• Dach można składać także podczas jazdy do 30 km/h
  • Cabrio jest o 95 kg cięższe od 3-drzwiowego MINI hatch
  • Testowy egzemplarz kosztował tyle co... Ford Mustang Cabrio!

Od liftingu MINI Cabrio minęły już prawie 2 lata, ale warto przypomnieć kluczowe modernizacje: ledowe reflektory mogą teraz matrycowo wyciemniać wybrane obszary, w tylnych światłach pojawił się motyw „Union Jack”, ekran systemu inforozrywki obsługuje się także dotykowo, rozszerzono zakres funkcji Connected oraz pojawiły się nowe opcje indywidualizacji MINI Yours. Zmiany w wersjach benzynowych: filtr cząstek stałych i 7-biegowa dwusprzęgłówka w opcji.

MINI Cooper S Cabrio - nadwozie

Elektrycznie sterowany dach jest seryjny. Można odsunąć tylko jego przednią część lub złożyć całość, i to nawet jadąc 30 km/h. Płótno z wzorem flagi Wielkiej Brytanii wymaga aż 3485 zł dopłaty. Szkoda, że nie ma opcji lepszej izolacji akustycznej, bo przy silnym wietrze na autostradzie w kabinie robi się szumnie. Przednie fotele są bardzo wygodne i sprawdzają się w dalekich trasach, natomiast tylne miejsca wystarczą, by podwieźć przyjaciół. Bardziej przydają się jako ekstraprzestrzeń bagażowa – składane oparcia są seryjne.

MINI Cooper S Cabrio - silnik

Dwulitrówka doładowana turbosprężarką typu twin-scroll ma z małym cabrio raczej lekką robotę i zachęca do szybkiej jazdy. W sprincie do „setki” Cabrio traci jednak 0,4 s do 3-drzwiowego Coopera S – różnica w masie wynosi aż 95 kg. Na bocznych drogach Cooper S potrafi się zadowolić 6,7 l/100 km, na autostradzie potrzebuje 7,5 l, w mieście trzeba liczyć około 9 l/100 km. Dwusprzęgłówka działa bez zarzutu. W trybie Green ma funkcję żeglowania. Pociągnięcie dźwigni „automatu” do siebie aktywuje program sportowy, dobry na szybkie kręte odcinki dróg.

MINI Cooper S Cabrio - prowadzenie

To megafrajda. MINI pozostaje stabilne też przy wysokich prędkościach. Małe zastrzeżenie: wokół pozycji „zero” siła wspomagania kierownicy jest nierównomierna, czuć skokowość. Wieniec kierownicy jest za gruby, wyprofilowanie i bliskość guzików sprawiają, że trzeba go chwycić nietypowo wysoko. Warto zainwestować w adaptacyjne zawieszenie, szczególnie przy 18-calowych felgach – poziom tłumienia nierówności robi się bardziej znośny, a w zakrętach auto pozostaje przyklejone do asfaltu.

MINI Cooper S Cabrio - koszty

Cabrio kosztuje o 17 700 zł więcej niż 3-drzwiowy hatchback, sportowy „automat” wymaga 8601 zł dopłaty. Testowy, „wszystkomający” egzemplarz kosztował 196 300 zł – pułap Mustanga cabrio...

MINI Cooper S Cabrio - nasza opinia

To auto kupuje się sercem, nie z rozsądku. Ale wbrew pozorom potrafi być całkiem wygodne w trasie, przy 2 osobach zmieści więcej niż tylko weekendowy bagaż, a na miejskich odcinkach paczka przyjaciół też pojedzie (czego nie zapewni np. Mazda MX-5). MINI daje też większą swobodę w wyborze opcji, ale za wysoką cenę.

MINI Cooper S Cabrio - to nam się podoba

  • Wygodne fotele
  • Znośny poziom tłumienia nierówności
  • Sprawna dwusprzęgłówka

MINI Cooper S Cabrio - to nam się nie podoba

  • Efekt „ząbkowania” układu kierowniczego
  • Niewygodna kierownica
  • Mało schowków w kabinie

MINI Cooper S Cabrio - dane techniczne

Silnik t.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1998
Moc maks. (KM/obr./min) 192/5000-6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 280*/1350-4600
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 2-sprzęgł. 6b.
Dł./szer./wysokość (mm) 3850/1727/1415
Rozstaw osi (mm) 2495
Pojemność bagażnika (l) 160**-215***
Pojemność zbiornika paliwa (l) 44
Masa własna/ładowność (kg) 1390/355
Cena od /test. egzemplarza (zł) 136 924
Cena test. egzemplarza (zł) 196 300
*z overboostem; **ze złożonym dachem; *** z rozłożonym

MINI Cooper S Cabrio - osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Średnie spalanie (wg WLTP) 7,3 l/100 km
Emisja CO2 166 g/km
Teoretyczny zasięg 600 km