• W latach 50. powstawały najpiękniejsze modele samochodów
  • W Ameryce produkowane były krążowniki szos z mnóstwem chromowanych elementów
  • Z taśm montażowych zjeżdżały luksusowe modele w wersjach cabrio
  • Prawdziwe samochodowe perełki w latach 50. XX w. znajdziemy też w krajach socjalistycznych

Przemysł motoryzacyjny bardzo szybko odbudował się po II wojnie światowej – dotyczy to Europy Zachodniej. W USA, gdzie fabryki nie były zniszczone, musiały się tylko przestawić z wojennej produkcji na cywilną, już pierwsze powojenne lata przyniosły nowe konstrukcje samochodów. W połowie lat 50. z amerykańskich fabryk wyjeżdżały ogromne krążowniki szos, z mnóstwem barokowych dekoracji i chromowanych elementów.

W Europie najszybciej i najbardziej spektakularnie rozwijała się motoryzacja niemiecka. Zbombardowana przez Aliantów fabryka Mercedesa w Stuttgarcie już w 1946 r. podjęła produkcję przedwojennego modelu 170, a w kilka lat później pojawiły się sportowe modele 300 SLR, 300 SL Gullwing oraz luksusowe Adenauery, które zadziwiły specjalistów i zachwyciły klientów.