Auto Świat EV Wiadomości Nowe Mini Countryman "Made in Germany". Wkrótce trafi do produkcji

Nowe Mini Countryman "Made in Germany". Wkrótce trafi do produkcji

Po raz pierwszy model Mini będzie powstawał w całości w Niemczech. Już w 2023 r. w zakładach BMW Group w Lipsku rozpocznie się produkcja nowego Mini Countryman. Bramy fabryki u naszych zachodnich sąsiadów będą opuszczały zarówno wersje z napędem w pełni elektrycznym, jak i spalinowym.

Mini Countryman w fabryce BMW Group w Lipsku
Zobacz galerię (5)
BMW
Mini Countryman w fabryce BMW Group w Lipsku

W 2023 r. rozpocznie się w pełni elektryczna przyszłość Mini, którą zapoczątkuje m.in. nowe Mini Countryman. Samochód będzie produkowany w fabryce BMW Group w Lipsku i jako pierwszy model Mini w całości będzie powstawał w Niemczech. W tutejszych zakładach BMW produkowane są również niezwykle płaskie akumulatory wysokonapięciowe. To m.in. dzięki nim zasilany bateryjnie crossover Mini ma oferować dodatkową przestrzeń i komfort.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Już teraz w fabryce w Lipsku 5,6 tys. pracowników każdego dnia produkuje ok. 1 tys. pojazdów. Oprócz nowego Mini Countryman, którego pierwsze egzemplarze wyjadą z tutejszego zakładu pod koniec 2023 r., linię produkcyjną opuszczają BMW serii 1, BMW serii 2 Gran Coupé oraz BMW serii 2 Active Tourer. W ten sposób lipski zakład stał się pierwszym, w którym obok samochodów marki BMW produkowane są również Mini.

Aby podołać zapotrzebowaniu na akumulatory stanowiące kluczowy element elektrycznego Mini Countrymana, BMW Group do 2024 r. zwiększy swoje moce produkcyjne e-komponentów, tworząc w zakładzie w Lipsku osiem dodatkowych linii produkcyjnych. Inwestycja pochłonie ponad 800 mln euro. Do 2024 r. liczba pracowników zatrudnionych przy wytwarzaniu komponentów elektronicznych przekroczy 1 tys.

Sama fabryka w Lipsku może poszczycić się szerokim wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań. Część energii niezbędnej do produkcji aut może być generowana przez znajdujące się na terenie zakładu cztery turbiny wiatrowe o wysokości 190 m. Tylko w 2021 r. z tego źródła energii udało się uzyskać 21,9 GWh energii elektrycznej. To tyle, ile w ciągu roku zużywa ponad 5 tys. trzyosobowych gospodarstw domowych.

Ponadto od 2017 r. wytworzona energia może być czasowo magazynowana w farmie akumulatorów składającej się z 700 wysokonapięciowych baterii. Te pochodzą z modeli BMW i3.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji