Boom na SUV-y zrobił swoje. Wysokie samochody są dziś normą. Tyle że przeciętny SUV jest o ok. 30 cm niższy od modeli z naszego rankingu.

W zestawieniu uwzględniliśmy wyłącznie masowo produkowane samochody osobowe w bazowych wersjach silnikowych oraz wyposażenia. Pominęliśmy minivany wywodzące się z dostawczaków i pick-upy, nie mówiąc o autobusach czy buldożerach.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Jak to się ma do naszego wcześniejszego rankingu najpotężniejszych samochodów osobowych świata, w którym o zwycięstwie decydowała suma długości, szerokości i wysokości nadwozia? Z tamtej czołowej dziesiątki do rankingu najwyższych aut zakwalifikowały się jedynie trzy modele. Na dodatek zajęły trzy najniższe pozycje: ósmą, dziewiąta i dziesiątą.

Stawka, jak to się mówi, jest bardzo wyrównana. Modele z siódmego i 10. miejsca dzieli zaledwie siedem milimetrów!

Jak można było przewidzieć, zestawienie zdominowały SUV-y, choć żaden z nich nie był na tyle wysoki, by zdobyć pierwsze miejsce. Jaki model wygrał z nimi wszystkimi? Czy są tu w ogóle samochody z Europy? Pora odsłonić karty!