• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Lancia

Lancia

Lancia

Lancia – włoska marka samochodów osobowych, założona w 1906 roku w Turynie przez Vincenzo Lancię i Claudio Fogolina. Pierwszym modelem Lancii była Alfa. Do 1930 roku modele włoskiej marki były nazywane wyłącznie greckimi literami, w późniejszych czasach, również imionami damskimi.

Od samego początku Lancia zaskakiwała nowoczesnymi rozwiązaniami – Theta (1913 r.) była pierwszym autem, w którym pojawiło się urządzenie elektryczne. Model Lambda, powstały w 1922 roku, był pierwszy dużym sukcesem rynkowym Lancii. Wśród nowatorskich rozwiązań pojawiło się m.in. samonośne nadwozie i niezależne zawieszenie przednich kół. W modelu Astura (1931 r.) pojawiło się zawieszenie silnika, obniżające przenoszenie drgań na samochód, a Augusta z 1933 roku, była pierwszym sedanem z hydraulicznymi hamulcami.

Modele Lancii od początku były znane z elegancji, zmysłowej linii, ale niestety także ponadprzeciętnej zawodności. Fani motoryzacji szczególnie zapamiętają takie modele jak Stratos, 037 czy Delta, którym marka zawdzięcza liczne sukcesy w sportach motorowych i do dziś jest najbardziej utytułowanym zespołem w historii WRC.

Od 1969 roku Lancia należy do koncernu FIAT.

Lancia - modele

Ikona samochodu

Lancia Beta

Ikona samochodu

Lancia Dedra

Ikona samochodu

Lancia Delta

Ikona samochodu

Lancia Flavia

Ikona samochodu

Lancia Fulvia

Ikona samochodu

Lancia Gamma

Ikona samochodu

Lancia Kappa

Ikona samochodu

Lancia Lybra

Ikona samochodu

Lancia Musa

Ikona samochodu

Lancia Phedra

Ikona samochodu

Lancia Prisma

Ikona samochodu

Lancia Stratos

Ikona samochodu

Lancia Thema

Ikona samochodu

Lancia Thesis

Ikona samochodu

Lancia Voyager

Ikona samochodu

Lancia Y

Ikona samochodu

Lancia Ypsilon

Ikona samochodu

Lancia Zeta

Lancia - powiązane artykuły

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Delta Integrale Evo II, Golf Limited i Escort RS Cosworth czyli klasa o profilu sportowym

Na początku lat 90. kilku producentów kompaktowych aut przekroczyło granicę 200 koni pod maską. Zarówno wtedy. jak i dziś auta te robią piorunujące wrażenie, dlatego postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się trzem przedstawicielom gatunku: Lancii Delcie Integrale Evo II, Volkswagenowi Golfowi Limited oraz Fordowi Escortowi RS Cosworth.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Czy pamiętacie te samochody z roku 1987?

Specjalnie dla Was wybieramy się w podróż wprost do szalonych lat 80. ubiegłego wieku. Zdziwicie się, ile z powstałych wtedy aut stało się legendami.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Ranking 20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Pierwszy wielkoseryjny samochód produkowany na ruchomej taśmie, pierwszy z karoserią optymalizowaną w kanale aerodynamicznym, pierwszy z nadwoziem samonośnym, z niezależnym zawieszeniem, pierwsza hybryda – oto nasz wybór 16 samochodów z XX wieku, których genialne rozwiązania techniczne wpłynęły na kierunek rozwoju motoryzacji i stosowane są do dzisiaj.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Pomimo nieciekawej sytuacji politycznej lata 80. w Polsce pozostawiły po sobie również wiele miłych wspomnień

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

10 najbardziej zawodnych aut

Perfidia tej kategorii polega na tym, że w zasadzie mogłyby to być auta marzeń, gdyby tylko inżynierów zbyt wcześnie nie oderwano od desek kreślarskich. Niestety, tak się nie stało i powstały prawdziwe samochodowe koszmary.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. Podpowiadamy, którą i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Powrót do przyszłości, czyli kultowy DeLorean w starciu z konkurentami z lat 80.

Sportowe coupé wczesnych lat 80. chciały wzlecieć bardzo wysoko. Czy kinowa gwiazda DeLorean jest w stanie wzbić się wyżej od bezpośredniej konkurencji? Porównujemy DeLoreana DMC-12 oraz Renault Alpine A310 V6, Porsche 924, Datsuna 280ZX Targa i Lancię Gammę Coupé 2500

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Multipla jest zbyt zwyczajna. Dziwne, szalone i piękne włoskie samochody

Włosi słyną ze zjawiskowych samochodów, ale piękno niejedno ma imię. Oto dziewięć modeli z Italii, które szokują wyglądem. Fiata Multipli tu nie ma. Jest zbyt zwyczajny.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Produkują dużo mniej modeli. Honda, Fiat, kto jeszcze?

Ostatnie 20 lat przyzwyczaiło nas do tego, że producenci non stop poszerzają oferty. Są jednak firmy, których gamy modelowe zmniejszyły się w tym czasie dwu, a nawet czterokrotnie! O kim mowa?

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Tych aut nie spodziewacie się pod takimi markami

Po angielsku nazywa się to dość brzydko – badge engineering, ale w dużym skrócie chodzi o oszczędności polegające na wprowadzeniu do swojej gamy auta innego producenta pod własnym szyldem.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Sto najpiękniejszych samochodów wszech czasów

Najpiękniejsze samochody, jakie kiedykolwiek powstały, są dzisiaj ikonami motoryzacji. Jednak o ich wyjątkowym statusie świadczy nie tylko efektowna stylistyka, lecz także zaskakujące rozwiązania czy funkcja, jaką pełniły w okresie rynkowej kariery. Oto 100 samochodów, które zdaniem ekspertów z całego świata zasługują na miano tych najlepszych.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Mercedes, Golf II i Renault R5 – to brzmi jak nudne lata 80. Ale kto tak myśli, może się mocno zdziwić, gdy tylko zajrzy pod maski naszych samochodów. A jeszcze większe zdziwienie zapanuje, gdy odpalimy silniki

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Co robi smok w logo Alfy Romeo? Logotypy włoskich marek samochodowych

Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lamborghini, Maserati i Pagani – nazwy włoskich marek samochodowych brzmią jak muzyka. Z logotypami tych firm z długoletnimi tradycjami wiążą się często ciekawe historie. Pożerający człowieka smok, znak zodiaku, rumak pilota myśliwca – wyjaśniamy co znaczą symbole w znakach firmowymi włoskich producentów samochodów.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

To rdza sprawiła, że te modele znamy tylko ze zdjęć

Dziś najchętniej zwalamy winę na blachę o marnej jakości, z dużą liczbą zanieczyszczeń, która zarzewia korozji miała, zanim stała się elementem auta.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Jak przewieźć choinkę samochodem? Szalone przykłady!

Grudzień to tradycyjnie okres zakupu choinki i trzeba przyznać, że transport świeżo nabytego iglastego drzewka to dla większości z nas kłopotliwe zadanie. Za to bohaterowie tej galerii zupełnie się tym nie przejmują i wożą choinki swoimi supersamochodami! Oto najciekawsze przykłady transportowania jednego z symboli Bożego Narodzenia naprawdę egzotycznymi autami. Wesołych świąt!

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Lancia zapowiada wielki powrót. Rozmowa z CEO włoskiej marki

Lancia świętuje obecnie 115-lecie istnienia marki. I choć jej historia jest bogata, to obecna oferta włoskiego producenta jest bardzo ograniczona. Ale Lancia zapowiada powrót na rynki Europy. Mieliśmy okazję porozmawiać z CEO marki, Lucą Napolitano i dowiedzieć się, co przyniosą dla firmy najbliższe lata.
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

    Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

  • Volkswagen ID.Aero – elektryczny Passat

    Model studyjny Volkswagena ID.Aero zapowiada elektryczny wariant Passata. Jego zalety to: aerodynamika, przestronność i zasięg. Ważne: będzie także kombi!

  • Ile paliwa kosztuje dodatkowy bagaż?

    To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż „na pusto”, nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Sprawdziliśmy, o ile.

  • Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – intrygujący design i mikrowsparcie prądu

    Renault Arkana ze 158-konnym silnikiem 1.3 TCe w zgrabny sposób łączy nie tylko modny styl i funkcjonalność SUV-a, lecz także satysfakcjonujące osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdziliśmy je w krótkim teście

  • Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

    Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Boisz się inflacji? Wydaj wszystko na stare auta!

    Robert i Piotr rozmawiają tym razem z Robertem Brykałą, który na kupowaniu klasyków zna się, jak nikt inny. Robert Brykała jest nie tylko uznanym fotografem motoryzacyjnym, który zaczynał swoją przygodę w Auto Świecie, ale też właścicielem imponującej i cennej kolekcji aut, głównie z lat 90 i czasów PRL-u. Wiele z nich kupił za grosze, zanim stały się ponownie modne, inne uratował przed złomowaniem – teraz uchyla rąbka tajemnicy, jakie auta warto kupić dziś, zanim ich ceny pójdą w górę. Z rozmowy dowiecie się też o tym, co stało się z Muzeum Skarb Narodu i Wystawą Klasyki w FSO, której był współtwórcą i "wymarzycielem". Kiedy znów będzie można zwiedzać wystawę, która przez wielu uznana była za najciekawsze muzeum motoryzacyjne w Polsce?

  • 10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

    O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

    Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

  • Subaru Forester II (2002-07) – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

    Korozja, korozja i... jeszcze raz korozja! To dziś największy wróg Forestera 2. generacji. Koroduje podwozie, nadwozie, różne elementy w komorze silnika – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech