Szósta generacja Suzuki Swift jest na rynku od 2017 roku. Model przeszedł lifting w 2020 roku i wtedy też do każdej wersji otrzymał system miękkiej hybrydy. Auto jest jeszcze w ofercie Suzuki, ale niestety jego dni są już policzone – pytanie, czy powstanie nowy model, czy firma zacznie sprzedawać Toyotę Yaris, jest otwarte! To może być więc ostatnia szansa na zakup tego atrakcyjnie wyglądającego modelu w wersji przygotowanej tylko i wyłącznie przez Suzuki!
Suzuki Swift – silniki i skrzynie biegów!
Podstawowego Swifta napędza czterocylindrowy motor 1.2 16V o mocy 83 KM. Ta jednostka dostępna jest od liftingu (ma nieco mniejszą pojemność niż starsze 1.2) i współpracuje z systemem miękkiej hybrydy (dodatkowy silnik elektryczny o mocy 1,94 kW), dzięki czemu swoje maksymalne 107 Nm, rozwija już przy 2800 obr./min. Auto dostępne jest z dwoma rodzajami skrzyń biegów: pięciobiegową manualną oraz automatyczną CVT.
W pierwszym przypadku może rozpędzić się maksymalnie do 180 km/h, a ze skrzynią bezstopniową do 175 km/h. Czas sprintu do „setki” dla skrzyni manualnej to 13,1 s, a dla CVT – 12,2. W zależności od rodzaju przekładni różni się także spalanie – w przypadku skrzyni 5MT wynosi ono od 4,9 d0 5,0 l benzyny na 100 km; dla CVT – od 6,1 do 6,2 litra benzyny na 100 km, w zależności od wersji wyposażeniowej.
Swift oferowany jest także w usportowionej odmianie Sport. W jej wypadku pod maską auta znajdziecie inną czterocylindrową jednostkę o pojemności 1.4. Silnik ten łączony jest tylko z manualną przekładnią o sześciu przełożeniach. Moc maksymalna Swifta Sport wynosi 129 KM a jego maksymalny moment obrotowy to 235 Nm (przy 2000 obr./min). Sport ma też dużo lepsze osiągi – może rozpędzić się do 210 km/h, a pierwszą „setkę” osiąga po 9,1 s. Średnie spalanie Swifta Sport wynosi według producenta 5,6 l benzyny na 100 km.
Niezależnie od zastosowanego silnika zbiornik paliwa ma 37 litrów oraz bagażnik, którego pojemności to 265 l (po złożeniu siedzeń 579).
Suzuki Swift – ceny
Podstawowa wersja Swifta kosztuje 67 900 zł i tak jak już napisaliśmy, jest to odmiana 1.2 DualJet mild Hybrid w wersji wyposażeniowej Premium. Ta sama wersja dostępna jest także ze skrzynią CVT – za 72 900 zł. Druga odmiana wyposażeniowa Premium Plus z manualem to koszt 73 900 zł, a ze skrzynią bezstopniową – 78 900 zł. Topowe 1.2 Elegance oferowane jest jedynie z przekładnią manualną za 77 900 zł.
Swift Sport 1.4 BoosterJet mild Hybrid 6MT to koszt 99 900 zł – w jego wypadku nie ma wyboru wersji i skrzyni.
Suzuki Swift – wersje wyposażenia
Premium:
- 6 poduszek powietrznych
- światła do jazdy dziennej LED
- tylne lampy LED
- reflektory LED
- system mocowania ISOFIX
- system wspomagania awaryjnego hamowania z detektorem radiowym
- wspomaganie ruszania na wzniesieniu
- pionowa regulacja kolumny kierowniczej
- regulacja wysokości fotela kierowcy
- manualna klimatyzacja
- centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
- elektryczne szyby przednie
- radio z CD, MP3, 4 głośnikami, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym
- wielofunkcyjna kierownica
- skórzana kierownica
- gniazda: USB i 12V
- obrotomierz
- dzielone oparcie kanapy (60:40)
- adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
Premium Plus:
- Dual Sensor Brake Support (układ reagowanie przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym)
- alarm przekroczenia linii pasa ruchu
- funkcja wykrywania niestabilnej jazdy
- asystent światłe drogowych
- monitor martwego pola
- system rozpoznawania znaków drogowych
- ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem
- system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym
- Apple CarPlay Android Auto
- kamera cofania
- podgrzewane przednie fotele
- nawiew na nogi pasażerów z tyłu
- tylne czujniki parkowania
- kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny między wskaźnikami
- 16-calowe felgi aluminiowe
- przednie światła przeciwmgłowe
- przyciemniane tylne szyby
Elegance:
- automatyczna klimatyzacja
- system elektronicznego kluczyka
- tylne szyby regulowane elektrycznie
- 2 dodatkowe głośniki wysokotonowe
- kolumna kierownicza regulowana w dwóch płaszczyznach
- 16-calowe polerowane alufelgi
- hamulce tarczowe z tyłu
- elektrycznie składana lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami
Sport:
- funkcja świateł Guide me light
- skórzana kierownica z przyciskami do radia I tempomatu
- progresywne wspomaganie układu kierowniczego
- nawigacja
- sportowe przednie fotele
- sportowy zderzak przedni i tylny
- spoilery progowe i dachowy
- podwójna końcówka układu wydechowego
- czarne słupki nadwozia
- 17-calowe polerowane alufelgi
Suzuki Swift – wyposażenie dodatkowe:
- lakier metalizowany – 2290 zł
- dwukolorowe nadwozie – 3290 zł
- 15- calowe felgi aluminiowe – 5341 zł
- czujniki parkowanie tył – 1055 zł
- naklejki dekoracyjne srebrne – 1818 zł
- przedni spoiler – 1224 zł
- tylny spoiler zderzaka – 1098 zł
- głośniki wysokotonowe – 431 zł
- zestaw dla palących – 579 zł
- czujnik deszczu – 1075 zł
- przedłużona o 12 miesięcy gwarancja (do 120 tys. km ) – 1522 zł
- przedłużona o 12 miesięcy gwarancja (bez limitu km) – 1602 zł
- przedłużona o 24 miesiące gwarancja (do 150 tys. km) – 2074 zł
- przedłużona o 24 miesiące gwarancja (bez limitu km) – 2202 zł
Suzuki Swift – nasz wybór
Czytaj więcej o SUZUKI SWIFTJeśli szukalibyśmy typowego samochodu miejskiego, nasz wybór padłby na podstawową wersję Swifta z manualną przekładnią, bo wszystko, co potrzebne ma na pokładzie. Jeśli zaś szukalibyśmy odrobiny emocji – zdecydowanie wersja Sport.