Mini przedstawia najpotężniejsze modele w sześćdziesięcioletniej historii marki. Są to modele Clubman oraz Countryman w specyfikacji John Cooper Works. Pod maskami obu samochodów pracuje czterocylindrowy doładowany benzyniak generujący 306 KM.
W porównaniu z poprzednikiem oznacza to wzrost mocy o 75 KM. Z kolei moment obrotowy zwiększył się o 100 Nm i wynosi teraz 450 Nm. Wszystko to sprawia, że Clubman osiąga „setkę” po 4,9 s, a Countryman po 5,1 s – to odpowiednio o 1,4 i 1,5 s lepiej niż w poprzednich modelach. W obu nowych autach silnik współpracuje z ośmiobiegową sportową przekładnią Steptronic ze zintegrowaną mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego przednich kół.
Mini Clubman i Countryman John Cooper Works – wyższa moc
Mini Clubman i Countryman John Cooper Works mają silnik, który jest przeprojektowaną 4-cylindrową konstrukcją opartą na dwulitrowym napędzie Cooper S. W nowym wydaniu zmodyfikowano wał korbowy, a także wykorzystano najnowszą generację techniki Mini TwinPower Turbo. Modyfikacje obejmują wzmocniony wał korbowy, główne łożysko o rozszerzonym przekroju, inne tłoki, korbowody i nowy tłumik drgań z optymalnym chłodzeniem.
Zwiększona wydajność (w porównaniu z poprzednim silnikiem) to również zasługa zastosowania większej turbosprężarki. Aby dostosować się do zwiększonego ciśnienia ładowania układu stopień sprężania nowego silnika został zmniejszony z 10,2 do 9,5, . Ponadto turbosprężarka zintegrowana w kolektorze wydechowym została wyposażona w zawór spustowy, który przyczynia się do optymalizacji jego charakterystyki.
Mini Clubman i Countryman John Cooper Works – zawsze 4x4
Mini Clubman i Countryman John Cooper Works standardowo są wyposażone w napęd na wszystkie koła ALL4. Przy dobrej przyczepności moment obrotowy kierowany jest do przednich kół, a gdy system wykryje poślizg część momentu przekazywana jest także na koła tylnej osi.
Zawieszenie nowych modeli Mini zostało zmodyfikowane w taki sposób, aby zapewnić jak najlepsze prowadzenie na krętych odcinkach dróg. Opcjonalnie będzie można zamówić adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.
W samochodach nie zapomniano o stylistycznych akcentach, które podkreślają ich dynamiczny charakter. To zasługa spoilerów, podwójnego układu wydechowego, czerwonych pasów na masce i drzwiach oraz czerwonej poprzeczki na atrapie chłodnicy.
Ponadto w standardowym wyposażeniu obu aut wykorzystano 18-calowe aluminiowe felgi, a za opłatą można zamówić 19-calowe obręcze. Ponadto w porównaniu ze słabszymi modelami Mini zastosowano powiększony układ hamulcowy John Cooper Works.
Wnętrze utrzymano w czarnej kolorystyce z którą kontrastują czerwone przeszycia tapicerki. Są tu również aluminiowe pedały oraz sportowa, trzyramienna kierownica.
Mini Clubman i Countryman John Cooper Works – nasza opinia
Wysoka moc, świetne osiągi oraz precyzyjne prowadzenie to cechy, których oczekujemy od samochodów sportowych. Wszystkie te zalety z nawiązką spełniają opisywane modele. Do tego dochodzi efektowny wygląd oraz całkiem praktyczne nadwozia, jak na pojazdy, które stworzono przede wszystkim po to żeby dawały przyjemność z jazdy.
Charakterystycznym elementem Clubmana są dwuskrzydłowe tylne drzwi
W samochodach zadbano o najmniejsze stylistyczne szczegóły
Jednym z wyróżników opisywanych modeli JCW jest czerwony dach
Sztywne zawieszenie pozwala na precyzyjne prowadzenie na zakrętach
Tylne światła przypominają o brytyjskim pochodzeniu marki Mini
Sportowy samochód też może być praktyczny