Auto Świat Wiadomości Aktualności BMW w Polsce popularne jak nigdy dotąd. Które modele sprzedają się najlepiej?

BMW w Polsce popularne jak nigdy dotąd. Które modele sprzedają się najlepiej?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Pandemia? Kłopoty z dostępności półprzewodników? Niepewna sytuacja gospodarcza? Żadne z powyższych nie przeszkodziło BMW w Polsce odnieść historycznego sukcesu: w 2021 r. bawarski producent sprzedał u nas prawie 24 tys. nowych samochodów osobowych, co dało mu pierwsze miejsce w rankingu marek premium.

BMW M3 i M4BMW

Jeszcze nigdy w historii Polacy nie kupili tak wielu nowych BMW, jak w zeszłym roku: od stycznia do grudnia 2021 r. w naszym kraju zarejestrowano 23 tys. 964 egzemplarze bawarskiego producenta. To aż o 31 proc. więcej niż w 2020 r. Tym samym BMW zapewniło sobie najwyższe miejsce na podium w klasie premium, wyprzedzając drugiego Mercedesa aż o 4403 sztuki. W rankingu wszystkich marek BMW zajęło 6. pozycję. W obliczu takich wyzwań, jak np. trudności z dostępnością półprzewodników (co licznym rywalom dało mocno w kość), czy spowodowana pandemią trudna sytuacja biznesowa niektórych branż, takie osiągnięcia są wręcz szokujące.

Największą popularnością nad Wisłą cieszą się seria 3 (4084 szt.), X3 (3389), X5 (2632), seria 5 (2468), oraz seria 1 (2276). Ta ostatnia jest najpopularniejszym modelem kompaktowej rodziny BMW, do której należą także X1 i X2 (łącznie 2538 szt.), czy seria 2 Gran Coupe (1364) – tych aut sprzedało się u nas ponad dwa razy więcej niż w 2020 r., i jak podkreślają przedstawiciele BMW Group Polska, zwykle były one wybierane przez osoby, dla których jest to pierwsze BMW w życiu.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jak bardzo Polacy lubią cieszyć się firmową „Radością z jazdy”, pokazuje niezwykła popularność aut sportowej dywizji M – liczba rejestracji wzrosła aż o 41 proc. rok do roku! W segmencie aut luksusowych BMW może się pochwalić też 648 egzemplarzami X7 oraz 334 sztukami serii 8, co daje tym modelom czołowe pozycje w swoich klasach.

Do wspomnianego wyniku 23 tys. 964 aut marki BMW dochodzi jeszcze 2628 pierwszych rejestracji nowych MINI. Należąca do BMW Group brytyjska marka osiągnęła aż o 26 proc. lepszy rezultat sprzedażowy niż rok wcześniej. Tu największą popularnością cieszył się model Countryman (748 rejestracji). Ciekawostką jest także aż 31-procentowy wzrost rejestracji najmocniejszych modeli spod znaku John Cooper Works (317 egz.). Natomiast na MINI z otwieranym dachem zdecydowało się 2021 r. aż o 57 proc. więcej klientów niż rok wcześniej.

Sprzedaż BMW w Polsce – 10 nowych dilerów MINI i pięć BMW

Kultowa marka spodziewa się w 2022 r. kolejnych wzrostów: polska sieć dilerska zostanie rozbudowana do aż 26 punktów, będzie ich wówczas o 10 więcej niż jeszcze na początku 2021 r. Z kolei do 36 obecnie funkcjonujących salonów BMW do połowy tego roku dołączy jeszcze pięć nowych obiektów.

Przeczytaj też:

Wyraźnie rosnącą popularnością cieszą się też w pełni elektryczne modele: na BMW przypadło 450 rejestracji „BEV-ów” (120 proc. wzrostu), a na MINI 140. Co ciekawe, tu nadal prym wiedzie sprzedawany od 2013 r. model i3, ale wielu klientów już czeka na bardziej sportowe i4, które niebawem wyjedzie na drogi. Kontrowersyjny iX, który trafił do salonów dopiero pod koniec roku, zanotował tylko w grudniu aż 40 rejestracji.

Wśród „PHEV-ów” BMW może się pochwalić 63-procentowym wzrostem: sprzedano 1087 hybryd z możliwością ładowania z gniazdka, MINI natomiast znalazło 180 nabywców dla swojego Countrymana z tego typu napędem.

Nie należy też zapominać o jednośladach: BMW Motorrad ze 2286 nowymi motocyklami na polskich drogach w 2021 r. może pochwalić się wzrostem o 30 proc.

Sprzedaż BMW w Polsce – czterokrotny wzrost w ciągu 10 lat

W ciągu zaledwie 10 lat BMW udało się czterokrotnie zwiększyć sprzedaż swoich aut w Polsce. Za tym sukcesem stoją m.in. działania spółek BMW Group zajmujących się leasingiem i finansowaniem (BMW Financial Services) oraz zarządzaniem flotowym (Alphabet). Obecnie aż 42 proc. nabywców BMW korzysta z produktów finansowych „fabrycznego banku”, w przypadku MINI jest to nawet 56 proc.

W ciągu najbliższego roku elektryczne portfolio BMW zostanie rozszerzone także o w pełni elektryczne i7 oraz X1. Lada dzień do salonów wjadą też nowe „2-ka” Active Tourer i coupe, w tym roku poznamy też nową serię 7. Z kolei start produkcji sportowego SUV-a XM planowany jest na koniec roku.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków