Mercedes podsumował ubiegłoroczną sprzedaż swoich modeli na polskim rynku. Jak wynika z przekazanych danych, poprzedni rok niemiecki producent zamknął liczbą 20 025 rejestracji nowych samochodów osobowych. Uzyskany wynik jest niemal taki sam jak w 2020 r., kiedy to Polacy kupili 20 210 aut osobowych spod znaku trójramiennej gwiazdy. Prawdopodobnie Mercedes sprzedałby jeszcze więcej aut, ale na przeszkodzie stanęły globalne problemy z dostępnością komponentów elektronicznych.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Spośród wszystkich modeli osobowych obecnych w gamie Mercedesa Polacy w 2021 r. najchętniej kupowali SUV-a klasy wyższej GLE. Aż 3181 sprzedanych egzemplarzy oznacza niemal 16-procentowy udział w sprzedaży wszystkich Mercedesów.
Na drugim miejscu pod względem popularności uplasował się SUV klasy średniej Mercedes GLC, którego sprzedaż sięgnęła 3037 egzemplarzy (udział 15,2 proc.).
Pierwszą trójkę zamyka odnowiona Klasa E z liczbą 2256 sprzedanych sztuk i 11,8-procentowym udziałem. Na kolejnych miejscach znalazły się Klasa A oraz model CLA. W efekcie auta z nadwoziem typu SUV stanowiły 50 proc. wszystkich sprzedanych Mercedesów w Polsce w 2021 r.
Sprzedaż Mercedesa - coraz więcej hybryd
W ubiegłym roku Mercedes odnotował duży wzrost sprzedaży w przypadku aut elektrycznych (BEV) i hybryd plug-in (PHEV). Na łączny wynik 2192 aut z napędami zelektryfikowanymi złożyły się 1683 hybrydy PHEV oraz 509 egzemplarzy stricte elektrycznych. W efekcie wersje BEV i PHEV osiągnęły 13 proc. udziału rynkowego. W tej klasie aut najpopularniejszymi modelami były Mercedes EQC (225 szt.) oraz EQA (197 szt.).
Mercedes-AMG - ponad 2 tys. sprzedanych aut
Mercedes poinformował, że 2021 był rekordowym rokiem dla submarki Mercedes-AMG. Po raz pierwszy roczna sprzedaż sportowych aut przekroczyła 2 tys. sztuk. W efekcie co dziewiąty nowy Mercedes rejestrowany w poprzednim roku w Polsce nosił oznaczenie AMG.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli z trójramienną gwiazdą na masce znalazła się także Klasa S. Jak przekazał niemiecki producent, Polska jest ósmym co do wielkości rynkiem zbytu flagowej limuzyny Mercedes-Benz na świecie i drugim w Europie.