Lancia jest jedną z najbardziej utytułowanych marek w historii, a jej sukcesy można wymieniać i wymieniać. Ma na koncie: 15 Rajdowych Mistrzostw Świata (10 w klasyfikacji konstruktorów i pięć w klasyfikacji kierowców), trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w Mille Miglia, dwukrotny triumf w Targa Florio i jeden w Carrera Panamericana.
Gdy dyrektor generalny Lancii Luca Napolitano ogłosił plany marki, serca fanów znowu zabiły mocniej. Jednak od razu zaznaczmy, że nie będzie to samochód do startów w klasyfikacji WRC, tylko rajdówka w podstawowej klasie Rally4 dla młodych kierowców zamierzających rozpocząć swoją profesjonalną karierę. To jednak dobry początek i powrót do DNA firmy. Kto wie, co wydarzy się potem?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Trzy sekundy pomiaru i po dowodzie rejestracyjnym. Policja robi użytek z "supersprzętu"
Lancia Ypsilon Rally 4 HF nie będzie elektryczna
Lancia Ypsilon Rally 4 HF nie będzie elektrykiem jak cywilna wersja tego modelu. Pod maską rajdówki znajdzie się benzynowy silnik 1.2 R3 turbo o mocy 212 KM współpracujący z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Auto będzie przednionapędowe i wyposażone w mechaniczną "szperę". Zapewne będzie miało wiele wspólnego z Oplem Corsą Rally 4 i Peugeotem 208 Rally 4.
Na więcej oficjalnych informacji musimy jeszcze poczekać. Trzeba jednak przyznać, że niewielka Lancia w charakterystycznym malowaniu nadwozia wygląda bojowo i przywołuje wspomnienia.
Będą nowe sportowe Lancie
Równocześnie włoska marka zapowiedziała wprowadzenie do sprzedaży sportowej wersji HF do standardowego Ypsilona. Elektryk będzie miał 240 KM mocy i przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie 5,8 s. Zyska ponadto obniżone zawieszenie, poszerzony rozstaw kół i usportowiony wygląd. Samochód trafi do sprzedaży w maju 2025 r.
Wersje HF będą również oferowane w następnych nowych modelach Lancii — Gamma i Delta.