Auto Świat Wiadomości Aktualności Za ile spełnisz marzenie o nowym kompaktowym SUV-ie premium? Siedem najtańszych modeli w Polsce

Za ile spełnisz marzenie o nowym kompaktowym SUV-ie premium? Siedem najtańszych modeli w Polsce

Nowe samochody podrożały, ale umówmy się – w klasie premium i tak nigdy tanio nie było. Ile więc w czasach dotkliwej inflacji trzeba zapłacić za nowego SUV-a z prestiżowym logo i w optymalnym kompaktowym rozmiarze? Dokładnie przejrzałem wszystkie cenniki i już wiem. Oto najtańsza siódemka.

Volvo XC40
Zobacz galerię (7)
Volvo Car Group
Volvo XC40
  • Między najtańszym SUV-em a modelem zamykającym zestawienie różnica to aż 55 tys. 700 zł
  • Najtańszy nowy kompaktowy SUV premium na polskim rynku ma też największy i najmocniejszy silnik w całym Top 7. W standardzie brakuje mu jednak bardzo istotnego elementu
  • Najdłuższy z SUV-ów paradoksalnie ma najmniejszy rozstaw osi. I odwrotnie: najkrótszy SUV oferuje największy rozstaw z całej siódemki

Dla wielu Polaków taki samochód to kumulacja motoryzacyjnych marzeń. Po pierwsze, SUV. Po drugie, premium. Po trzecie, fabrycznie nowy z salonu, a nie ”lekuchno używany z przebiegiem 50 tys. km, bez ciosu i ja mówię panu, nic nie puka, nic nie stuka.” To ile taka kumulacja teraz kosztuje?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Szukając odpowiedzi, wczytałem się w cenniki wszystkich fabrycznie nowych kompaktowych SUV-ów premium dostępnych w Polsce. Przeglądając oficjalne strony importerów, pod uwagę brałem wyłącznie ceny obowiązujące w całym kraju – nawet z rabatem – pomijając przy tym pojedyncze egzemplarze dostępne od ręki w wyjątkowej cenie, u konkretnego dealera. Dane łowiłem w poniedziałek trzynastego (listopada 2023 r.). Przy okazji w oczy rzuciło mi się parę rzeczy.

W czołowej siódemce znalazły się marki z aż pięciu krajów. Żaden model nie ma więcej niż cztery cylindry i żaden nie rozwija powyżej 173 KM. Choć mamy 2023 r. i obracamy się wśród marek premium, to jeden z samochodów nie oferuje tylnych czujników parkowania – nawet za dopłatą. Na szczęście tylko jedno auto ma w standardzie klimatyzację manualną – reszta bez dopłaty oferuje automatyczną, przy czym w czterech przypadkach jest ona dwustrefowa. Najsłabszy z modeli ma jedynie trzy cylindry i 129 KM, na dodatek to najstarszy samochód w zestawieniu.

A na siódmym miejscu rankingu najtańszych nowych kompaktowych SUV-ów premium w Polsce znalazł się…

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków