- Dacia Spring dostępna jest teraz z nowym silnikiem o mocy 70 KM i 100 KM i akumulatorem LFP
- Model wykorzystuje baterię o pojemności 24,3 kWh, ale dzięki wprowadzonym modyfikacjom ma uzyskiwać do 225 km (WLTP) zasięgu
- W Polsce Spring oferowany jest w trzech wersjach: Essential, Expression i Extreme
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Wygląda na to, że wojna cenowa pomiędzy producentami rozgorzała na dobre. Po tym, jak Leapmotor wprowadził promocyjną cenę na model T03, obniżając ją do poziomu 75 tys. zł, mocno zagroził pozycji Dacii Spring, która cieszyła się mianem najtańszego samochodu elektrycznego. Atutem Leapmotora było praktycznie kompletne wyposażenie, co z pewnością utrudniało rumuńskiej marce konkurowanie z chińskim modelem oferowanym pod auspicjami Stellantisa. Ale Dacia nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.
Poznaj kontekst z AI
W jaki silnik i akumulator wyposażona jest Dacia Spring?
Rumuński producent zakomunikował, że 5 listopada br. ruszyły w Polsce zamówienia na osobową wersję Dacii Spring z całkowicie nowym silnikiem i z ulepszoną baterią. Dacia nie ukrywa, że auto zostało zaprojektowane z myślą o niezbyt wymagających kierowcach, którzy szukają prostego modelu elektrycznego, cechującego się niskimi kosztami eksploatacji i niską ceną zakupu.
Jeszcze w pierwszym półroczu 2025 r. Spring był najchętniej wybieranym modelem elektrycznym wśród klientów indywidualnych. Teraz, aby zachować konkurencyjność auta, projektanci wprowadzili w konstrukcji małej Dacii kilka zmian. Jedną z najważniejszych jest zastosowanie nowego silnika elektrycznego o mocy 70 KM i 100 KM, a także zupełnie nowego akumulatora. Ten ma pojemność 24,3 kWh i wykorzystuje technologię LFP. Producent zapewnia, że dzięki temu udało się poprawić osiągi i elastyczność jazdy, a także zwiększyć wydajność i żywotność.
- Przeczytaj także: Jakie modele samochodów najczęściej kupują Polacy? Toyota wciąż rządzi, ale traci, a pogoń przyspiesza. Chińczycy też trzymają się mocno
Czy Dacia Spring nadaje się do codziennego użytku?
Dopełnieniem zmian w układzie napędowym są modyfikacje w konstrukcji samochodu. Projektanci zastosowali wzmocnioną płytę podłogową, a także poprawili aerodynamikę i zoptymalizowali rozkład masy, co ma przynieść poprawę wrażeń z jazdy. Te udoskonalenia powinny przełożyć się na autonomię — Dacia zapewnia, że Spring przejedzie do 225 km (WLTP) na jednym ładowaniu. Wydaje się, że te zapewnienia mogą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości, bo Spring waży ok. jednej tony, co powinno ograniczać zapotrzebowanie na prąd podczas jazdy.
Bez większych zmian pozostało wnętrze. O ile w tak małym aucie nie możemy mówić o ponadprzeciętnej przestronności, to do codziennych krótkich przejazdów Spring jest wystarczający. Co więcej, dzięki bagażnikowi o pojemności 308 l dobrze sprawdzi się nie tylko w roli auta na zakupy.
Ile kosztuje teraz najtańsza Dacia Spring?
Pomimo wprowadzonych zmian, które mają przynieść poprawę osiągów auta, samochód już teraz oferowany jest w promocyjnych cenach. W Polsce Spring dostępna jest w trzech wersjach. Najtańsza, Essential, ma napęd o mocy 70 KM i kosztuje od 66 500 zł. Jej wyposażenie obejmuje m.in. 7-calowy cyfrowy moduł zegarów, regulowaną w pionie kierownicę z przyciskami do sterowania radiem, elektrycznie sterowane przednie szyby, system Media Control z gniazdem USB i tylne czujniki parkowania.
Kierowcy, którzy potrzebują mocniejszego napędu, muszą zdecydować się przynajmniej na wersję Expression z silnikiem o mocy 100 KM. Spring Expression kosztuje 74 500 zł i do wyposażenia Essential dodaje klimatyzację manualną i 15-calowe obręcze kół. Najdroższą jest wersja Extreme, również z silnikiem o mocy 100 KM. Jej zaletą są elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby w tylnych drzwiach, system multimedialny Media Display z 10-calowym ekranem centralnym, a także bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto.
- Przeczytaj także: Spalinowa Skoda pokonała hybrydową Toyotę. Sprawdzam nowe ceny. Oba modele z ogromnymi rabatami