Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mini Countryman

Mini Countryman

Ikona samochodu

MINI Countryman to pierwszy crossover w historii marki (choć zalicza się go także do grupy SAV – Sports Activity Vehicle). Auto było też pierwszym pojazdem marki produkowanym poza Wielką Brytanią (a konkretniej w Austrii), oraz pierwszym, z 2 parami drzwi.

Countryman zadebiutował w 2010 roku i jest znacznie większy od swoich „braci”. Wiele osób, właśnie przez te rozmiary zarzucało MINI wyłamanie się ze zgrabnego i miejskiego stylu marki. Największym plusem tej kuracji było odpowiednie zwiększenie przestrzeni wewnątrz auta, szczególnie w II rzędzie siedzeń, a także w bagażniku, którego pojemność wzrosła do użytecznych 350 litrów. Choć dziwić może, iż Countryman jest autem 4-osobowym – tym lepiej dla osób siedzących z tyłu.

Mimo iż w podstawowej wersji, crossover MINI jest wyposażony w napęd na przednią oś, to dostępny jest za dopłatą napęd ALL4, choć Brytyjczyk raczej nie popisze się szczególnymi umiejętnościami terenowymi.

Do auta montowane były zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. W przypadku tych pierwszych, mieliśmy do czynienia z 1,6-litrowymi jednostkami o mocy od 90 do 218 KM w wersji John Cooper Works. Diesle z kolei mogły mieć pojemność 1,6 lub 2 litrów i rozwijały 98, 112 lub 143 KM.

Gdy w 2014 roku przeprowadzono facelifting auta, Countryman otrzymało zmodernizowany pas przedni, a z palety jednostek napędowych zniknął najsłabszy silnik o zapłonie samoczynnym.

Mini Countryman - generacje

Ikona samochodu

Mini Countryman (2010 - )

Mini Countryman - powiązane artykuły

Nowe Mini Countryman "Made in Germany". Wkrótce trafi do produkcji

Nowe Mini Countryman "Made in Germany". Wkrótce trafi do produkcji

Po raz pierwszy model Mini będzie powstawał w całości w Niemczech. Już w 2023 r. w zakładach BMW Group w Lipsku rozpocznie się produkcja nowego Mini Countryman. Bramy fabryki u naszych zachodnich sąsiadów będą opuszczały zarówno wersje z napędem w pełni elektrycznym, jak i spalinowym.

Mini Countryman na dystansie 100 tys. km: auto duże, bolączek mało!

Mini Countryman na dystansie 100 tys. km: auto duże, bolączek mało!

W trakcie testu na dystansie 100 tys. km zielony Mini Cooper Countryman był jak ulubiony podwładny każdego korporacyjnego menedżera: zawsze zdrowy, uśmiechnięty i gotowy do pomocy. Mini pozwoliło sobie w zasadzie tylko na jeden słabszy moment.

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Pierwsza generacja nowożytnego MINI miała swoje bolączki, ale dopiero druga na tyle mocno dała się niektórym we znaki, że dziś część osób na dźwięk słowa "MINI" dostaje białej gorączki. Na szczęście trzecia odsłona tego modelu wyszła konstruktorom dużo, dużo lepiej – jakość znacząco wzrosła, liczba usterek mocno spadła.

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Ten samochód nie był ani duży ani drogi, ale za to bezbłędnie wskazał kierunek rozwoju motoryzacji i nawet dziś może być użytkowany na co dzień. Oczywiście, pod pewnymi warunkami i po kilku modyfikacjach. Przedstawiamy nieco unowocześnione Mini Panel Van, które służy swojemu właścicielowi także do pracy.

 Mini Countryman JCW – Gokartowa frajda z jazdy

Mini Countryman JCW – Gokartowa frajda z jazdy

Mini Countryman JCW to odmiana dla kierowców, którzy potrzebują wszystkiego naraz. I najlepsze jest to, że w tym modelu to otrzymują. W tej wersji samochód nie tylko zachował charakter typowy dla Mini, lecz także okazuje się całkiem praktyczny, a w dodatku jest namiastką terenówki. Jakby tego było mało, jest także bardzo sportową odmianą.

BMW w Polsce popularne jak nigdy dotąd. Które modele sprzedają się najlepiej?

BMW w Polsce popularne jak nigdy dotąd. Które modele sprzedają się najlepiej?

Pandemia? Kłopoty z dostępności półprzewodników? Niepewna sytuacja gospodarcza? Żadne z powyższych nie przeszkodziło BMW w Polsce odnieść historycznego sukcesu: w 2021 r. bawarski producent sprzedał u nas prawie 24 tys. nowych samochodów osobowych, co dało mu pierwsze miejsce w rankingu marek premium.

Małe SUV-y są nudne? Te mają po 300 KM. I naprawdę jadą!

Małe SUV-y są nudne? Te mają po 300 KM. I naprawdę jadą!

Witamy w klasie „power-SUV”! Jeżeli postrzegacie takie auta jako samochody na wskroś rodzinne, to rodzina będzie musiała mieć mocne nerwy, kiedy kierowcy tych potworów mocniej nacisną na gaz. Nie ma co czekać – na tor z nimi!!

Islandia Mini Countrymanem z namiotem na dachu

Islandia Mini Countrymanem z namiotem na dachu

Słabe hotele, za to w wysokich cenach nie są na Islandii żadną rzadkością. Można z nich jednak zrezygnować, wybierając się w podróż po wyspie kamperem lub – tak jak my – Mini Countrymanem z namiotem na dachu.

Spotkanie na szczycie SUV-ów – poradnik kupującego

Spotkanie na szczycie SUV-ów – poradnik kupującego

Dwanaście krajów wysyła swoje najpopularniejsze modele sportowo-rekreacyjne na spotkanie na szczycie. Sprawdzamy, co rynek ma do zaoferowania w tym międzynarodowym zestawieniu.

Materiał reklamowy na zlecenie marki MINI
MINI Countryman – frajda bez kompromisów

MINI Countryman – frajda bez kompromisów

MINI Countryman to nie tylko największy model w gamie brytyjskiej marki, lecz także SUV o wielu obliczach. Zgrabne nadwozie pozwala na sprawną jazdę w mieście, a jednocześnie zapewnia dużą ilość miejsca dla pasażerów oraz na ich bagaż. Do tego dochodzi sportowy charakter, który zapewnia kierowcy mnóstwo radości podczas prowadzenia oraz napęd na wszystkie koła.

MINI Countryman Cooper SE – udane zgranie przeciwieństw

MINI Countryman Cooper SE – udane zgranie przeciwieństw

MINI Countryman Cooper SE prowadzi się sportowo, ma napęd 4x4 i powiększony prześwit. Jest też hybrydą plug-in, której można używać w trybie elektrycznym. W tym samochodzie na tyle sprytnie połączono przeciwstawne cechy, że tworzą efektowną całość.

Który używany SUV będzie najlepszym wyborem?

Który używany SUV będzie najlepszym wyborem?

Żeby być na czasie, nie wystarczy już kupić SUV-a lub crossovera, warto wybrać jeden z designerskich lub prestiżowych modeli. Sprawdzamy, co oferuje rynek używanych SUV-ów i crossoverów i ile kosztują takie auta.

Który SUV jest najbardziej niezawodny? Wyniki testów długodystansowych na 100 tys. km

Który SUV jest najbardziej niezawodny? Wyniki testów długodystansowych na 100 tys. km

Sprawdziliśmy, jak w testach długodystansowych na 100 tys. km wypadły najpopularniejsze na rynku SUV-y, m.in. VW Tiguan, Skoda Kodiaq, BMW X1 i wiele innych. Oto galeria zwycięzców, ale też i przegranych, którym przydarzyły się poważne usterki.

Jakość nowych samochodów i satysfakcja użytkowania – nowy raport zza oceanu

Jakość nowych samochodów i satysfakcja użytkowania – nowy raport zza oceanu

Oto amerykańskie spojrzenie na nowe samochody. JD Power sprawdził czy nabywcy nowych modeli są z nich zadowoleni po pierwszych 90 dniach użytkowania. Pod uwagę wzięto nie tylko kwestie niezawodności, ale także wszelkie doświadczenia związane z użytkowaniem. Okazuje się, że niektóre marki mają powody do niepokoju.

Mini Countryman po liftingu – odmładzanie największego Mini

Mini Countryman po liftingu – odmładzanie największego Mini

Mini wprowadza na rynek odświeżoną wersję Countrymana. Zmiany stylistyczne mają charakter kosmetyczny. Ważniejsze są modyfikacje techniczne – obejmują opcjonalny wirtualny kokpit, nowe funkcje systemu Mini Connected oraz rozszerzoną gamę silników z 8-stopniowym „automatem” w standardzie. Wszystkie silniki zmodernizowano pod kątem optymalizacji emisji spalin i zużycia paliwa.

Najpopularniejsze małe SUV-y w Polsce - sprzedaż od początku roku

Najpopularniejsze małe SUV-y w Polsce - sprzedaż od początku roku

Kryzys nie ominął też sprzedaży mniejszych i tańszych SUV-ów. W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2020 roku w Polsce zarejestrowano o 24,4 proc. mniej samochodów. W pierwszej dziesiątce króluje Skoda, a Kia ostro rywalizuje z Volkswagenem.

Mini Countryman JCW – bardzo sportowa wersja

Mini Countryman JCW – bardzo sportowa wersja

Mini Countryman JCW to odmiana dla kierowców, którzy potrzebują wszystkiego naraz. I najlepsze jest to, że w tym modelu to otrzymują. W tej wersji samochód nie tylko zachował charakter typowy dla Mini, lecz także okazuje się całkiem praktyczny, a w dodatku jest namiastką terenówki. Jakby tego było mało jest także bardzo sportową odmianą.

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works – nieźle poszaleli

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works – nieźle poszaleli

Wielkie ambicje rodzą wielkie pomysły. Mini dawno wyszło ze skali, z którą kojarzy się nazwa marki i robi samochody, których długość znacznie przekracza cztery metry. To Countryman i Clubman. Od minionego roku oba modele dostępne są w wersjach, które można określić słowem „maxi”: pod maską mają 306-konny silnik.

Więcej masy, więcej klasy? Porównanie: duże kontra mniejsze SUV-y

Więcej masy, więcej klasy? Porównanie: duże kontra mniejsze SUV-y

Nie tylko kulturyści wiedzą, że odpowiednia masa to podstawa. W naszym porównaniu par sprawdzamy, na ile masywny powinien być SUV.

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works - o 75 KM mocniejsze i 1,5 s szybsze

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works - o 75 KM mocniejsze i 1,5 s szybsze

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works mają teraz 306 KM. Doskonałe osiągi to nie wszystko. Jak zawsze w Mini można też liczyć na świetne prowadzenie i efektowny wygląd.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test