Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat BMW Seria 2

BMW Seria 2

BMW Seria 2

W 2013 roku BMW postanowiło poukładać swoje modele według prostego schematu. Parzystymi liczbami zostaną oznaczone 2- i 4-drzwiowe coupe oraz cabrio, a nieparzyste będą zarezerwowane dla sedanów i Touring-ów. Za wyjątkiem serii 1, która jest przedstawicielem kompaktów.

W ten sposób, w tymże roku z serii 1 „wykluła” się seria 2, która jest „jedynka” w wersji coupe (F22) oraz cabrio (F23). BMW chciało tym samym nawiązać do legendarnej serii dwudrzwiowych sedanów 02 z przełomu lat 60. i 70. Tu mamy jednak do czynienia z coupe, o czym chcą nas przekonać Bawarczycy.

„Dwójka” bazuje rzecz jasna na serii 1-dzieli z nią zarówno płytę podłogową, jak i wiele elementów nadwozia (lecz jest o ok. 50 kg lżejsza), które zostało zaprojektowane ze smakiem, a dobrze dobrane proporcje tworzą zgrabną całość - krawędź tylnej klapy i przedniej maski tworzą jedną linie z listwą okien. Długość auta jest niewiele większa od klasycznej E30 - ma 4,4 metra.

Producent w przypadku obecnej serii 2, nie kazał czekać na topową odmianę. M235i ma pod maską tą samą rzędową „szóstkę” o pojemności 3 litrów co M135i, o mocy 326 KM. Tańszą i nieco spokojniejszą alternatywą, będzie jeden z trzech silników benzynowych lub jeden z trzech wysokoprężnych. Wszystkie są wyposażone w turbosprężarkę z techniką Twin-Scroll. W uproszczeniu polega to na działaniu podzielonej na 2 części turbosprężarki. W jednej z nich wirnik działa na niskich obrotach, a w drugiej 2 mniejsze pracują na wysokich obrotach, dzięki czemu jej praca jest bardziej płynna w całym zakresie prędkości obrotowej.

Niektóre z silników zostały wzmocnione w 2015 roku o kilka koni. Jednak żadnemu z nich nie można odmówić temperamentu i sportowego charakteru, który od dawien dawna towarzyszy samochodom BMW. Napęd jest tradycyjnie przekazywany na tylna oś. Najsłabszą wersją jest 218i, wyposażony w mały, 1,5-litrowy silnik z 3 cylindrami. Generuje moc 136 KM i 220 Nm, a przyspieszenie do „setki” trwa 8,8 sekundy. To bardzo przyzwoity wynik, jak na tak niewielki silnik. Producent deklaruję średnie spalanie rzędu 5,1 litra na 100 km.

Głównym konkurentem BMW serii 2 jest Audi TT.

BMW Seria 2 - generacje

BMW Seria 2 F22 (2014&nbsp-&nbsp)

BMW Seria 2 F22 (2014 - )

BMW Seria 2 - powiązane artykuły

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Design tych aut zapowiada tony emocji, ale na tonę przypada w nich tak mało koni mechanicznych, że drugie wrażenie okazuje się znacznie gorsze niż pierwsze. No bo co powiedzieć o Ferrari, które ma mniej KM na tonę niż 125-konna wersja Toyoty Yaris...

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Systemy start-stop mają obniżać zużycie paliwa i chronić środowisko. Korzyści są raczej symboliczne, ale zawsze to coś. Niestety, jednocześnie te układy dość ospale pracują...

BMW M240i – tradycyjnie bardzo dobre, ale nie brakuje niespodzianek

BMW M240i – tradycyjnie bardzo dobre, ale nie brakuje niespodzianek

BMW nadal ma w gamie kompaktowy model z rasowym dwudrzwiowym nadwoziem, dużym silnikiem spalinowym i napędem na tylne koła. Nowa "dwójka" coupe to odmieniec. Ma to duże plusy, chociaż ta prawie "emka" może zaskakiwać.

BMW M240i xDrive Coupe kontra Porsche Cayman – który porywa bardziej na torze?

BMW M240i xDrive Coupe kontra Porsche Cayman – który porywa bardziej na torze?

BMW M240i stawia na napęd 4x4 i rzędową "szóstkę", obiecuje wysokie sportowe zdolności. Porsche podchodzi do małego coupé nieco inaczej – ale czy lepiej? Sprawdzamy to w porównaniu nowej "dwójki" z Caymanem.

BMW 220d Coupé – zaproszenie do zabawy

BMW 220d Coupé – zaproszenie do zabawy

Kiedy diesle są na cenzurowanym, BMW 220d pokazuje, że wcale nie trzeba się ich wyrzekać. Wspierany miękkim układem hybrydowym silnik o mocy 190 KM pali mało i pozwala cieszyć się dynamiczną jazdą.

Euro NCAP - przeprowadzono pierwsze w tym roku testy. Jest sześć piątek i jedna czwórka [Wideo]

Euro NCAP - przeprowadzono pierwsze w tym roku testy. Jest sześć piątek i jedna czwórka [Wideo]

W pierwszej w tym roku serii testów zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP zbadano siedem modeli samochodów, z których aż sześć uzyskało najwyższą pięciogwiazdkową ocenę. Drobną wpadkę zaliczyło BMW, którego najnowsza seria 2 Coupé zdobyła mocne, ale tylko cztery gwiazdki.

Na nie lepiej uważaj! Auta z najgorszymi wynikami w testach na 100 tys. km

Na nie lepiej uważaj! Auta z najgorszymi wynikami w testach na 100 tys. km

Zajrzeliśmy do listy wyników naszych testów długodystansowych przeprowadzonych od 2014 roku. Z blisko 40 przetestowanych samochodów na dystansie 100 tys. km wybraliśmy te, które wypadły najgorzej, zaliczając kilka mniejszych lub całkiem duże wpadki. Tak powstał ten ranking

Audi RS 3 kontra BMW M240i oraz Mercedes-AMG A 45 S – skoncentrowane na frajdzie

Audi RS 3 kontra BMW M240i oraz Mercedes-AMG A 45 S – skoncentrowane na frajdzie

Trzej niemieccy kompaktowi mocarze – nowe Audi RS 3, równie świeże BMW M240i oraz doświadczony Mercedes-AMG A 45 S. Różnią je typy nadwozia i koncepcja silnika, ale mają ten sam cel: śmigać jak najęte. Porównaliśmy je na torze.

Wybraliśmy najciekawsze premiery samochodowe 2021 r. Oto nasi faworyci!

Wybraliśmy najciekawsze premiery samochodowe 2021 r. Oto nasi faworyci!

Co to był za rok! Motoryzacja wielokrotnie zaliczała wzloty i upadki, ale nawet pomimo kryzysu na rynku półprzewodników i pustych salonów mieliśmy okazję poznać wiele nowych samochodów. Które z nich były najciekawsze? Zapraszamy na nasz subiektywny przegląd najważniejszych premier samochodowych 2021 r.

Nowe BMW M240i xDrive – niczym "4" compact

Nowe BMW M240i xDrive – niczym "4" compact

Z rozwiązaniami z większych sióstr BMW serii 2 Coupé wyraźnie urosło i obrosło w liczne innowacje. Dzięki rzędowej "szóstce" wciąż jednak porywa osiągami, jak i charakterem. Sprawdziliśmy nowe BMW M240i xDrive na drogach w okolicy Monachium

Tak wyglądałoby BMW M240i xDrive po udziale w Festiwalu Kolorów. Nowy art car?

Tak wyglądałoby BMW M240i xDrive po udziale w Festiwalu Kolorów. Nowy art car?

Wiedzieliście, że nowe BMW serii 2 Coupé będzie wytwarzane w Meksyku? Nie? To na pewno zapamiętacie to po premierze kolorowego BMW M240i xDrive, które powstało z okazji rozpoczęcia produkcji w fabryce w San Luis Potosi. To małe arcydzieło nie jest jednak oficjalnym art carem.

Nowe BMW serii 2 Coupe oficjalnie. Najmocniejsza wersja ma 374 KM i napęd na cztery koła

Nowe BMW serii 2 Coupe oficjalnie. Najmocniejsza wersja ma 374 KM i napęd na cztery koła

BMW zaprezentowało nowe coupe serii 2. Nowy model nie tylko zorientowano na dynamikę jazdy. Czerpie on też z tradycji zapoczątkowanej przez BMW 02.

Nowe BMW serii 2 coupe – nadal zgodne z tradycją

Nowe BMW serii 2 coupe – nadal zgodne z tradycją

Fani sportu mogą odetchnąć z ulgą. BMW serii 2 coupe pozostaje z napędem na tylne koła – przynajmniej w wersji 230i, ponieważ już jako M240i będzie miało moment obrotowy dostarczany do wszystkich kół. Jednak na samochód trzeba będzie jeszcze poczekać, bo do sprzedaży ma trafić wiosną 2022 r.

Materiał reklamowy na zlecenie marki BMW
Nowa generacja stylowych i dynamicznych BMW w specjalnej ofercie

Nowa generacja stylowych i dynamicznych BMW w specjalnej ofercie

Marka BMW znana jest ze sportowej elegancji i znakomitego prowadzenia swoich samochodów, nigdy jednak nie oferowała aż tak wielu możliwości w segmencie aut kompaktowych. Obecnie mamy do wyboru pierwszą w historii serię 2 Gran Coupé, a także modnego crossovera X2. Nie zapominajmy jeszcze o dobrze znanych BMW serii 1 oraz X1.

Limuzyny chcą być trendy - Audi A3 Limousine kontra BMW serii 2 Gran Coupe [RANKING]

Limuzyny chcą być trendy - Audi A3 Limousine kontra BMW serii 2 Gran Coupe [RANKING]

Obie marki szukają nowej recepty na indywidualny styl, jednak Audi czyni to zdecydowanie bardziej zachowawczo od BMW. Efekty wizualne ocenicie sami, a my zajmiemy się tym, co potrafią te samochody. Zaraz przekonasz się, dlaczego.

BMW M235i Gran Coupé – bryła do brylowania?

BMW M235i Gran Coupé – bryła do brylowania?

BMW udało się zapełnić kolejną niszę i tym razem nie jest to SUV. „Dwójka” Gran Coupé wykorzystuje przednionapędową technikę serii 1 i chce być czymś między sedanem a coupé. W teście topowej wersji M235i, napędzanej 306-konnym silnikiem, sprawdzamy, ile w tym jest tylko dla oka, jaki tkwi w niej duch i co tu w ogóle robi litera „M”

Mercedes klasy C i BMW serii 2 Coupe - czy klasyczne nadwozia wrócą do łask?

Mercedes klasy C i BMW serii 2 Coupe - czy klasyczne nadwozia wrócą do łask?

Sedany i coupé straciły urok dla dzisiejszego klienta salonów samochodowych, który zakochał się w SUV-ach. Tymczasem następne generacje Mercedesa klasy C i BMW serii 2 Coupé mogłyby zapunktować u miłośników niby-terenówek.

Raport jakości samochodów - rocznik 2020 pod lupą

Raport jakości samochodów - rocznik 2020 pod lupą

Amerykanie znów oceniają jakość nowych aut. Tym razem sprawdzili, jak sprawują się samochody z rocznika 2020 po pierwszych trzech miesiącach użytkowania. Okazuje się, że sporo powodów do narzekania mają klienci marek premium.

Najbardziej niezawodne auta wg ADAC - modele i roczniki godne uwagi

Najbardziej niezawodne auta wg ADAC - modele i roczniki godne uwagi

W statystykach interwencji niemieckiej pomocy drogowej wybrano nie tylko najbardziej awaryjne modele i roczniki samochodów. ADAC wskazał także auta, które pozytywnie wyróżniają się w swojej klasie. Oto najbardziej niezawodne samochody według specjalistów pomocy drogowej.

Czy tak będzie wyglądało nowe BMW serii 2 coupé?

Czy tak będzie wyglądało nowe BMW serii 2 coupé?

Fani BMW mogą odetchnąć, przynajmniej częściowo. O ile wygląd serii 2 Gran Coupé budzi, mówiąc delikatnie, mieszane uczucia, a nowa „jedynka” wciąż nie może odciąć się od porównań ze swoim tylnonapędowym poprzednikiem, o tyle seria 2 coupé powinna mieć wszystko to, co za co bawarską markę kochamy: tylny napęd i... rasowy design.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech