było znaleźć wyłącznie silnik benzynowe o pojemności 1 lub 1,3 litra. Pierwszy z nich (3-cylindrowy) mógł rozwijać 50 lub 71 (z turbosprężarką) KM, natomiast drugi (4-cylindrowy) – 67 (później 64) lub 73 KM, a w topowej wersji Suzuki Swift GTi – 101 KM. Moc przekazywana była na przednią oś.

W 1989 roku na rynku pojawiła się II generacja małego Suzuki. Obok hatchbacka o 2 konfiguracjach, pojawił się także 4-drzwiowy sedan oraz mało popularne, 2-drzwiowe cabrio. Stylistyka uległa znaczniej przemianie, bowiem auto zyskało bardziej okrągły przód oraz tylną klapę częściowo zaokrągloną. Wnętrze Swifta, mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, wydawało się bardzo przestronne, a to wszystko dzięki dużemu przeszkleniu i wąskim słupkom.

Swift mógł zabrać na pokład 5 pasażerów, jednak wygodniej było podróżować w 4 osoby. Bagażnik oferował 290 litrów pojemności, co jest przyzwoitym wynikiem. Pierwszy lifting miejskie Suzuki przeszło w 1992 roku, a drugi, gruntowny, 4 lata później (wielu uważa ten facelifting za nową generację; w tym samym roku zakończono produkcję cabrio), natomiast ostatni, również znaczący, w 2002 roku. Druga modernizacja Suzuki Swifta objęła przeprojektowanie zderzaków, reflektorów oraz wnętrza. Natomiast podczas trzeciej, zmianie uległ pas przedni.

Pod maską znów zabrakło diesli. Początkowo dostępne były 3- oraz 4-cylindrowe silniki o pojemności kolejno 1 oraz 1,3 lub 1,6 litra. Pierwszy z nich dysponował mocą 53 lub 56 KM (w zależności od roku produkcji) bądź 82 KM gdy jednostka ta była wyposażona w turbosprężarkę. Drugi w wersji 8-zaworowej miał 68 lub 71 KM, a w odmianie 16-zaworowej – 101 KM (GTi). Ostatni motor generował 75 lub 92 KM. Po główny liftingu z 1996 roku ostały się tylko jednostki 1- i 1,3-litrowe. Standardowo moc była kierowana na przednią oś, ale z niektórymi silnikami, Suzuki Swift dostępny był napęd na wszystkie koła.

W 2005 roku rozpoczęła się produkcja III generacji Swifta, choć poprzednia odsłona była produkowana w Ekwadorze jeszcze do 2006 roku. Druga wersja miejskiego Swifta była już powoli przestarzała – nic w tym dziwnego, produkowano ją (co prawda ze zmianami) przez 13 lat. Nowy Swift został zaprojektowany z myślą o rynku europejskim – nowoczesna stylistyka i kształty bardzo dobrze przyjęły się na Starym Kontynencie. Wymiary auta zmieniły się znacząco tylko wszerz i wzwyż – odpowiednio o 10 i 16 cm.

Początkowo auto oferowane było tylko w wariancie 5-drzwiowym, lecz wkrótce dostępna była także wersja 3-drzwiowa, a w Indiach także 4-drzwiowy sedan. Wnętrze było znacznie obszerniejsze od poprzednika – widać to po większej ilości miejsca nad głową i na nogi – szczególnie na tylnej kanapie. Jakość użytych materiałów, jak przystało na samochód z Kraju Kwitnącej Wiśni, była średnia, jednak ich spasowanie stało na przyzwoitym poziomie. W 2008 roku przeprowadzono drobny facelifting, obejmujący głównie modernizację tylnych świateł.

Po raz pierwszy, obok benzyniaków, pod maską pracować mógł także turbodiesel. 1,3-litrowa jednostka DDiS generowała 75 KM. Wśród silników o zapłonie iskrowym, dostępne były jednostki 1.3 (92 KM), 1.5 VVT (102 KM) oraz topowe 1.6 VVT (125 KM). Ostatni silnik montowany był w Swifcie Sport, który oprócz motory wyróżniał się większymi kołami, nieco obniżonym zawieszeniem oraz dodatkowym ospojlerowaniem. Moc w miejskim Suzuki była przekazywana na przednią lub obie osie za pomocą 5-biegowej skrzyni ręcznej lub 4-stopniowego automatu.

W 2010 roku do sprzedaży wprowadzono IV generację Suzuki Swifta. Można zauważyć bardzo duże podobieństwo pod względem stylistyki do poprzednika, jednak nadwozie nabrało bardziej dynamicznych kształtów, które nadają mu charakteru. Nowa płyta podłogowa sprawiła, że auto miało o 5 cm większy rozstaw osi, i 10 cm większą długość całkowitą. Inżynierowie poświęcili także dużo czasu sztywności i wytrzymałości nadwozia, co poskutkowało lepszymi wynikami w testach zderzeniowych. Podobnie jak wcześniej, Swift dostępny jest w wersji 3- oraz 5-drzwiowej.

Dzięki wcześniej wspomnianemu powiększeniu rozstawu osi, w II rzędzie siedzeń Suzuki uzyskano więcej miejsc na nogi dla pasażerów. Niestety bagażnik oferuje do jedynie 211 litrów – jest to dosyć kiepski wynik. W 2013 roku przeprowadzono facelifting, polegający na zmianie reflektorów, atrapy chłodnicy oraz wbudowaniu kierunkowskazów w lusterka. Do napędu miejskiego Swifta posłużyć mogą 2 benzyniaki i 1 turbodiesel. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z 1,2- lub 1,6-litrową jednostką, które generują kolejno 92 lub 136 KM. W drugim przypadku jest to znany już silnik 1.3 DDiS, który rozwija 75 KM. W standardzie moc przekazywana jest na przednie koła, ale decydując się na mniejszy silnik benzynowy, możemy wybrać napęd na wszystkie koła. Większa jednostka o zapłonie iskrowym jest związana z wersją Sport, która, podobnie jak poprzednia, oferuje większe felgi, niższe zawieszenie oraz dodatkowe ospojlerowanie. Dodatkowo otrzymamy 6-biegową skrzynię manualną. Z pozostałymi silnikami, Suzuki Swift dostępny jest przekładnia ręczna o 5 przełożeniach lub z 4-stopniowym automatem.

Suzuki Swift - generacje

Ikona samochodu

Suzuki Swift

Suzuki Swift I (2000&nbsp-&nbsp2008)

Suzuki Swift I (2000 - 2008)

Suzuki Swift II (2004&nbsp-&nbsp2010)

Suzuki Swift II (2004 - 2010)

Suzuki Swift III (2010&nbsp-&nbsp)

Suzuki Swift III (2010 - )

Suzuki Swift - powiązane artykuły

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Czasy nie są łatwe, ale przecież nie zawsze musimy się zajmować autami, które albo mało palą, albo są tanie w zakupie. Nie, tym razem pora na coś lifestylowego, coś, co daje przyjemność, a przy tym nie naraża na koszty.

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Oszczędne i trwałe auto za 20 tys. zł

Oszczędne i trwałe auto za 20 tys. zł

Nissan Micra, Škoda Fabia i Suzuki Swift – oto 10-letnie mieszczuchy za ok. 20 tys. zł. W teorii to auta tanie w eksploatacji. Mało palą, nie są drogie w serwisie i naprawach. A jak jest w rzeczywistości? I jak prezentuje się ich trwałość?

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Pandemia COVID-19 wpłynęła też na zachowanie klientów szukających aut na rynku wtórnym – w cenie są nieduże samochody z benzyniakiem, tanie w zakupie i utrzymaniu. Oto 10 interesujących modeli za 10-15 tys. zł.

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!

Samochód prosty, oszczędny i na lata, takie jest Suzuki Swift

Samochód prosty, oszczędny i na lata, takie jest Suzuki Swift

Miękkohybrydowe, wolnossące 1.2 w maluchu o masie zaledwie 900 kg – to musi jeździć oszczędnie! Sprawdzamy, czym jeszcze potrafi zaskoczyć będące już w sile wieku Suzuki Swift 1.2 MHEV.

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Nie zawsze potrzeba multum koni. Są takie auta, w których robotę robią zawieszenie i niska masa, a każdy kolejny zakręt to większy błysk w oku kierowcy. Oto 10 modeli w atrakcyjnej cenie – raczej dla młodych, ale nie tylko! Pamiętaj, że przy zakupie auta należącego do tej grupy, należy sprawdzać każdy element.

Suzuki Swift Sport - nudny, ale emocjononujący

Suzuki Swift Sport - nudny, ale emocjononujący

W teście 100 tys. km Suzuki Swift Sport zapewnił nam sporo emocji. Ale tylko na drodze, bo odwiedziny w serwisie okazywały się czystą rutyną, a kondycja kluczowych elementów po rozebraniu na części również nie budziła zastrzeżeń.

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

W ostatnim czasie popyt na niedrogie małe auta jest duży. Wytypowaliśmy 10 samochodów segmentu B w cenie od 10 do 20 tys. zł, które w polecanych przez nas wersjach powinny jeździć długo i bez poważnych awarii

Top 10 - szukamy taniego auta dla młodego kierowcy

Top 10 - szukamy taniego auta dla młodego kierowcy

Czy skromny budżet, w wysokości 3-5 tys. zł, jest wystarczający, żeby kupić pierwszy pojazd? Sprawdzamy dla was jedne z najtańszych propozycji rynkowych, czyli auta w cenie... roweru.

Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Obiecany przez polityków partii rządzącej dodatek węglowy dla rodzin używających tego paliwa do ogrzewania domów, zamiast ulżyć obywatelom, dokłada kolejne troski: na co wydać kwotę 3000 zł, której wcześniej nie było w domowym budżecie? Każdy wie, że od rozdania ludziom pieniędzy węgla na rynku nie przybędzie, można więc, a nawet trzeba wydać je na inne potrzeby. Im szybciej, tym lepiej! Proponujemy zatem kupić samochód. Jakie auto można kupić za 3000 zł?

11 najtańszych aut w Polsce. Czy 65 tys. zł starczy na nowy samochód?

11 najtańszych aut w Polsce. Czy 65 tys. zł starczy na nowy samochód?

Tanio to już było, ponieważ samochody drożeją od wielu lat. Jeszcze dekadę temu za 65 tys. zł można było kupić dużego Forda Mondeo z silnikiem 1,6 l czy Skodę Octavię z popularnym silnikiem TSI. Teraz taka kwota ledwo starczy na samochód miejski czy odrobinę większy model segmentu B. Czym jest w czym wybierać? Sprawdziliśmy jakie nowe auta można kupić w Polsce, nie przekraczając budżetu w wysokości 65 tys. zł.

Suzuki Swift V (2010-17) – dobra trwałość i rozsądne koszty eksploatacji

Suzuki Swift V (2010-17) – dobra trwałość i rozsądne koszty eksploatacji

Nie jest to samochód kuszący zaawansowaną techniką, jakość wykończenia także nie powala na kolana, ale jeśli na pierwszym miejscu stawiacie trwałość i rozsądne koszty eksploatacji, Suzuki Swift V to dobry wybór.

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Ceny paliw w ostatnim czasie osiągają rekordowe wartości. Magiczną barierę 6 zł za litr bezołowiowej można uznać za historyczną, bo cenniki na stacjach regularnie podają już ceny powyżej tej kwoty. W takiej sytuacji bardziej niż kiedykolwiek warto poszukać oszczędnego środka transportu. Oto co proponujemy.

Auta z Top Gear sprzedane za bezcen. Aukcja z "drużyną" Swiftów

Auta z Top Gear sprzedane za bezcen. Aukcja z "drużyną" Swiftów

Pamiętacie, jak w Top Gear odbywały mecze piłki nożnej, a zawodnicy jeździli samochodami? Tę tradycję legendarne trio prezenterów kontynuowało podczas stadionowych spotkań Top Gear Live. Na przeciw siebie stawały dwie drużyny po kilka aut i starały się trafić ogromną dmuchaną piłką do bramki. Pozostałości po jednym z takich spotkań można było kupić w Wielkiej Brytanii.

Renault Duster i Suzuki Swift - katastrofa w testach zderzeniowych Latin NCAP

Renault Duster i Suzuki Swift - katastrofa w testach zderzeniowych Latin NCAP

Nie tylko w Europie czy USA przeprowadzane są testy zderzeniowe nowych samochodów. Amerykańska organizacja Latin NCAP sprawdziła najnowsze wersje Renault Duster i Suzuki Swift. Niestety, oba modele zebrały marne noty - nie udało się uzyskać choćby jednej gwiazdki!

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Większość aut w Polsce kupują firmy do swoich flot, a co wybiera statystyczny Kowalski? Okazuje się, że w czołówce są nie tylko niedrogie auta miejskie, ale także kompakty i SUV-y. Oto 50 najczęściej kupowanych modeli w 2020 roku w naszym kraju.

Suzuki Swift V: Dobry wybór do miasta

Suzuki Swift V: Dobry wybór do miasta

Suzuki przyzwyczaiło nas do tego, że produkuje auta mało wyszukane technicznie, ale tanie w eksploatacji. Suzuki Swift V (2010-17), choć wygląda podobnie jak poprzednik, ma sporo nowych rozwiązań. Co ważne, to naprawdę trwałe auto.

Suzuki Swift 1.2 CVT – typowo miejski osobnik

Suzuki Swift 1.2 CVT – typowo miejski osobnik

Przy okazji liftingu w Swifcie m.in. zmodyfikowano silnik 1.2 DualJet i zamontowano wydajniejszy układ miękkiej hybrydy. Sprawdzamy, jak ten zestaw spisuje się w połączeniu z przekładnią CVT.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test