• BMW serii 2 Active Tourer wprowadza całkowicie nową stylistykę nadwozia i wnętrza, w tym zakrzywiony ekran BMW w stylu BMW iX
  • W porównaniu z poprzednikiem auto jest bardziej przestronne, zapewnia wyższy komfort podróży i ma lepsze wyposażenie
  • Pierwsze egzemplarze (trzy silniki benzynowe, jeden diesel) pojawią się na rynku na początku lutego 2022 r.
  • W połowie przyszłego roku w sprzedaży pojawią się również hybrydy plug-in

Podczas debiutu pierwszej generacji serii 2 Active Tourer BMW podkreślało, że model ten kierowany jest do aktywnych, zorientowanych na styl życia ludzi, którzy docenią połączenie wszechstronności ze sportową dynamiką. Wprowadzana właśnie druga generacja serii 2 Active Tourer staje się jeszcze dynamiczniejsza i ma przykuwać uwagę wyrazistszą stylistyką oraz bogatszym niż dotychczas wyposażeniem standardowym.

BMW 2 Active Tourer - nowoczesny crossover

BMW przekonuje, że nowa seria 2 Active Tourer łączy lifesytle'owe atrybuty z wysokiej jakości estetyką, tworząc w ten sposób nowoczesną charakterystykę crossovera. I faktycznie można odnieść wrażenie, że to stwierdzenie jest bliskie prawdy. Jeszcze bardziej pochylone słupki A, długie szyby boczne, wpuszczone w nadwozie klamki oraz wąskie słupki C nadają najnowszemu BMW 2 Active Tourer dynamiczny, sportowy charakter. Z przodu uwagę przykuwa powiększona atrapa chłodnicy - to rozwiązanie wciąż budzi wiele kontrowersji nie tylko wśród zagorzałych fanów marki.

Aby poprawić widoczność z miejsca kierowcy, projektanci zmodyfikowali górną część boczków drzwi w pobliżu słupków A, a także standardowo wyposażyli serię 2 Active Tourer w przednie reflektory wykorzystujące technikę LED. Opcjonalnie dostępne będą również diodowe reflektory adaptacyjne z funkcją doświetlania zakrętów, nieoślepiającymi matrycowymi światłami drogowymi, światłami miejskimi, autostradowymi oraz światłami na złą pogodę.

BMW 2 Active Tourer z wszechstronnym wnętrzem

Zmieniona stylistyka nadwozia ma zachęcać do zainteresowania się gruntownie przeprojektowanym wnętrzem. A to w porównaniu z wcześniejszą generacją BMW 2 Active Tourer ma zapewniać wszystkim pięciu pasażerom znacząco wyższy komfort podróży na długich dystansach.

Nowo opracowane fotele mają szeroki zakres regulacji i opcjonalnie mogą być dostarczane z wykończeniem perforowanym Sensatek lub skórzanym Vernasca. Dopłaty wymagać będą również fotele sportowe z wydatnymi podparciami bocznymi i częścią barkową, elektryczna regulacja z funkcją pamięci oraz podparcie lędźwiowe i funkcja masażu.

W drugiej generacji serii 2 Active Tourer BMW poprawiło również komfort akustyczny i jeszcze bardziej zwiększyło poziom ochrony pasażerów. Oprócz dotychczas stosowanych poduszek powietrznych Niemcy wprowadzili teraz nową, interaktywną poduszkę powietrzną pomiędzy przednimi fotelami.

BMW 2 Active Tourer - większa przestrzeń

Aby ułatwić utrzymanie porządku w kabinie, projektanci BMW wyposażyli nową serię 2 Active Tourer w liczne schowki oraz regulowane w kilku płaszczyznach tylne fotele. Siedzenia można przesunąć do przodu nawet o 13 cm, a ustawienie oparcia siedzeń w pozycji cargo pozwala zwiększyć przestrzeń bagażową o 90 l. Same fotele są składane i dzielone w proporcjach 40:20:40, dzięki czemu w prosty sposób można dopasowywać przestrzeń bagażową do własnych potrzeb.

Jak na samochód o długości 4386 mm (szerokość 1824 mm, wysokość 1576 mm) BMW 2 Active Tourer oferuje całkiem przestronny bagażnik. W wersjach 218i Active Tourer oraz 218d Active Tourer mamy do dyspozycji od 470 do 1455 l i nieco mniej w autach z miękką hybrydą (48 V), tj. 220i Active Tourer oraz 223i Active Tourer, w których bagażnik mieści od 415 do 1405 l. Automatyczna obsługa tylnej klapy należy do standardowego wyposażenia, dopłaty wymaga natomiast elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy.

BMW 2 Active Tourer - bogatsze wyposażenie

Jednym z niepodważalnych atutów nowego BMW serii 2 Active Tourer ma być jego bogate wyposażenie standardowe. Zapowiedź producenta ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. W każdej wersji znajdziemy nie tylko 2-strefową klimatyzację automatyczną i system nawigacyjny BMW Mapa, lecz także skórzaną kierownicę sportową, czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania, a także cztery gniazda USB-C i po jednym gniazdku 12 V na konsoli środkowej i w bagażniku.

Ponadto w porównaniu z poprzednią generacją BMW 2 Active Tourer producent rozszerzył liczbę systemów wspomagających kierowcę i dodał asystenta parkowania z kamerą cofania. Aby podkreślić charakter premium modelu BMW oferuje możliwość daleko idącego zindywidualizowania wnętrza (listwy ozdobne, różne rodzaje powierzchni deski rozdzielczej i górnej powierzchni boczków drzwi), a także szereg opcji, takich jak pakiet lusterek, oświetlenie ambientowe, szklany dach panoramiczny i system audio marki Harman Kardon.

BMW 2 Active Tourer - jednostki napędowe

W dobie daleko idącej dbałości o ekologię nie dziwi fakt, że BMW w najnowszej serii 2 Active Tourer sięgnęło po kompleksowo zmodernizowane, jeszcze oszczędniejsze jednostki napędowe, które standardowo łączone są z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią Steptronic. Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie 48-woltowej instalacji mild hybrid do modeli 223i Active Tourer oraz 220i Active Tourer. Silnik elektryczny (14 kW/19 KM) zintegrowany z automatyczną przekładnią wspomaga silnik spalinowy, pozwalając zredukować zużycie paliwa. Dzięki temu BMW 223i z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 kW/204 KM (łączna moc całego układu wynosi 160 kW/218 KM) na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,6-6,0 l benzyny. Minimalnie mniejsze zapotrzebowanie - 6,5-5,9 l/100 km - ma wersja 220i z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 o mocy 115 kW/156 KM (łączna moc to 125 kW/170 KM). Dla porównania, podstawowy model 218i Active Tourer z takim samym 3-cylindrowym silnikiem, ale o mocy 100 kW (136 KM), w cyklu mieszanym zużywa 6,8-6,2 l/100 km.

Wszystkie silniki benzynowe charakteryzują się nowym procesem spalania i podwójnym układem wtryskowym. W silniku wysokoprężnym nowego BMW 218d Active Tourer (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,3–4,8 l/100 km) zastosowano tłoki o zoptymalizowanym współczynniku tarcza i dwustopniowe turbodoładowanie o zwiększonej sprawności. Jego moc maksymalna wynosi 110 kW (150 KM). W połowie 2022 r. gama modelowa poszerzy się o dwie odmiany hybrydowe plug-in. Po raz pierwszy będą one wyposażone w technologię BMW eDrive piątej generacji, która zapewnia im zoptymalizowaną dynamikę i znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym.

BMW 2 Active Tourer - zawieszenie łączące komfort i sportowy charakter

W kwestii zawieszenia musimy na razie uwierzyć BMW na słowo. Producent twierdzi, że układ jezdny nowego BMW serii 2 Active Tourer łączy sportową charakterystykę z dobrym komfortem jazdy. Aby zwiększyć precyzję kierowania i zwinność konstruktorzy zmodernizowali przednią oś z jednoprzegubowymi kolumnami MacPhersona oraz trójwahaczową oś tylną. Ponadto zachowano duży rozstaw osi i zwiększono w stosunku do poprzednika rozstaw kół. Kolejnymi nowościami są zintegrowany układ hamulcowy oraz dodatkowa amortyzacja przedniej osi z tłumieniem zależnym od skoku. Opcjonalnie dostępny będzie adaptacyjny układ jezdny M z amortyzacją zależną od częstotliwości, sportowym układem kierowniczym i obniżonym o 15 mm zawieszeniem.

BMW 2 Active Tourer - systemy automatyzacji jazdy i parkowania

W drugiej generacji swojego crossovera Niemcy bardzo mocno postawili na systemy wspomagania kierowcy. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. regulator prędkości z funkcją hamowania oraz ostrzeganie przed kolizją czołową. Druga z funkcji wykrywa teraz również pojazdy jadące z naprzeciwka przy skręcie w lewo oraz pieszych lub rowerzystów przy skręcie w prawo.

Kierowców, którzy mają problem z parkowaniem, ucieszy z pewnością seryjnie instalowany asystent parkowania z kamerą cofania i asystentem cofania. Dopłaty wymagać będą m.in. asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, aktywne prowadzenie do celu, ostrzeganie przy wysiadaniu, wyświetlacz BMW Head-Up, Surround View, zdalny widok 3D, rejestrator jazdy BMW i zdalny rejestrator kradzieży.

BMW 2 Active Tourer z nowym BMW iDrive

Wraz z wprowadzeniem następcy BMW serii 2 Active Tourer w modelu tym debiutuje nowa generacja systemu operacyjnego iDrive. W wyposażeniu standardowym znajduje się zakrzywiony ekran BMW oraz inteligentny asystent osobisty BMW o rozszerzonym zakresie funkcji. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 10,7 cala. System BMW iDrive można obsługiwać dotykowo i głosowo.

Warto jeszcze raz wspomnieć o bazującym na chmurze systemie nawigacyjnym BMW Maps. Ten można uzupełnić o funkcję Augmented View na wyświetlaczu centralnym. Kamera wewnętrzna pozwala robić zdjęcia pasażerom i przesyłać je na smartfon. Dodatkowo nowe BMW serii 2 Active Tourer wyposażone jest w kartę Personal eSIM obsługującą sieć 5G, a także profil BMW ID do indywidualizacji ustawień użytkownika oraz integrację ze smartfonami przez Apple CarPlay i Android Auto™.

BMW 2 Active Tourer w sprzedaży od lutego 2022

Druga generacja serii 2 Active Tourer trafi do salonów na początku lutego 2022 r. Klienci będą mieli do wyboru cztery warianty z przednim napędem i silnikami o mocy od 100 kW (136 KM) do 160 kW (218 KM). Kilka miesięcy później gamę produktową poszerzą dwa modele hybrydowe plug-in. Gama kolorystyczna obejmie dwa lakiery niemetalizowane oraz dziewięć metalizowanych.

Niestety, zastosowanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz bogatszego wyposażenia ma swoje odzwierciedlenie w cenach BMW 2 Active Tourer. Ceny najtańszego modelu 218i zaczynają się od 137 tys. zł. W przypadku wersji 220i Active Tourer trzeba liczyć się z wydatkiem blisko 145 tys. zł. Ceny pozostałych dwóch modeli przekraczają już poziom 150 tys. zł (223i: 157 tys. zł, 218d: 151 tys. zł).