Auto Świat Wiadomości Aktualności Kolejny włoski koncern zwalnia pracowników w polskim zakładzie. Wygląda na to, że to nie koniec zmian

Kolejny włoski koncern zwalnia pracowników w polskim zakładzie. Wygląda na to, że to nie koniec zmian

Planowane zakończenie produkcji Fiata 500 oraz Lancii Ypsilon oznacza zmiany nie tylko w fabryce Fiata w Tychach. Wygaszenie linii wpływa także na firmy, które współpracowały z włoskim koncernem. Do końca 2024 r. w polskim oddziale koncernu Magneti Marelli zlokalizowanym w Bielsku-Białej pracę straci jedna trzecia załogi.

Fabryka Fiata w Tychach | zdj. ilustracyjne
Auto Świat
Fabryka Fiata w Tychach | zdj. ilustracyjne

Zmiany wymuszone przestawieniem produkcji samochodów na modele elektryczne zaczynają zataczać coraz szersze kręgi. W tym przypadku mówimy już o ogólnoeuropejskim trendzie. Co rusz docierają informacje o restrukturyzacjach, np. w niemieckich zakładach, coraz częściej zmiany obejmują również polskie zakłady.

Na początku 2024 r. FCA Powertrain, teraz Magneti Marelli

Na początku stycznia br. ogłoszono, że w stan likwidacji postawiony został zakład FCA Powertrain w Bielsku-Białej, w którym produkowane były silniki spalinowe. Jeszcze do niedawna powstawały tu jednostki GSE (silnik benzynowy łączony z układem miękkiej hybrydy) oraz SDE (diesel 1.3 MultiJet). Coraz ostrzejsze normy emisji spalin i spadek zamówień na samochody z silnikami spalinowymi wymusiło stosowanie nowych rodzajów napędów i elektryfikację, w związku z czym produkcja trafi do zakładu w Tychach.

Teraz zmiany na rynku odczuł polski oddział Magneti Marelli. Włoski koncern jest jednym z dostawców komponentów dla Fiata i posiada swój zakład w Bielsku-Białej. W związku z zakończeniem produkcji modeli Fiat 500 oraz Lancia Ypsilon w tyskiej fabryce Magneti Marelli zdecydowało o zwolnieniu ok. jednej trzeciej załogi.

Cytowany przez serwis investmap.pl Jacek Duraj, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników "Metalowcy", przekazał, że pracę straci ok. 140 osób. Docelowo fabryka zatrudniała ponad 400 pracowników. Z zakładem rozstaną się osoby pracujące na liniach produkcyjnych amortyzatorów i zawieszeń.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków