- Na czele rankingu najbardziej popularnych marek samochodów pozostaje Toyota, ale też ta japońska marka spośród dużych graczy traci najbardziej
- W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli od początku roku są tylko trzy samochody europejskich marek
- W tym roku doskonale radzi sobie Volkswagen, rośnie też Skoda
- Wśród popularnych w Polsce marek procentowo największe wzrosty należą do producentów z Chin, co jednak wynika z dość słabych wyników jeszcze w 2024 r.
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
- Rejestracje styczeń-październik 2025 r. – 15 najpopularniejszych marek (dane Samar)
- Rejestracje październik 2025 r. – 15 najpopularniejszych marek (dane Samar)
- Najpopularniejsze modele styczeń-październik 2025 r. (dane Samar)
- Najpopularniejsze modele – październik 2025 r. (dane Samar)
- Chińskie marki trzymają się mocno? To zależy, które
Na polskim rynku wciąż rządzi Toyota, ale sytuacja tej popularnej japońskiej marki nie jest już tak doskonała jak w 2025 r. Wygląda na to, że to właśnie marki japońskie i koreańskie są największymi ofiarami ofensywy producentów samochodów z Państwa Środka.
Według Samaru sprzedaż nowych samochodów w Polsce rośnie – w październiku 2025 r. zarejestrowano w Polsce 59 254 samochody osobowe oraz dostawcze – to więcej o 9,68 proc. niż w październiku rok wcześniej i więcej o 6,64 proc. niż we wrześniu. Również licząc od początku roku mamy duży wzrost – o ponad 7 proc.
Dalsza część tekstu pod filmem:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
Od początku stycznia do końca października 2025 r. zarejestrowano w Polsce 480 tys. 621 samochodów osobowych.
Co do popularności marek, to niezmiennie od wielu miesięcy prowadzi Toyota, jednak sprzedaż samochodów tej marki w pierwszych 10 miesiącach 2025 r. jest niższa niż rok wcześniej o 8,18 proc. To największy spadek wśród dużych graczy. Ciekawe, że tracą jeszcze: Hyundai – 6,55 proc. i Kia – 5,02 proc. Reszta "dużych" marek jest na plusie.
Rejestracje styczeń-październik 2025 r. – 15 najpopularniejszych marek (dane Samar)
- 1 Toyota – 76 tys. 336 szt. (-8,18 proc.)
- 2 Skoda – 51 tys. 823 szt. (+8,25 proc.)
- 3 Volkswagen – 34 tys. 823 szt. (+14,37 proc.)
- 4 Kia – 26 tys. 236 szt. (-5,02 proc.)
- 5 BMW – 25 tys. 487 szt. (+13,46 proc.)
- 6 Audi – 24 tys. 329 szt. (+1,93 proc.)
- 7 Mercedes – 24 tys. 75 szt. (+1,94 proc.)
- 8 Hyundai – 23 tys. 702 szt. (-6,55 proc.)
- 9 Dacia – 17 tys. 753 szt. (+17,93 proc.)
- 10 Renault – 16 tys. 978 szt (+3,45 proc.)
- 11 Volvo – 14 tys. 465 szt. (+12,04 proc.)
- 12 Ford – 12 tys. 934 szt. (+12,04 proc.)
- 13 Lexus – 12 tys. 539 szt. (+5,39 proc.)
- 14 MG – 11 tys. 781 szt. (+138,29 proc.)
- 15 Cupra – 11 tys. 16 szt. (+14,01 proc.)
Rejestracje październik 2025 r. – 15 najpopularniejszych marek (dane Samar)
- 1 Toyota – 7703 szt. (-14,04 proc.)
- 2 Skoda – 6301 szt. (+30,32 proc.)
- 3 Volkswagen – 3776 szt. (+3,57 proc.)
- 4 BMW – 2994 szt. (+18,19 proc.)
- 5 Audi – 2876 szt. (+11,73 szt.)
- 6 Kia – 2876 szt. (-2,84 proc.)
- 7 Mercedes – 2869 szt. (+8,39 proc.)
- 8 Hyundai – 2172 szt. (-19,88 proc.)
- 9 Dacia – 1887 szt. (+0,64 proc.)
- 10 Renault – 1886 szt. (-2,88 proc.)
- 11 MG – 1629 szt. (+138,86 proc.)
- 12 Cupra – 1433 szt. (-10,77 proc.)
- 13 Ford – 1420 szt. (-4,25 szt.)
- 14 Lexus - 1200 szt. (+0,42 proc.)
- 15 Volvo – 924 szt. (-15,38 proc.)
Najpopularniejsze modele styczeń-październik 2025 r. (dane Samar)
- 1 Toyota Corolla – 19 tys. 858 szt. (-7,74 proc.)
- 2 Skoda Octavia – 16 tys. 732 szt. (+6,89 proc.)
- 3 Toyota C-HR – 11 tys. 993 szt. (+2,29 proc.)
- 4 Kia Sportage – 11 tys. 738 szt. (+1,50 proc.)
- 5 Toyota Yqaris Cross – 10 tys. 931 szt. (-15,20 proc.)
- 6 Hyundai Tucson – 9718 szt. (-9,35 proc.)
- 7 Toyota Yaris – 8960 szt. (-24,43 proc.)
- 8 Volkswagen T-Roc – 8236 szt. (+16,86 proc.)
- 9 Toyota RAV4 – 7802 szt. (-20,08 proc.)
- 10 Dacia Duster – 6995 szt. (-12,88 proc.)
- 11 Volvo XC60 – 6620 szt. (+29,60 proc.)
- 12 MG HS – 6400 szt. (+111,99 proc.)
- 13 Skoda Kamiq – 6292 szt. (-3,23 proc.)
- 14 Skoda Superb – 6251 szt. (-4,74 szt.)
- 15 Skoda Fabia – 6108 szt. (+5,35 szt.)
Najpopularniejsze modele – październik 2025 r. (dane Samar)
- 1 Skoda Octavia – 1951 szt.
- 2 Toyota Corolla – 1827 szt.
- 3 Kia Sportage – 1359 szt.
- 4 Toyota Yaris Cross – 1188 szt.
- 5 Toyota C-HR – 1020 szt.
- 6 Toyota RAV4 - 1076 szt.
- 7 MG HS - 1030 szt.
- 8 Hyundai Tucson – 946 szt.
- 9 Volkswagen T-Roc – 941 szt.
- 10 Toyota Yaris 880 szt.
- 11 Skoda Fabia – 789 szt.
- 12 Skoda Superb – 736 szt.
- 13 Skoda Kamiq – 707 szt.
- 14 Dacia Duster – 622 szt.
- 15 Volvo XC60 – 314 szt.
Chińskie marki trzymają się mocno? To zależy, które
Spośród ok. 25 chińskich marek samochodów, które pojawiają się w Polsce, te najpopularniejsze mocno rosną – przynajmniej na razie, dopóki nie osiągną "swojego" poziomu. Wśród nich najmocniejsze są: MG , Omoda, Jaecoo, BYD,Baic, Leapmotor. Wśrod pozostałych niektóre – jak np. Chery, Geely czy GAC są stosunkowo nowe i jeszcze nie iały szans się wykazać, ale są i takie, które sprzedają się raczej dużo poniżej oczekiwań. Ze sprzedaży samochodów osobowych w Polsce już wycofał się Maxus, wiele marek sprzedaje po jednym samochodzie w miesiącu albo po kilka – raczej za mało, by się utrzymać. Przykładowo aut marki Xpeng obecnej w Polsce od kilku miesięcy w tym roku zarejestrowano zaledwie 44 sztuki, w tym część to samochody prezentacyjne, dilerskie. Pocieszające, że w samym październiku było 10 rejestracji.
Ale np. chiński SUV MG HS (dostępny z napędami spalinowymi i zelektryfikowanymi) w październiku niemal dogonił popularną Toyotę RAV4.