Pierwszym samochodem nowej ery Lancii, należącej do międzynardowego koncernu Stellantis, jest pokazany w kwietniu 2023 r. koncepcyjny model Pu+Ra HPE. Pierwsza nowość od ponad dekady, zwiastująca nadchodzące zmiany — wizję marki na najbliższe 10 lat i jej wejście w elektromobilność.

Nowa Lancia Ypsilon w 2024 r.

Odrodzenie Lancii ma opierać się na kilku filarach. Najważniejszym są oczywiście nowe modele samochodów. Zapowiadane są trzy, wprowadzane co dwa lata od 2024 r. Pierwszym będzie auto pod dobrze znaną nazwą Ypsilon. Nie jest jednak pewne, że zobaczymy klasycznego hatchbacka, nieoficjalnie raczej mówi się o miejskim SUV-ie. O nowym Ypsilonie niewiele wiadomo, bo jego premiera owiana jest tajemnicą.

Pewne jest, że nie będzie to samochód oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym, bo takie Lancie będą wprowadzane do oferty dopiero od 2026 r. Dwa lata później marka zamierza sprzedawać już tylko pojazdy stuprocentowo elektryczne.

Istotnymi punktami w dziesięcioletnim planie Lancii są także rozwój sieci sprzedaży i nowy model dystrybucji. Przed premierą Ypsilona w 2024 r. otwartych zostanie 70 salonów dealerskich poza Włochami.

Nowa Lancia — czy trafi do Polski?

Początkowo Lancia powróci do sześciu krajów w Europie. Na liście widnieją: Francja, Niemicy, Hiszpania, Portugalia, Belgia i Holandia. Firma poinformowała, że przy wyborze kierowała się zamiłowaniem do produktów „Made in Italy”, znaczeniem sprzedaży online i wielkością rynku samochodów premium segmentu B.

Na razie nie ma żadnych informacji, czy i ewentualnie kiedy Lancia powróci także na polski rynek. Przypomnijmy, że dotychczasowy Ypsilon, bazujący na Fiacie Panda, powstawał w fabryce w Tychach. Ostatnio już tylko na potrzeby rynku włoskiego.

- powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.