- Dach można składać także podczas jazdy do 30 km/h
- Cabrio jest o 95 kg cięższe od 3-drzwiowego MINI hatch
- Testowy egzemplarz kosztował tyle co... Ford Mustang Cabrio!
Od liftingu MINI Cabrio minęły już prawie 2 lata, ale warto przypomnieć kluczowe modernizacje: ledowe reflektory mogą teraz matrycowo wyciemniać wybrane obszary, w tylnych światłach pojawił się motyw „Union Jack”, ekran systemu inforozrywki obsługuje się także dotykowo, rozszerzono zakres funkcji Connected oraz pojawiły się nowe opcje indywidualizacji MINI Yours. Zmiany w wersjach benzynowych: filtr cząstek stałych i 7-biegowa dwusprzęgłówka w opcji.
MINI Cooper S Cabrio - nadwozie
Elektrycznie sterowany dach jest seryjny. Można odsunąć tylko jego przednią część lub złożyć całość, i to nawet jadąc 30 km/h. Płótno z wzorem flagi Wielkiej Brytanii wymaga aż 3485 zł dopłaty. Szkoda, że nie ma opcji lepszej izolacji akustycznej, bo przy silnym wietrze na autostradzie w kabinie robi się szumnie. Przednie fotele są bardzo wygodne i sprawdzają się w dalekich trasach, natomiast tylne miejsca wystarczą, by podwieźć przyjaciół. Bardziej przydają się jako ekstraprzestrzeń bagażowa – składane oparcia są seryjne.
MINI Cooper S Cabrio - silnik
Dwulitrówka doładowana turbosprężarką typu twin-scroll ma z małym cabrio raczej lekką robotę i zachęca do szybkiej jazdy. W sprincie do „setki” Cabrio traci jednak 0,4 s do 3-drzwiowego Coopera S – różnica w masie wynosi aż 95 kg. Na bocznych drogach Cooper S potrafi się zadowolić 6,7 l/100 km, na autostradzie potrzebuje 7,5 l, w mieście trzeba liczyć około 9 l/100 km. Dwusprzęgłówka działa bez zarzutu. W trybie Green ma funkcję żeglowania. Pociągnięcie dźwigni „automatu” do siebie aktywuje program sportowy, dobry na szybkie kręte odcinki dróg.
MINI Cooper S Cabrio - prowadzenie
To megafrajda. MINI pozostaje stabilne też przy wysokich prędkościach. Małe zastrzeżenie: wokół pozycji „zero” siła wspomagania kierownicy jest nierównomierna, czuć skokowość. Wieniec kierownicy jest za gruby, wyprofilowanie i bliskość guzików sprawiają, że trzeba go chwycić nietypowo wysoko. Warto zainwestować w adaptacyjne zawieszenie, szczególnie przy 18-calowych felgach – poziom tłumienia nierówności robi się bardziej znośny, a w zakrętach auto pozostaje przyklejone do asfaltu.
MINI Cooper S Cabrio - koszty
Cabrio kosztuje o 17 700 zł więcej niż 3-drzwiowy hatchback, sportowy „automat” wymaga 8601 zł dopłaty. Testowy, „wszystkomający” egzemplarz kosztował 196 300 zł – pułap Mustanga cabrio...
MINI Cooper S Cabrio - nasza opinia
To auto kupuje się sercem, nie z rozsądku. Ale wbrew pozorom potrafi być całkiem wygodne w trasie, przy 2 osobach zmieści więcej niż tylko weekendowy bagaż, a na miejskich odcinkach paczka przyjaciół też pojedzie (czego nie zapewni np. Mazda MX-5). MINI daje też większą swobodę w wyborze opcji, ale za wysoką cenę.
MINI Cooper S Cabrio - to nam się podoba
- Wygodne fotele
- Znośny poziom tłumienia nierówności
- Sprawna dwusprzęgłówka
MINI Cooper S Cabrio - to nam się nie podoba
- Efekt „ząbkowania” układu kierowniczego
- Niewygodna kierownica
- Mało schowków w kabinie
MINI Cooper S Cabrio - dane techniczne
Silnik | t.benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 192/5000-6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 280*/1350-4600 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut. 2-sprzęgł. 6b. |
Dł./szer./wysokość (mm) | 3850/1727/1415 |
Rozstaw osi (mm) | 2495 |
Pojemność bagażnika (l) | 160**-215*** |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 44 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1390/355 |
Cena od /test. egzemplarza (zł) | 136 924 |
Cena test. egzemplarza (zł) | 196 300 |
*z overboostem; **ze złożonym dachem; *** z rozłożonym |
MINI Cooper S Cabrio - osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,1 s |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 7,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 166 g/km |
Teoretyczny zasięg | 600 km |
Wieniec kierownicy jest za gruby, wyprofilowanie i bliskość guzików sprawiają, że trzeba go chwycić nietypowo wysoko.
Z typowym dla MINI humorem: licznik czasu jazdy bez dachu.
Ekran head-up z projekcją na wysuwanej szybce pleksi – to półśrodek, naszym zdaniem nie warto go zamawiać.
Ekran systemu multimedialnego jest dotykowy.
Do obsługi multimediów służy też pokrętło iDrive znane z BMW. Niestety umieszczenie go nie jest szczególnie wygodne, ale i tak pozwala sprawnie obsługiwać system.
Regulowane zawieszenie (2205 zł) odczuwalnie poprawia komfort.
Delikatna jasna skóra (8337 zł) bardzo uszlachetnia wnętrze. Fotele są wygodne.
Tylne miejsca starczą, by podwieźć przyjaciół.
Osłona przeciwwiatrowa jest w wersji Cooper S seryjna. Przy jeździe z otwartym dachem znacząco ogranicza zawirowania powietrza.
Klapa bagażnika tradycyjnie odchyla się w dół.
Po zwolnieniu tej dźwigni...
...można unieść tylną krawędź dachu, żeby ułatwić dostęp do kufra. Oparcia kanapy składa się dźwigniami: narty i deska do wake'a się zmieszczą!
Dach można obsługiwać do prędkości 30 km/h.
Dach z grafiką flagi Union Jack wymaga aż 3485 zł dopłaty.
Motyw flagi Union Jack w tylnych światłach tylko przy zamówieniu LEDowych reflektorów (od 3749 zł).
Podwójka chromowana końcówka wydechu to standard w Cooper S. W trybie sportowym wydobywają się stąd krótkie, głuche strzały.