• MINI Countryman występuje z silnikami spalinowymi o mocy 102-178 KM, a także jako 220-konna hybryda typu plug-in
  • Ten oryginalny SUV kusi nowoczesną i właśnie odświeżoną stylistyką nadwozia oraz wnętrza, a także dobrą przestronnością i pojemnym bagażnikiem (450-1390 l)
  • Kierowcy mogą cieszyć się także z dopracowanego zawieszenia, dzięki któremu samochód świetnie się prowadzi
  • Nowe MINI Countryman - sprawdź cenę

MINI Countryman drugiej generacji jest oferowany od 2016 roku. Przez cztery lata auto nie zdążyło się jeszcze zestarzeć, ale producent postanowił je zmodernizować, żeby zachować nowoczesny wygląd i wyposażenie. Zmiany zewnętrzne nie są wprawdzie rewolucyjne, ale jest ich całkiem dużo. W odświeżonej stylistyce pojawiła się nowa atrapa chłodnicy i standardowo instalowane są teraz diodowe lampy (także tylne z motywem flagi Union Jack). Pojawiły się także nowe kolory lakieru i wzory aluminiowych felg.

Wprowadzone modyfikacje nie zmieniły charakteru pojazdu. To nadal propozycja dla kierowców, którzy lubią, gdy ich pojazd wyróżnia się z tłumu innych aut. W tym przypadku to przede wszystkim zasługa nietuzinkowej stylistyki. Z jednej strony za sprawą podwyższonego nadwozia i plastikowych nakładek na nadkolach dostrzegamy tu terenowy charakter, a z drugiej duża atrapa chłodnicy i wloty powietrza oraz pokaźne reflektory przywodzą sportowe skojarzenia.

Za sprawą materiałów wykończeniowych wysokiej jakości już pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Do tego dochodzi efektowny design, który współgra z wyglądem karoserii. Na desce rozdzielczej dominuje ogromny i nietypowy, bo okrągły, ekran dotykowy. Pod nim, na środkowej konsoli, znalazły się tradycyjne pokrętła, a poniżej nich przełączniki, które przywodzą na myśl sterowniki stosowane w samolotach.

Po modernizacji pojawiły się nowości na liście wyposażenia opcjonalnego. Teraz można mieć m.in.: nowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników z pięciocalowym, kolorowym ekranem, centralny zestaw wskaźników w błyszczącym kolorze Piano Black, a także obszytą skórą sportową kierownicę czy nowe wzory skórzanych tapicerek.

To nie koniec dobrych wiadomości, bowiem w samochodzie wygospodarowano wystraczającą przestrzeń w obu rzędach siedzeń. Nawet, gdy wysokie osoby usiądą jedna za drugą, ilość miejsca na wysokości kolan, jak i nad głowami jest więcej niż wystarczająca.

Zaletą okazują się zastosowane siedzenia – są wygodne i bardzo dobrze podpierają z boku. Ta ostatnia cecha jest o tyle ważna, że MINI Countryman pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów. To zasługa sztywno zestrojonego zawieszenia oraz precyzyjnego układu kierowniczego, który skutecznie wspomaga prowadzącego w opanowaniu pojazdu.

MINI Countryman – gama silnikowa

MINI Countryman dostępny jest jako benzyniak, diesel oraz w wersji hybrydowej. Dzięki temu każdy kierowca znajdzie odmianę adekwatną do swoich upodobań oraz potrzeb. Niemniej ważne jest również to, że po liftingu wszystkie jednostki napędowe są zgodne z obowiązującym ekologicznym trendem i każda z nich spełnia normę Euro 6d.

W chwili obecnej bazowy benzyniak w wersji One generuje 102 KM. To propozycja dla kierowców o stonowanym temperamencie, którzy relaks za kierownicą przedkładają nad sprinterskie możliwości samochodu. Jednak już w odmianie Cooper, której silnik produkuje 136 KM można liczyć na sprawne rozpędzanie. Wprawdzie nadal nie jest to demon szybkości, ale taka moc wystarczy żeby dać przyjemność z prowadzenia, tym bardziej, że setkę uzyskuje się po zadowalających 9,7 s.

Z kolei ci kierowcy, którzy liczą na sportowe wrażenia powinni zainteresować się odmianą Cooper S, której jednostka generuje 178 KM. Silnik żywiołowo reaguje na wciskanie pedału gazu, ani przez chwilę nie wyczuwa się niedostatku mocy i już po 7,5 s strzałka prędkościomierza dociera do 100 km/h.

MINI Countryman – benzyna, diesel i… hybryda

Dla oszczędnych przewidziano dwa diesle – w wersji One D o mocy 116 KM, a jako Cooper D o mocy 150 KM. Naszym zdaniem 116 koni mechanicznych One D to trochę za mało na Countrymana. Potwierdzeniem naszych wrażeń są osiągi pojazdu – setkę uzyskuje się dopiero po 11,2 s. Znacznie lepiej spisuje się 150-konny diesel, który pozwala na sprawne zwiększanie prędkości i 100 km/h jedziemy po 9,1 s. Niezależnie od mocy diesle okazują się bardzo oszczędne, bowiem ich średnie spalanie wynosi 4,9 l/100 km.

Na szczycie gamy silnikowej znalazła się wersja Cooper SE z hybrydowym napędem. W tym przypadku w samochodzie pracuje benzynowy silnik o mocy 125 KM i elektryczny generujący 95 KM. Łączna moc systemu to 220 KM. Tak skonfigurowane MINI Countryman to nie tylko ekologiczny i ekonomiczny pojazd (średnie spalanie to około 2 l/100 km), lecz także najbardziej dynamiczny w gamie, bowiem setkę osiąga już po 6,8 s. Dodatkowym atutem auta jest możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym. W takim ustawieniu zasięg wynosi 57 km, a maksymalna prędkość – 135 km/h.

MINI Countryman – nasza opinia

MINI Countryman to nie tylko samochód łączący charakter sportowy i terenowy, lecz także styl życia. To auto dla kierowców, którzy oprócz frajdy z jazdy cenią również nietuzinkową stylistykę.