• Cadillac Escalade 2021 będzie wyposażony w silnik 6,2 l V8 o mocy 420 KM
  • W gamie będzie też turbodiesel 3,0 (277 KM mocy), który pod względem momentu obrotowego (623 Nm) jest bliski benzynowej "V8-ce"
  • Nowy Cadillac zadebiutuje pod koniec 2020 roku. Auto powstanie w amerykańskich zakładach GM w Arlington, w Teksasie

Jaki region, takie zwyczaje. Podczas gdy w Europie producenci zwykle chwalą się przy okazji premiery nowego modelu przede wszystkim kwestiami ekologii i jak najniższą emisją, to za oceanem jest już zupełnie inaczej. Cadillac, prezentując piątą generację ulubionego SUV-a celebrytów, wskazał trzy szczególne cechy: pierwszy w branży zakrzywiony ekran OLED (w sumie 3 ekrany o przekątnych 7,2”, 14,2” oraz 16,9”), pierwszy zaawansowany system audio AKG (aż 36 głośników, trzy wzmacniacze i komplet mikrofonów do wzmocnienia głosów podróżujących, by łatwiej było prowadzić konwersację) oraz pierwszy tak zaawansowany układ wspomagania kierowcy Super Cruise (jazda zautomatyzowana na ponad 200 tys. mil autostrad w USA).

Jakie są jeszcze priorytety w Ameryce? Cadillac wspomina o wyjątkowym prowadzeniu Escalade'a, nowej erze mobilności, nawigacji z rozszerzoną rzeczywistością (podobną Mercedes stosuje od dawna), kamerach surround, cyfrowym lusterku wstecznym i nieco zapomnianej już technologii wspomagającej kierowcę podczas jazdy w nocy (Night Vision). Pochwalono się również wielkimi wyświetlaczami dotykowymi 12,6” dla pasażerów z tyłu. O słynnych przed laty pokładowych zegarkach od Bulgari tym razem ani słowa.

Przyjrzyjmy się zatem obietnicy lepszego prowadzenia. Cadillac twierdzi, że oznacza to większą precyzję, szybszą reakcję układu kierowniczego i jeszcze lepsze odizolowanie podróżujących od nawierzchni. Wszystko dzięki m.in. aktywnemu pneumatycznemu zawieszeniu Magnetic Ride Control (komputer nadzoruje pracę amortyzatorów) oraz nowej konstrukcji tylnej części (niezależne zawieszenie).

O silnikach krótko i na sam koniec oficjalnej informacji prasowej. Cadillac Escalade 2021 będzie wyposażony w motory V8 o pojemności 6,2 l i mocy 420 KM, któye pełni rolę największego silnika. Do gamy dodano diesla 3.0 Duramax (277 KM mocy) z turbodoładowaniem, który pod względem momentu obrotowego (623 Nm) jest bliski benzynowemu V8. Bez względu jednak na to, jaki motor wybierzemy, Cadillac zastosuje tę samą przekładnię, czyli 10-stopniowy "automat" Hydra-Matic. O kwestii emisji czy zużyciu paliwa ani słowa. Najwyraźniej nie jest to nic szczególnego dla potencjalnego nabywcy Cadillaca Escalade.