- Dach można składać także podczas jazdy do 30 km/h
- Cabrio jest o 95 kg cięższe od 3-drzwiowego MINI hatch
- Testowy egzemplarz kosztował tyle co... Ford Mustang Cabrio!
- MINI Cooper S Cabrio - nadwozie
- MINI Cooper S Cabrio - silnik
- MINI Cooper S Cabrio - prowadzenie
- MINI Cooper S Cabrio - koszty
- MINI Cooper S Cabrio - nasza opinia
- MINI Cooper S Cabrio - to nam się podoba
- MINI Cooper S Cabrio - to nam się nie podoba
- MINI Cooper S Cabrio - dane techniczne
- MINI Cooper S Cabrio - osiągi
Od liftingu MINI Cabrio minęły już prawie 2 lata, ale warto przypomnieć kluczowe modernizacje: ledowe reflektory mogą teraz matrycowo wyciemniać wybrane obszary, w tylnych światłach pojawił się motyw „Union Jack”, ekran systemu inforozrywki obsługuje się także dotykowo, rozszerzono zakres funkcji Connected oraz pojawiły się nowe opcje indywidualizacji MINI Yours. Zmiany w wersjach benzynowych: filtr cząstek stałych i 7-biegowa dwusprzęgłówka w opcji.
MINI Cooper S Cabrio - nadwozie
Elektrycznie sterowany dach jest seryjny. Można odsunąć tylko jego przednią część lub złożyć całość, i to nawet jadąc 30 km/h. Płótno z wzorem flagi Wielkiej Brytanii wymaga aż 3485 zł dopłaty. Szkoda, że nie ma opcji lepszej izolacji akustycznej, bo przy silnym wietrze na autostradzie w kabinie robi się szumnie. Przednie fotele są bardzo wygodne i sprawdzają się w dalekich trasach, natomiast tylne miejsca wystarczą, by podwieźć przyjaciół. Bardziej przydają się jako ekstraprzestrzeń bagażowa – składane oparcia są seryjne.
MINI Cooper S Cabrio - silnik
Dwulitrówka doładowana turbosprężarką typu twin-scroll ma z małym cabrio raczej lekką robotę i zachęca do szybkiej jazdy. W sprincie do „setki” Cabrio traci jednak 0,4 s do 3-drzwiowego Coopera S – różnica w masie wynosi aż 95 kg. Na bocznych drogach Cooper S potrafi się zadowolić 6,7 l/100 km, na autostradzie potrzebuje 7,5 l, w mieście trzeba liczyć około 9 l/100 km. Dwusprzęgłówka działa bez zarzutu. W trybie Green ma funkcję żeglowania. Pociągnięcie dźwigni „automatu” do siebie aktywuje program sportowy, dobry na szybkie kręte odcinki dróg.
MINI Cooper S Cabrio - prowadzenie
To megafrajda. MINI pozostaje stabilne też przy wysokich prędkościach. Małe zastrzeżenie: wokół pozycji „zero” siła wspomagania kierownicy jest nierównomierna, czuć skokowość. Wieniec kierownicy jest za gruby, wyprofilowanie i bliskość guzików sprawiają, że trzeba go chwycić nietypowo wysoko. Warto zainwestować w adaptacyjne zawieszenie, szczególnie przy 18-calowych felgach – poziom tłumienia nierówności robi się bardziej znośny, a w zakrętach auto pozostaje przyklejone do asfaltu.
MINI Cooper S Cabrio - koszty
Cabrio kosztuje o 17 700 zł więcej niż 3-drzwiowy hatchback, sportowy „automat” wymaga 8601 zł dopłaty. Testowy, „wszystkomający” egzemplarz kosztował 196 300 zł – pułap Mustanga cabrio...
MINI Cooper S Cabrio - nasza opinia
To auto kupuje się sercem, nie z rozsądku. Ale wbrew pozorom potrafi być całkiem wygodne w trasie, przy 2 osobach zmieści więcej niż tylko weekendowy bagaż, a na miejskich odcinkach paczka przyjaciół też pojedzie (czego nie zapewni np. Mazda MX-5). MINI daje też większą swobodę w wyborze opcji, ale za wysoką cenę.
MINI Cooper S Cabrio - to nam się podoba
- Wygodne fotele
- Znośny poziom tłumienia nierówności
- Sprawna dwusprzęgłówka
MINI Cooper S Cabrio - to nam się nie podoba
- Efekt „ząbkowania” układu kierowniczego
- Niewygodna kierownica
- Mało schowków w kabinie
MINI Cooper S Cabrio - dane techniczne
Silnik | t.benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 192/5000-6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 280*/1350-4600 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut. 2-sprzęgł. 6b. |
Dł./szer./wysokość (mm) | 3850/1727/1415 |
Rozstaw osi (mm) | 2495 |
Pojemność bagażnika (l) | 160**-215*** |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 44 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1390/355 |
Cena od /test. egzemplarza (zł) | 136 924 |
Cena test. egzemplarza (zł) | 196 300 |
*z overboostem; **ze złożonym dachem; *** z rozłożonym |
MINI Cooper S Cabrio - osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,1 s |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 7,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 166 g/km |
Teoretyczny zasięg | 600 km |