• Najnowszy SUV Cadillac Escalade-V napędzany jest potężnym silnikiem V8 o mocy 508 kW (682 KM) i momencie obrotowym 885 Nm
  • Samochód wykorzystuje stały aktywny napęd na cztery koła i wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne
  • Skórzana tapicerka nadaje wnętrzu luksusowy charakter, a nastawieni na nowoczesność klienci docenią najnowsze udogodnienia elektroniczne

Cadillac w roku 120. rocznicy swojego istnienia po raz pierwszy w historii wprowadza model SUV do swojej serii V. Odpowiadając na prośby ze strony klientów i entuzjastów marki, amerykański producent stworzył model Escalade-V, który łączy moc, zaawansowanie techniczne oraz niepowtarzalne wzornictwo i dźwięk, przykuwając uwagę wszędzie tam, gdziekolwiek się pojawi.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Chociaż Escalade-V jest nowością w gamie Cadillaca, to stylistyka auta prezentuje się znajomo. I nic dziwnego. Sami projektanci podkreślają, że auto, choć obecnie jest już czwartą generacją modelu, oferując niedostępny wcześniej poziom wyrafinowania i osiągów wciąż zachowuje linie oryginalnej konstrukcji zaprezentowanej w 2004 r. Na zewnątrz uwagę przykuwają charakterystyczna dla Cadillaca atrapa chłodnicy, a z tyłu cztery końcówki układu wydechowego, które współgrają z nowymi elementami w przedniej i tylnej części nadwozia oraz opracowanymi specjalnie 22-calowymi felgami skrywającymi wydajny układ hamulcowy z przednimi hamulcami Brembo z zaciskami Edge Red.

Cadillac Escalade-V 20236 Foto: Cadillac
Cadillac Escalade-V 20236

Cadillac Escalade-V — w duchu silnikowej tradycji

Źródłem radości, jaką każdemu kierowcy ma zapewniać najnowszy Cadillac Escalade-V, jest doładowany silnik V8 o pojemności 6,2 litra. Jednostka ta osiąga moc 508 kW (682 KM) i 885 Nm momentu obrotowego i standardowo współpracuje z 10-biegową przekładnią automatyczną, która została specjalnie skalibrowana dla tego modelu, a także napędem na cztery koła. Ten aktywny stały napęd, rozdzielając moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne koła, ma gwarantować optymalną przyczepność i kontrolę w każdych warunkach, przy czym część momentu obrotowego zawsze trafia na przednią oś. Całość pozwala rozpędzić tego potężnego SUV-a od 0 do 60 mil/godzinę w mniej niż 4,4 s.

Cadillac Escalade-V 20236 Foto: Cadillac
Cadillac Escalade-V 20236

Cadillac Escalade-V — stworzony z myślą o kierowcy

Aby zapewnić kierowcy maksymalne poczucie kontroli i precyzji, a wszystkim pasażerom komfort charakterystyczny dla modelu Escalade, najnowszy Escalade-V oprócz stałego aktywnego napędu na cztery koła seryjnie wyposażony jest m.in. także w zawieszenie Air Ride Adaptive Suspension i Magnetic Ride Control 4.0. Sterowane elektronicznie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne m.in. pozwala dostroić amortyzatory i oferuje kalibracje oprogramowania, aby ułatwić wykorzystanie maksymalnych możliwości niezależnego zawieszenia Escalade-V. Korzyści przynosi również elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który poprawia trakcję i pomaga zwiększyć do maksimum przyczepność.

Cadillac Escalade-V 20236 Foto: Cadillac
Cadillac Escalade-V 20236

Ponadto kierowca może dopasować zachowanie auta do własnych preferencji korzystając ze specjalnego trybu V-Mode. Ustawienia można zmieniać za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli środkowej przed dźwignią wyboru przełożeń. Rozwiązanie to pozwala wybrać preferowany tryb jazdy, a także automatycznie zmniejsza prześwit pomiędzy autem i nawierzchnią o blisko 20 mm. Korzystając z trybu V, możliwe jest np. ustawienie zawieszenia (Tour lub Sport), układu kierowniczego (Tour lub Sport), wyczucia pedału hamulca (Tour lub Sport), napędu AWD (Tour, Sport lub śnieg/lód). Za pomocą trybu V dostępna jest także funkcja Launch Control.

Cadillac Escalade-V 20236 Foto: Cadillac
Cadillac Escalade-V 20236

Cadillac Escalade-V — luksus i nowoczesność

Wnętrze Cadillaca Escalade-V opiera się na wykończeniu Platinum w kolorze czarnym lub ciemnym kasztanowym z akcentami z drewna Zebra. Standardowo siedzenia w każdym z trzech rzędów wykończone są skórą półanilinową, a przednie fotele dodatkowo w funkcję masażu. W zimne lub chłodne dni przydaje się podgrzewana kierownica. Do seryjnego wyposażenia należy również zakrzywiony wyświetlacz OLED o przekątnej 38 cali, a także system informacyjno-rozrywkowy z nawigacją, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, funkcja rozszerzonej rzeczywistości i system audio AKG Studio Reference z 36 głośnikami i dźwiękiem 3D Surround.

Cadillac Escalade-V 2023 trafi do sprzedaży późnym latem br. Cena auta na amerykańskim rynku będzie zaczynała się od 149 tys. 990 dolarów (bez podatków i innych opłat).