Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Cadillac Escalade

Cadillac Escalade

Cadillac Escalade

Cadillac Escalade jest luksusowym SUV-em produkowanym rzez koncern GM. Jest jednym z najpopularniejszych Cadillaców XXI wieku a sympatię zyskał sobie m.in wśród amerykańskich raperów, a także członków gangów.

I generacja z 1999 roku była w rzeczywistości lekko zmodyfikowanym GMC Yukon Denali. Z zewnątrz prawie niczym się nie różnił, jednak wewnątrz można było dostrzec bardziej luksusowe wyposażenie. Pod maską zagościł 5,7-litrowy silnik V8 o mocy 255 KM, a moc była przekazywana za pomocą 4-biegowego automatu. Stylistyka auta nie porywała, ale jednolite nadwozie bez fantazyjnych linii nie było brzydkie. Auto powstało w odpowiedzi na Lincolna Navigatora.

W 2002 roku zaprezentowano II generację Escalade. Tym razem była to już nowa, samodzielna konstrukcja, która szybko przypadła Amerykanom do gustu. Duże rozmiary wyróżniają się z tłumu. Podstawowa wersja Cadillaca ma 5 metrów długości, a przedłużona (ESV) - aż 5,6 metra. Wysokość i szerokość w obu przypadkach były podobne i liczyły prawie 2 metry. Dostępna była także wersja z otwartą skrzynią towarową o nazwie EXT. Wnętrze zostało zaprojektowane względnie luksusowo i ergonomicznie, jednak użyte materiały mogły rozczarować. Lista dodatkowych opcji była bardzo długa i obejmowała m.in. chłodzone i ogrzewane uchwyty na napoje, chromowane felgi czy demontowalny 3 rząd siedzeń.

Pod maską znalazły się jedynie 2 silniki – 5,3- oraz 6-litrowa jednostka V8 o mocy odpowiednio 285 (od 2004 roku 295) i 345 KM. Tak samo jak w poprzedniku, moc była przekazywana za pomocą 4-biegowego automatu, ale napędzane były wszystkie, lub tylko tylne koła.

III generacja pojawiła się na rynku w 2006 roku. Nadwozie było bardzo podobne do poprzednika, jednak zostało nieco odświeżone, przez co zyskało bardziej atrakcyjny i dynamiczny wygląd. Długość podstawowej i przedłużonej wersji ESV wzrosła w obu przypadkach o ok. 10 cm. Dostępny był także pick-up o wymiarach podobnych do Escalade ESV. Wyposażenie wciąż stało na wysokim poziomie, a jakość użytych materiałów i ich spasowanie uległy poprawie.

Do napędu użyto dużej, 6,2-litrowej widlastej „ósemki” o mocy 403 KM, która rozpędza 2,5 tonowego kolosa do „setki” w zaledwie 6,9 sekundy. Starą 4-biegową skrzynię zastąpiono nową, 6-stopniową przekładnią automatyczną. 565 Nm jest przenoszone na obie osie lub tylko na tylne koła. Pomimo starań obniżenia paliwa poprzez zastosowanie m.in. zmiennych faz rozrządu, Escalade nie grzeszy ekonomią.

W 2014 roku do produkcji weszła IV generacja amerykańskiego SUV-a, a zaprezentowana została rok wcześniej. Bryła auta nie uległa zmianie, ale wygląd został dopracowany i pozytywnie zaskakuje. Przód zyskał potężny wygląd poprzez masywny grill i olbrzymie światła, a szczególną uwagę przykuwa tył auta, gdzie bardzo wąskie światła zostały rozciągnięte prawie na całej wysokości klapy bagażnika. Dzięki temu zabiegowi, patrząc od tyłu na auto, sprawia ono wrażenie bardzo wąskiego i smukłego. W rzeczywistości trudno nazwać auto mierzące 5144 mm długości, 2045 mm szerokości i 1890 mm wysokości smukłym. Pod maskę trafił tradycyjny silnik V8 o mocy 426 KM. Dopracowany został m.in. układ jezdny, który wyposażono w elektroniczne wspomaganie kierownicy oraz wzmocnione zawieszenie.

Konkurentem Cadillaca Escalade jest m.in. Lincoln Navigator.

Cadillac Escalade - generacje

Cadillac Escalade I (1999&nbsp-&nbsp2001)

Cadillac Escalade I (1999 - 2001)

Cadillac Escalade II (2001&nbsp-&nbsp2006)

Cadillac Escalade II (2001 - 2006)

Cadillac Escalade III (2006&nbsp-&nbsp2014)

Cadillac Escalade III (2006 - 2014)

Cadillac Escalade IV (2014&nbsp-&nbsp)

Cadillac Escalade IV (2014 - )

Cadillac Escalade - powiązane artykuły

Najcięższe samochody osobowe na świecie. Ostatni waży więcej niż dwie Skody Octavie

Najcięższe samochody osobowe na świecie. Ostatni waży więcej niż dwie Skody Octavie

Żeby trafić do naszego rankingu, trzeba ważyć więcej niż dwie Skody Octavie. A samochód z pierwszego miejsca jest cięższy od pięciu Fiatów 126p!

Cadillac za milion zł z... ubezpieczeniem od napraw zamiast gwarancji — dalszy ciąg "przygód" youtubera

Cadillac za milion zł z... ubezpieczeniem od napraw zamiast gwarancji — dalszy ciąg "przygód" youtubera

Michał Jesionowski kupił nowego Cadillaca Escalade. Auto miało pochodzić od autoryzowanego dealera i mieć fabryczną gwarancję, ale przy okazji konieczności wykonania naprawy gwarancyjnej wyszło na jaw, że samochód nie jest objęty gwarancją, a dealer nie ma autoryzacji Cadillaca.

Znany youtuber opowiada o swoich kłopotach z Cadillakiem i RAM-em. "Wydałem 1,8 mln zł na dwa śmietniki"

Znany youtuber opowiada o swoich kłopotach z Cadillakiem i RAM-em. "Wydałem 1,8 mln zł na dwa śmietniki"

Michał Jesionowski w swoim najnowszym materiale wideo, zamieszczonym na kanale "Miłośnicy czterech kółek — zrób to sam" na platformie YouTube, opisuje sprawę, a właściwie kłopot, jaki ma ze swoimi dwoma nowymi samochodami.

Cadillac Escalade-V — najpotężniejszy SUV na 120. rocznicę istnienia marki

Cadillac Escalade-V — najpotężniejszy SUV na 120. rocznicę istnienia marki

Późnym latem do sprzedaży w Ameryce Północnej trafi najnowszy Cadillac Escalade-V. Ten potężny SUV rozszerza serię V i z silnikiem V8 o mocy 508 kW (682 KM) staje się najmocniejszym modelem w swojej klasie. Zachowując wzornictwo nawiązujące do oryginalnej stylistyki z 2004 r., nowy Escalade-V trafia na rynek w roku, w którym Cadillac obchodzi 120. rocznicę swojego istnienia.

10 najwyższych samochodów osobowych świata. Rekordziści są wyżsi od Skody Octavii o pół metra!

10 najwyższych samochodów osobowych świata. Rekordziści są wyżsi od Skody Octavii o pół metra!

To wieżowce wśród aut. Są tak wysokie, że większość osób nawet na palcach nie zobaczy ich dachu. Wbrew pozorom rekordzista nie jest SUV-em!

Myślisz, że Mercedes Klasy S jest ogromny? Oto 10 największych samochodów osobowych świata

Myślisz, że Mercedes Klasy S jest ogromny? Oto 10 największych samochodów osobowych świata

Skoro na mającego 423 cm długości 125p mówiło się Duży Fiat, to co powiedzieć o tych 10 gigantach? Poznajcie największe samochody osobowe na świecie. Nie jakieś przeróbki czy prototypy, ale seryjne modele. Nie chcielibyście nimi parkować.

Cadillac Escalade V - Ameryka rzuca wyzwanie Mercedesowi-AMG i BMW M

Cadillac Escalade V - Ameryka rzuca wyzwanie Mercedesowi-AMG i BMW M

Potężny i bardzo szybki SUV – tego próżno było szukać w salonach Cadillaca. Najwyższa pora to zmienić. Wiosną zadebiutuje najmocniejszy Cadillac Escalade z nowej serii V. Oto amerykańska odpowiedź na BMW X7 serii M i Mercedesa-AMG GLS.

Nowy Cadillac Escalade – gigant z Ameryki, V8 wcale nie umiera

Nowy Cadillac Escalade – gigant z Ameryki, V8 wcale nie umiera

Nawet wielkie benzynowe V8 o pojemności 6,2 l nie wystarczy, by chwalić się nowym ogromnym SUV-em. Cadillac reklamuje zatem nową generację Escalade'a w zupełnie inny sposób. Czy Amerykanie skuszą się na auto z pierwszym na świecie zakrzywionym ekranem OLED i 32-głośnikowym systemem audio AKG?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test