Suzuki Swift 1.2. Czy ten japoński mieszczuch daje frajdę z jazdy? [Test]

Auto Świat
Suzuki Swift 1.2 Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Suzuki Swift 1.2
Suzuki Swift to typowo miejski model, którym łatwo manewruje się w korkach i bez problemu parkuje nawet w ciasnych miejscach. Pytanie tylko, czy do tych walorów dochodzi również przyjemność z prowadzenia. Sprawdziliśmy to podczas testu miękkiej hybrydy o mocy 83 KM współpracującej z ręczną skrzynią.
  • Suzuki Swift 1.2 ma pod maską miękką hybrydę generującą 83 KM i 107 KM, a w testowanej wersji jednostka napędowa współpracuje z manualną skrzynią biegów
  • Samochód rozpędza się do setki po 13,1 s, maksymalnie można nim jechać 180 km/h, a średnie spalanie według producenta to 5 l/100 km
  • Ceny startują od 70 900 zł, ale testowany egzemplarz to najbogatsza wersja wyposażeniowa Elegance, za którą trzeba zapłacić 80 900 zł
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

Suzuki Swift 1.2 – dla kogo?

Jeżeli podróżujesz przede wszystkim po mieście, to Suzuki Swift w 100 proc. spełni twoje oczekiwania. To także samochód dla kierowców, którzy nie mają wygórowanych oczekiwań w stosunku do dynamiki. Jednocześnie pojazd spodoba się oszczędnym osobom.

Suzuki Swift 1.2 – opis modelu

Suzuki Swift obecnej generacji na rynku jest już od 2017 r., ale w 2020 r. samochód zmodernizowano. Dzięki temu stylistyka, choć nie wyszukana, to nadal prezentuje się atrakcyjnie.

Google News
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński Dziennikarz AutoŚwiat.pl

Katalog Samochodów Auto Świat