Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Lancia

Lancia

Lancia

Lancia – włoska marka samochodów osobowych, założona w 1906 roku w Turynie przez Vincenzo Lancię i Claudio Fogolina. Pierwszym modelem Lancii była Alfa. Do 1930 roku modele włoskiej marki były nazywane wyłącznie greckimi literami, w późniejszych czasach, również imionami damskimi.

Od samego początku Lancia zaskakiwała nowoczesnymi rozwiązaniami – Theta (1913 r.) była pierwszym autem, w którym pojawiło się urządzenie elektryczne. Model Lambda, powstały w 1922 roku, był pierwszy dużym sukcesem rynkowym Lancii. Wśród nowatorskich rozwiązań pojawiło się m.in. samonośne nadwozie i niezależne zawieszenie przednich kół. W modelu Astura (1931 r.) pojawiło się zawieszenie silnika, obniżające przenoszenie drgań na samochód, a Augusta z 1933 roku, była pierwszym sedanem z hydraulicznymi hamulcami.

Modele Lancii od początku były znane z elegancji, zmysłowej linii, ale niestety także ponadprzeciętnej zawodności. Fani motoryzacji szczególnie zapamiętają takie modele jak Stratos, 037 czy Delta, którym marka zawdzięcza liczne sukcesy w sportach motorowych i do dziś jest najbardziej utytułowanym zespołem w historii WRC.

Od 1969 roku Lancia należy do koncernu FIAT.

Lancia - modele

Ikona samochodu

Lancia Beta

Ikona samochodu

Lancia Dedra

Ikona samochodu

Lancia Delta

Ikona samochodu

Lancia Flavia

Ikona samochodu

Lancia Fulvia

Ikona samochodu

Lancia Gamma

Ikona samochodu

Lancia Kappa

Ikona samochodu

Lancia Lybra

Ikona samochodu

Lancia Musa

Ikona samochodu

Lancia Phedra

Ikona samochodu

Lancia Prisma

Ikona samochodu

Lancia Stratos

Ikona samochodu

Lancia Thema

Ikona samochodu

Lancia Thesis

Ikona samochodu

Lancia Voyager

Ikona samochodu

Lancia Y

Ikona samochodu

Lancia Ypsilon

Ikona samochodu

Lancia Zeta

Lancia - powiązane artykuły

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Lata 80. w Polsce to na szczęście nie tylko okres zawieruchy w polityce oraz nieciekawej sytuacji gospodarczej. Ten czas pozostawił po sobie również wiele wydarzeń, które wspominamy z rozrzewnieniem.

Sto najpiękniejszych samochodów wszech czasów

Sto najpiękniejszych samochodów wszech czasów

Najpiękniejsze samochody, jakie kiedykolwiek powstały, są dzisiaj ikonami motoryzacji. Jednak o ich wyjątkowym statusie świadczy nie tylko efektowna stylistyka, lecz także zaskakujące rozwiązania czy funkcja, jaką pełniły w okresie rynkowej kariery. Oto 100 samochodów, które zdaniem ekspertów z całego świata zasługują na miano tych najlepszych.

To rdza sprawiła, że te modele znamy tylko ze zdjęć

To rdza sprawiła, że te modele znamy tylko ze zdjęć

Dziś najchętniej zwalamy winę na blachę o marnej jakości, z dużą liczbą zanieczyszczeń, która zarzewia korozji miała, zanim stała się elementem auta.

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Mercedes, Golf II i Renault R5 – to brzmi jak nudne lata 80. Ale kto tak myśli, może się mocno zdziwić, gdy tylko zajrzy pod maski naszych samochodów. A jeszcze większe zdziwienie zapanuje, gdy odpalimy silniki.

Lancia pokazała nowe logo. Trafi na kolejne generacje Ypsilona i Delty

Lancia pokazała nowe logo. Trafi na kolejne generacje Ypsilona i Delty

Lancia szósty raz zmienia logo. Emblemat zachowuje motywy stosowane od 111 lat i trafi na trzy kompletnie nowe modele, którymi firma wróci na europejskie rynki.

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia To prawdziwe miny na kołach!

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia To prawdziwe miny na kołach!

Rankingi tego typu zawsze budzą pewne emocje. "Ale jak to, dlaczego moje auto tu jest" – zakrzykną co poniektórzy – "przecież jeżdżę takim od dawna i nic się nie psuje!". Znakomicie, cieszymy się, oby tak było jak najdłużej. Poza tym, nawet jeśli jakiś model w tym zestawieniu się znalazł, to przecież nie jest powiedziane, że na pewno się popsuje.

10 najbardziej zawodnych aut

10 najbardziej zawodnych aut

Perfidia tej kategorii polega na tym, że w zasadzie mogłyby to być auta marzeń, gdyby tylko inżynierów zbyt wcześnie nie oderwano od desek kreślarskich. Niestety, tak się nie stało i powstały prawdziwe samochodowe koszmary.

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Pierwszy wielkoseryjny samochód produkowany na ruchomej taśmie, pierwszy z karoserią optymalizowaną w kanale aerodynamicznym, pierwszy z nadwoziem samonośnym, z niezależnym zawieszeniem, pierwsza hybryda – oto nasz wybór 16 samochodów z XX wieku, których genialne rozwiązania techniczne wpłynęły na kierunek rozwoju motoryzacji i stosowane są do dzisiaj.

Powrót do przyszłości, czyli kultowy DeLorean w starciu z konkurentami z lat 80.

Powrót do przyszłości, czyli kultowy DeLorean w starciu z konkurentami z lat 80.

Sportowe coupé wczesnych lat 80. chciały wzlecieć bardzo wysoko. Czy kinowa gwiazda DeLorean jest w stanie wzbić się wyżej od bezpośredniej konkurencji? Porównujemy DeLoreana DMC-12 oraz Renault Alpine A310 V6, Porsche 924, Datsuna 280ZX Targa i Lancię Gammę Coupé 2500.

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. Podpowiadamy, którą i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Delta Integrale Evo II, Golf Limited i Escort RS Cosworth czyli klasa o profilu sportowym

Delta Integrale Evo II, Golf Limited i Escort RS Cosworth czyli klasa o profilu sportowym

Na początku lat 90. kilku producentów kompaktowych aut przekroczyło granicę 200 koni pod maską. Zarówno wtedy. jak i dziś auta te robią piorunujące wrażenie, dlatego postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się trzem przedstawicielom gatunku: Lancii Delcie Integrale Evo II, Volkswagenowi Golfowi Limited oraz Fordowi Escortowi RS Cosworth.

Multipla jest zbyt zwyczajna. Dziwne, szalone i piękne włoskie samochody

Multipla jest zbyt zwyczajna. Dziwne, szalone i piękne włoskie samochody

Włosi słyną ze zjawiskowych samochodów, ale piękno niejedno ma imię. Oto dziewięć modeli z Italii, które szokują wyglądem. Fiata Multipli tu nie ma. Jest zbyt zwyczajny.

Czy pamiętacie te samochody z roku 1987?

Czy pamiętacie te samochody z roku 1987?

Specjalnie dla Was wybieramy się w podróż wprost do szalonych lat 80. ubiegłego wieku. Zdziwicie się, ile z powstałych wtedy aut stało się legendami.

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Produkują dużo mniej modeli. Honda, Fiat, kto jeszcze?

Produkują dużo mniej modeli. Honda, Fiat, kto jeszcze?

Ostatnie 20 lat przyzwyczaiło nas do tego, że producenci non stop poszerzają oferty. Są jednak firmy, których gamy modelowe zmniejszyły się w tym czasie dwu, a nawet czterokrotnie! O kim mowa?

Tych aut nie spodziewacie się pod takimi markami

Tych aut nie spodziewacie się pod takimi markami

Po angielsku nazywa się to dość brzydko – badge engineering, ale w dużym skrócie chodzi o oszczędności polegające na wprowadzeniu do swojej gamy auta innego producenta pod własnym szyldem.

Co robi smok w logo Alfy Romeo?  Logotypy włoskich marek samochodowych

Co robi smok w logo Alfy Romeo? Logotypy włoskich marek samochodowych

Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lamborghini, Maserati i Pagani – nazwy włoskich marek samochodowych brzmią jak muzyka. Z logotypami tych firm z długoletnimi tradycjami wiążą się często ciekawe historie. Pożerający człowieka smok, znak zodiaku, rumak pilota myśliwca – wyjaśniamy co znaczą symbole w znakach firmowymi włoskich producentów samochodów.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech