Auto Świat Wiadomości Aktualności W USA huczy od plotek. Kultowe sedany mają zostać zastąpione elektrykami. Wersje V też

W USA huczy od plotek. Kultowe sedany mają zostać zastąpione elektrykami. Wersje V też

Nie tylko w Europie trwa szybka elektryfikacja wszystkich rodzajów samochodów. Na prymusa w szkole elektromobilności wyrastają oczywiście Chińczycy, ale dużo też dzieje się w Stanach Zjednoczonych. Wcale nie chodzi tym razem o Teslę, a markę premium koncernu General Motors.

2025 Cadillac CT5-V Blackwing Precision PackageCadillac

O Cadillacu zrobiło się ostatnio bardzo głośno także w Europie, kiedy potwierdzono, że amerykańska ekipa dołączy do stawki Formuły 1 jako 11. zespół już od przyszłego roku. F1 cieszy się coraz większą popularnością, o sprawie zrobiło się głośno. Warto więc zajrzeć za ocean i sprawdzić, co tam w trochę zapomnianej na Starym Kontynencie marce. A dzieje się tam dużo i przede wszystkim elektrycznie.

Przeczytaj także: To nie fabryka, to pobojowisko – niemiecki ekspert o gigafabryce Tesli pod Berlinem. Dramatyczne dane

Plotki o pożegnaniu CT-4 i CT-5 nabierają na sile

Cadillac, producent samochodów premium amerykańskiego koncernu General Motors, od pięciu lat przewodzi bardzo mocno postawił na elektromobilność. W tym okresie firma zrobiła wrażenie kilkoma elektrycznymi modelami, w tym eleganckimi crossoverami i nowoczesnym sedanem. Mimo spadającego zainteresowania elektrykami przed debiutem większości nowości, doniesienia wskazują, że Cadillac nie zamierza rezygnować z tego kierunku rozwoju. Niedługo tak wyglądająca zakładka "sedan" na stronie producenta ma się mocno zmienić:

Cadillac. Oferta sedanów na początku 2025 r.
Cadillac. Oferta sedanów na początku 2025 r.Cadillac

Informacje podane przez GM Authority, oparte na danych od osób dobrze poinformowanych, sugerują, że Cadillac ma w planach zastąpienie spalinowych CT4 i CT5 parą elektrycznych odpowiedników. Nowe sedany, choć nie będą bezpośrednimi następcami obecnych modeli, mają nawiązywać rozmiarami do CT5 i już nieprodukowanego CT6.

Rok 2024 przyniósł spadki sprzedaży CT4 i CT5, a elektryczny Lyriq okazał się drugim najpopularniejszym modelem w ofercie Cadillac, ustępując miejsca jedynie SUV-owi Escalade. Cadillac prognozuje, że już niedługo samochody elektryczne będą stanowiły od 30 do 35 procent całkowitej sprzedaży. W tym roku Cadillac planuje wprowadzenie na rynek modeli Escalade IQ, Vistiq i Optiq, co rozszerzy portfolio elektryków do pięciu, włączając w to Celestiq.

Według doniesień, nowe sedany Cadillac będą bazować na ulepszonej wersji platformy BEV3 GM, znaną jako BEV Prime.

Cadillac Lyriq 2024
Cadillac Lyriq 2024Cadillac

Czyli to czas pożegnania kultowych wersji V? Te też mają być na prąd

W naszej galerii i na zdjęciu otwierającym widzicie kultowego Cadillaca CT5-V w najnowszym wydaniu Blackwing Precision Package. Pod maską pracuje tu ogromny silnik V8 o pojemności 6,2 l z kompresorem. Amerykanie wciąż kochają takie jednostki, a wersje "V" Cadillaców to jeden z symboli ich motoryzacji. Może dlatego plotki o nowych, elektrycznych CT4 i CT5 cieszą się takim zainteresowaniem. Większym niż mogłyby wskazywać słupki sprzedaży obydwu klasycznych modeli.

Ewentualni elektryczni następcy CT4-V i CT5-V na pewno będą piekielnie szybcy i będą osiągami wbijać w fotel. Możemy to założyć z prawie stuprocentową pewnością, ponieważ Cadillac pokazał już elektryka z rodziny V. LYRIQ-V ma mieć ponad 600 KM mocy i 880 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a szacowany czas przyspieszenie od 0 do 60 mil na godz. to zaledwie 3,3 s. Czas do naszych 100 km na godz. będzie ciut dłuższy. To sprawia, że LYRIQ-V ma być "najszybszym Cadillakiem historii" Czy zachowa charakter, za który Amerykanie pokochali CT5-V? Zobaczymy...

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków