Logo

Corvette C4 ZR-1: uczyniła Amerykę znowu szybką. Pomogli Anglicy i Niemcy

  • Corvette C4 to model, który wciąż da się kupić bardzo tanio – za równowartość nowego autka miejskiego można mieć sportowe auto o piorunującym wyglądzie
  • Wtajemniczeni wiedzą, że standardowe wersje Corvette niekoniecznie miały służyć do szybkiej jazdy, choć mocy im nie brakuje
  • Powyższe uwagi nie dotyczą odmiany ZR-1, która nie jest tania i nigdy nie była, trudno też ją uznać za "potulne" auto
  • Za fabryczny tuning silnika wersji ZR-1 odpowiadali inżynierowie brytyjskiego Lotusa. To nie jest zwykłe, podrasowane amerykańskie V8
  • Za zmiany w zawieszeniu odpowiadał Bilstein, skrzynia pochodzi od ZF
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Nie oszukujmy się, standardowa Corvette to niekoniecznie auto do ekstremalnie szybkiej jazdy. Miała przede wszystkim wyglądać na szybką, mieć dużo mocy – do lansu to wystarczy, szczególnie w kraju, w którym w wielu stanach obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 mil na godz., czyli do 113 km na godz., a policjanci nie znają się na żartach. Choć model C3 długo spełniał te oczekiwania, to późnych latach 70. XX w. Chevrolet zaczął przygotowywać się do zakończenia jego produkcji. Auto to bazowało jeszcze na konstrukcji z lat 60. i choć wciąż wyglądało spektakularnie, a nawet wciąż wygląda, dopóki nie zaczniemy przyglądać mu się z bliska, to prowadziło się jak… stary samochód (wiecie, co mamy na myśli).

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu