• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Cadillac

Cadillac

Cadillac

Cadillac - amerykański producent luksusowych samochodów osobowych. Firma została założona przez Henry'ego Lelanda w 1902 roku w Detroit. Nazwa pochodzi od nazwiska służącego u króla Ludwika XIV, Francuza Antonine'a de la Motte Cadillaca, który jest uważany za założyciela miasta Detroit. Rok po założeniu firmy, wyprodukowano pierwszy samochód - model A wyposażony w jednocylindrowy silnik o mocy 10 KM. Niedługo potem, bo już w 1909 roku, Cadillac został częścią koncernu GM.

Marka od początku przywiązywała dużą wagę do jakości produkcji, co im się bardzo opłacało, ponieważ do dziś kojarzy się z najwyższą jakością i luksusem. Ich autami jeździli piosenkarze, aktorzy oraz przede wszystkim, prezydenci USA.

Amerykańscy konstruktorzy popisywali się innowacyjnością niemalże na każdym kroku montując w swoich modelach po raz pierwszy m. in. elektryczne oświetlenie, elektryczny rozrusznik, silnik V8, klimatyzację czy reflektory włączane z poziomu deski rozdzielczej.

Cadillac - modele

Ikona samochodu

Cadillac Allante

Cadillac BLS

Cadillac BLS

Ikona samochodu

Cadillac Brougham

Ikona samochodu

Cadillac Catera

Ikona samochodu

Cadillac Cimarron

Cadillac CTS

Cadillac CTS

Ikona samochodu

Cadillac DeVille

Ikona samochodu

Cadillac Eldorado

Cadillac Escalade

Cadillac Escalade

Ikona samochodu

Cadillac Fleetwood

Ikona samochodu

Cadillac Seville

Cadillac SRX

Cadillac SRX

Cadillac STS

Cadillac STS

Cadillac XLR

Cadillac XLR

Cadillac - powiązane artykuły

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

10 najbardziej paliwożernych aut

Oto dziesięć najbardziej paliwożernych aut według Auto Świat Classic.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Cadillac Escalade-V — najpotężniejszy SUV na 120. rocznicę istnienia marki

Późnym latem do sprzedaży w Ameryce Północnej trafi najnowszy Cadillac Escalade-V. Ten potężny SUV rozszerza serię V i z silnikiem V8 o mocy 508 kW (682 KM) staje się najmocniejszym modelem w swojej klasie. Zachowując wzornictwo nawiązujące do oryginalnej stylistyki z 2004 r., nowy Escalade-V trafia na rynek w roku, w którym Cadillac obchodzi 120. rocznicę swojego istnienia.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

Cadillac sedan DeVille Diesel - miał jeden z najgorszych silników w historii motoryzacji

Dieslowskie V8 od General Motors uchodzi za jeden z najgorszych silników w historii motoryzacji. Jednostka ta na wiele lat zamknęła motorom wysokoprężnym drogę do Stanów Zjednoczonych. Czy rzeczywiście diesel GM-u jest aż tak zły?

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Myślisz, że Mercedes Klasy S jest ogromny? Oto 10 największych samochodów osobowych świata

Skoro na mającego 423 cm długości 125p mówiło się Duży Fiat, to co powiedzieć o tych 10 gigantach? Poznajcie największe samochody osobowe na świecie. Nie jakieś przeróbki czy prototypy, ale seryjne modele. Nie chcielibyście nimi parkować.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Cadillac Eldorado w Księdze rekordów Guinnessa. To najdłuższy samochód świata

Cadillac Eldorado powraca do Księgi rekordów Guinessa. Najdłuższy samochód świata odrestaurowano i przedłużono. Rekordzista mierzy 30,5 m długości, czyli tyle, co dwa miejskie autobusy. Twórcy prawdziwego monstrum już zapowiadają, że to nie koniec. W planach najdłuższy samochód elektryczny na świecie.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego Premium

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Raport jakości samochodów J.D. Power. Kia i Hyundai znów lepsze od marek niemieckich i japońskich

Samochody koreańskich marek znów górą. Kia, Hyundai i Genesis triumfują w najnowszym rankingu jakości kilkuletnich używanych samochodów instytutu badawczego J.D. Power, wyprzedzając nawet renomowane marki z segmentu premium z Japonii, Niemiec i USA.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Klasyk z najwyższej półki - Cadillac series 62 sedan

Standard of the world – mówili fanom przedstawiciele marki, choć nie było to do końca prawdą. Tak naprawdę w 1959 roku nikt nie miał tyle chromu, połysku i blasku, co Cadillac. Pytanie tylko: czy dzięki temu był rzeczywiście najlepszy?

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Cadillac Escalade V - Ameryka rzuca wyzwanie Mercedesowi-AMG i BMW M

Potężny i bardzo szybki SUV – tego próżno było szukać w salonach Cadillaca. Najwyższa pora to zmienić. Wiosną zadebiutuje najmocniejszy Cadillac Escalade z nowej serii V. Oto amerykańska odpowiedź na BMW X7 serii M i Mercedesa-AMG GLS.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Fiat Multipla - klasyk przyszłości czy katastrofa?

Produkowany od 1998 roku Fiat Multipla od lat jest obiektem drwin i dowcipów. Najstarsze egzemplarze stają się właśnie youngtimerami i w związku z tym rodzi się pytanie: czy Multipla będzie klasykiem? Odpowiedź może być tylko jedna!

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Kryptonim Goldfisch - czyli historia powstania 16-cylindrowych silników BMW

Dwunastocylindrowe silniki to arystokracja wśród konstrukcji spalinowych. Jednak nad nimi są jeszcze bogowie – motory 16-cylindrowe. Poznajcie tajną historię powstania takiej jednostki w BMW

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Cadillac Presleya na sprzedaż. Król podarował go swojemu lekarzowi

Cadillac Fleetwood Brougham, rocznik 1975, trafił na internetową aukcję Car & Classic. Samochód kupił Król Rock and Rolla Elvis Presley, a następnie podarował swojemu lekarzowi. Cena minimalna została ustalona na 11 250 euro.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Braki w wyposażeniu nowych aut. Z czego rezygnują producenci?

W nowych samochodach coraz trudniej jest nie tylko o lepsze nagłośnienie czy podgrzewane fotele, problemy z dostępnością komponentów elektronicznych wpływają także na dostępność kluczowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i funkcji wspomagających kierowcę. Sprawdzamy, co stało się deficytowym towarem na motoryzacyjnym rynku.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Jakość nowych samochodów. Niemieckie na szarym końcu

Amerykanie sprawdzili jakość nowych samochodów z rocznika 2021. Jak co roku przepytano nabywców nowych aut, by podzielili się wrażeniami po pierwszych 90 dni użytkowania. Okazuje się, że najwięcej powodów do narzekania mają klienci dobrze znanych marek z Japonii, Niemiec i USA.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Nie wszystkie marki tracą tak wielu klientów – ranking lojalności J.D. Power

Okazuje się, że nie każdy kierowca chętnie kupuje kolejny samochód tej samej marki. Zdarza się, że słabe doświadczenia związane z eksploatacją i obsługą serwisową mogą na dobre zniechęcić do danego producenta. Oto ranking marek, które mogą poszczycić się nie tylko najbardziej lojalnymi klientami, ale także tych firm, które skutecznie zniechęciły potencjalnych nabywców.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Jakie auta zyskały żółte tablice w 2020 r.? Polacy lubią klasyczne Mercedesy, ale nie tylko

Instytut Samar na podstawie danych rejestracyjnych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców podał, jakie pojazdy w ubiegłym roku uzyskały w Polsce żółte tablice zabytkowe. Wśród marek największym zainteresowaniem fanów youngtimerów cieszył się Mercedes, a najpopularniejszym modelem była Klasa S. W pierwszej dziesiątce nie zabrakło również Polskiego Fiata 126p.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Cadillac CT5V Blackwing - 668 KM, silnik 6,2 l, ręczna skrzynia i chętnych więcej niż aut

Mocniejszy od BMW M5 czy Mercedesa-AMS E 63 S - oto najpotężniejszy Cadillac w historii z ogromnym silnikiem V8 pod maską, tylnym napędem oraz manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Europa może pozazdrościć Ameryce.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Władze przejęły 41 aut byłego szefa policji Meksyku

Były szef policji stolicy Meksyku, Raymundo Collins, miał w swoim domu kolekcję 41 samochodów, a także trzy pary nart wodnych oraz quada i motocykl. Wszystko to zostało zarekwirowane przez władze w ramach dochodzenia w sprawie niewłaściwego wykorzystania państwowych funduszy.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

„Bestia", czyli limuzyna prezydenta USA

Jakim autem będzie jeździł nowo wybrany prezydent USA? Nie wiemy jeszcze czy będzie to Donald Trump, czy Joe Biden, ale wiemy, jak wygląda i jak wyposażona jest prezydencka limuzyna zwana „Bestią".
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

    Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

  • Volkswagen ID.Aero – elektryczny Passat

    Model studyjny Volkswagena ID.Aero zapowiada elektryczny wariant Passata. Jego zalety to: aerodynamika, przestronność i zasięg. Ważne: będzie także kombi!

  • Ile paliwa kosztuje dodatkowy bagaż?

    To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż „na pusto”, nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Sprawdziliśmy, o ile.

  • Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – intrygujący design i mikrowsparcie prądu

    Renault Arkana ze 158-konnym silnikiem 1.3 TCe w zgrabny sposób łączy nie tylko modny styl i funkcjonalność SUV-a, lecz także satysfakcjonujące osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdziliśmy je w krótkim teście

  • Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

    Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Boisz się inflacji? Wydaj wszystko na stare auta!

    Robert i Piotr rozmawiają tym razem z Robertem Brykałą, który na kupowaniu klasyków zna się, jak nikt inny. Robert Brykała jest nie tylko uznanym fotografem motoryzacyjnym, który zaczynał swoją przygodę w Auto Świecie, ale też właścicielem imponującej i cennej kolekcji aut, głównie z lat 90 i czasów PRL-u. Wiele z nich kupił za grosze, zanim stały się ponownie modne, inne uratował przed złomowaniem – teraz uchyla rąbka tajemnicy, jakie auta warto kupić dziś, zanim ich ceny pójdą w górę. Z rozmowy dowiecie się też o tym, co stało się z Muzeum Skarb Narodu i Wystawą Klasyki w FSO, której był współtwórcą i "wymarzycielem". Kiedy znów będzie można zwiedzać wystawę, która przez wielu uznana była za najciekawsze muzeum motoryzacyjne w Polsce?

  • 10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

    O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

    Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

  • Subaru Forester II (2002-07) – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

    Korozja, korozja i... jeszcze raz korozja! To dziś największy wróg Forestera 2. generacji. Koroduje podwozie, nadwozie, różne elementy w komorze silnika – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech