Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mini Clubman

Mini Clubman

Ikona samochodu

MINI Clubman jest pewnego rodzaju odmianą nadwoziową kombi znanego hatchbacka MINI One/Cooper. Auto nawiązuje do małego, brytyjskiego Mini Clubman produkowanego w latach 70. i 80.

Clubman produkowany przez koncern BMW jest o 24 cm dłuższy (8 cm dłuższy rozstaw osi) od swojego podstawowego modelu. Jego cechą charakterystyczną są drzwi tylnej klapy, które zostały podzielone na 2 części i otwierają się na boki, jak w dostawczaku. Auto pojawiło się na rynku w 2007 roku. Dzięki powiększeniu wymiarów nie tylko wzdłuż, ale także wzwyż i wszerz, pojemność bagażnika wzrosła o 100 litrów, a pasażerowie na tylnej kanapie nie będą już tak bardzo narzekać na brak miejsca na głowę oraz nogi.

Co ciekawe, auto jest 5-drzwiowe, z tym że tylne drzwi również zaliczają się do tego oddzielnie. Gdzie zatem są 5. drzwi? Otóż po prawej stronie, znajdują się „półdrzwi” otwierające się pod wiatr po otwarciu prawych przednich drzwi – rozwiązanie to znane jest m.in. z Mazdy RX-8 bądź z Rolls-Royce'a.

Pod maską gościły te same silniki co w przypadku 3-drzwiowego hatchbacka, tzn. 1,6- litrowy benzyniak o mocy od 90 do 211 KM. Wśród diesli dostępny był 1,6-litrowy silnik o mocy 110 KM, a po faceliftingu z 2010 roku, oferta ta poszerzyła się o 90- i 112-konną jednostkę oraz nowy, 2-litrowy silnik o mocy 143 KM. Moment obrotowy był przekazywany na przednią oś.

W 2015 roku na rynku pojawiła się II generacja MINI Clubman. Auto bazuje na III generacji MINI One/Cooper, jednak w przeciwieństwie do poprzednika, jest 6-drzwiowe, co oznacza iż posiada 4 drzwi, jak w hatchbacku i dodatkową parę jako klapę bagażnika. O ile przód oraz większa część boku pojazdu ulega takim samym piniom co hatchback (zdania odnośnie uroku auta są podzielone), to tył pojazdu jest bardzo intrygujący i lepiej zaprojektowany niż w przypadku poprzednika.

Pod maskę trafiły w dużej mierze nowe, 3-cylindrowe silniki autorstwa BMW – TwinPower Turbo. W przypadku benzyniaków mają one pojemność 1,5 litra i rozwijają 102 oraz 136 KM. Diesel ma tą samą pojemność ale generuje 116 KM. Pozostałe jednostki, 4-cylindrowe, mają pojemność 2 litrów i w przypadku silnika benzynowego, ma on 192 KM, a w przypadku wysokoprężnego – 150 lub 190 KM.

Mini Clubman - generacje

Ikona samochodu

Mini Clubman I (2007 - 2014)

Ikona samochodu

Mini Clubman II (2014 - )

Mini Clubman - powiązane artykuły

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Pierwsza generacja nowożytnego MINI miała swoje bolączki, ale dopiero druga na tyle mocno dała się niektórym we znaki, że dziś część osób na dźwięk słowa "MINI" dostaje białej gorączki. Na szczęście trzecia odsłona tego modelu wyszła konstruktorom dużo, dużo lepiej – jakość znacząco wzrosła, liczba usterek mocno spadła.

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Ten samochód nie był ani duży ani drogi, ale za to bezbłędnie wskazał kierunek rozwoju motoryzacji i nawet dziś może być użytkowany na co dzień. Oczywiście, pod pewnymi warunkami i po kilku modyfikacjach. Przedstawiamy nieco unowocześnione Mini Panel Van, które służy swojemu właścicielowi także do pracy.

Obejrzałem MINI Concept Aceman. To zwiastun rewolucji w tej marce, design nadwozia nadzorował Polak

Obejrzałem MINI Concept Aceman. To zwiastun rewolucji w tej marce, design nadwozia nadzorował Polak

Co się dzieje z MINI? Dlaczego ostatni jak dotąd zupełnie nowy model tej firmy przedstawiono prawie sześć lat temu? Wkrótce przez rok MINI pokaże aż trzy kompletne nowości – design nadwozia każdej z nich nadzoruje Polak. Zwiastunem najciekawszego auta jest prototypowy Concept Aceman.

Mini wprowadza dach Multitone z płynnym przejściem trzech kolorów

Mini wprowadza dach Multitone z płynnym przejściem trzech kolorów

Mini znane jest z szerokich możliwości personalizacji wyglądu samochodu, m.in. z dachów kontrastujących z kolorem nadwozia. Teraz można zrobić to jeszcze bardziej wyraziście. Do opcji kolorystycznych dołącza dach z płynnym przejściem pomiędzy trzema kolorami.

Nowe kombi do 100 000 zł - co wybrać?

Nowe kombi do 100 000 zł - co wybrać?

Prezentujemy ofertę 10 nowych kombi segmentu C, począwszy od najtańszej na rynku Dacii Logan MCV za 36 900 zł poprzez popularną i wyrośniętą Skodę Octavię Combi w cenie od 86 200 zł, a na designerskim, ale i kosztownym Mini Clubmanie (od 94 100 zł), kończąc.

Mini Clubman JCW – tylko nie mów do niego „mini”!

Mini Clubman JCW – tylko nie mów do niego „mini”!

MINI już dawno przestało być mini. Zwłaszcza w wersji Clubman z 306-konnym silnikiem i napędem na obie osie. Jak się domyślacie, cena w tym wypadku też jest bardziej... maksi niż mini

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works – nieźle poszaleli

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works – nieźle poszaleli

Wielkie ambicje rodzą wielkie pomysły. Mini dawno wyszło ze skali, z którą kojarzy się nazwa marki i robi samochody, których długość znacznie przekracza cztery metry. To Countryman i Clubman. Od minionego roku oba modele dostępne są w wersjach, które można określić słowem „maxi”: pod maską mają 306-konny silnik.

Audi S3 Sportback kontra Mini JCW Clubman - stylowe zabawki

Audi S3 Sportback kontra Mini JCW Clubman - stylowe zabawki

300 koni można podać modnie, jak w MINI JCW Clubmanie, lub elegancko – jak w Audi S3. W którym wydaniu ta moc lepiej smakuje? Sprawdziliśmy to!

MINI Clubman JCW – moc i charakter – pierwsza jazda

MINI Clubman JCW – moc i charakter – pierwsza jazda

Najnowsza odsłona Clubmana JCW ma wiele wspólnego z BMW M135i: turbodoładowany silnik, napęd na cztery koła i raczej niebagatelną cenę. Za to na zakrętach to MINI potrafi jeździć jak natchnione.

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works - o 75 KM mocniejsze i 1,5 s szybsze

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works - o 75 KM mocniejsze i 1,5 s szybsze

Mini Clubman i Countryman John Cooper Works mają teraz 306 KM. Doskonałe osiągi to nie wszystko. Jak zawsze w Mini można też liczyć na świetne prowadzenie i efektowny wygląd.

Mini Clubman - premium bez kompleksów | TEST

Mini Clubman - premium bez kompleksów | TEST

Czy Mini można zaliczyć do marek premium? W wersji Clubman – jak najbardziej. Przekonał nas o tym test tego modelu. Kilka dni i kilkaset kilometrów wystarczyło, by docenić zalety niedużego, nietypowego kombi.

Co wybrać - SUV-a czy praktycznego hatchbacka?

Co wybrać - SUV-a czy praktycznego hatchbacka?

Hatchback czy crossover? Mamy dla Was sześć barwnych par samochodów różniących się wysokością nadwozia. Te pojedynki na pewno będą emocjonujące!

Mini Clubman Cooper S All4 – samochód gadżet | TEST

Mini Clubman Cooper S All4 – samochód gadżet | TEST

Drogi, nie za duży, za to stylowy, szybki i dający wiele przyjemności z prowadzenia. Jeśli ciągle jesteś zainteresowany, czytaj dalej.

Mini John Cooper Works Clubman: kompakt premium z silnikiem 231 KM

Mini John Cooper Works Clubman: kompakt premium z silnikiem 231 KM

John Cooper Works Clubman powinien się nazywać Maxi, a nie Mini – ma bowiem 4,253 m długości i 1,8 m szerokości.

Mini Clubman I - dla bogatych singli

Mini Clubman I - dla bogatych singli

Mini Clubman to stylowe kombi dla singla. Ale uwaga: jego eksploatacja bywa kosztowna!

Mini Clubman w porównaniu z szybkimi kompaktami

Mini Clubman w porównaniu z szybkimi kompaktami

W wersji Clubman Mini stało się maksi. Tak bardzo urosło, że kompakty o dynamicznym charakterze zyskały nowego rywala – niekonwencjonalnego, o indywidualnym stylu. Jednak gdy patrzymy na wymiary i osiągi, Seat Leon, Audi A3 Sportback i Kia cee’d okazują się zadziwiająco podobne do „miniaka”. A który jest najlepszy?

Mini Clubman 2.0 Cooper S - Mini nie jest takie mini

Mini Clubman 2.0 Cooper S - Mini nie jest takie mini

Wprowadzenie na rynek pięciodrzwiowego modelu było ukłonem w stronę klientów, którzy poza oryginalnym designem oczekują w Mini praktyczności. Tym razem brytyjska marka poszła o krok dalej i zaproponowała Clubmana – auto kompaktowe, które może konkurować z Audi A3 czy Volkswagenem Golfem!

Mini Clubman 2.0 Cooper S - Mini nie jest takie mini

Mini Clubman 2.0 Cooper S - Mini nie jest takie mini

Wprowadzenie na rynek pięciodrzwiowego modelu było ukłonem w stronę klientów, którzy poza oryginalnym designem oczekują w Mini praktyczności. Tym razem brytyjska marka poszła o krok dalej i zaproponowała Clubmana – auto kompaktowe, które może konkurować z Audi A3 czy Volkswagenem Golfem!.

Nowy Mini Clubman: 3 cylindry i 8 biegów

Nowy Mini Clubman: 3 cylindry i 8 biegów

Brytyjska marka Mini opublikowała oficjalne zdjęcia nowej generacji modelu Clubman. Która jest obecnie większa i nowocześniejsza.

Mini Clubman Bond Street w Genewie

Mini Clubman Bond Street w Genewie

Jedną z atrakcji na stoisku Mini podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie będzie zapewne nowy Mini Clubman Bond Street
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech