Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche Cayman

Porsche Cayman

Ikona samochodu

Porsche Cayman to 2-drzwiowe coupe produkowane przez markę z Zuffenhausen. Auto zadebiutowało w 2005 roku (987c) jako następca modelu 968, a w rzeczywistości był zamkniętą wersją „taniego” Boxstera.

Ze względu na zbliżone osiągi i znacznie niższą cenę, obawiano się czy Cayman nie zagrozi większej 911 Carrera. Niestety częściowo tak się stało, bowiem Cayman odniósł duży sukces rynkowy. Wbrew pozorom, nazwa auta wcale nie pochodzi od wysp Kajmanów, a od gada spokrewnionego z aligatorem.

Nadwozie auta było niemal identyczne jak Boxstera. Z tyłu auta, bardzo charakterystyczna była długa klapa oraz niewielki wysuwany spojler. Wnętrze również nie różniło się prawie wcale od swojego odkrytego brata. 2-osobowe coupe, dzięki centralnemu umiejscowieniu silnika, miało 2 bagażniki – przedni miał 150 litrów pojemności, a tylny – 260.

Podstawowa wersja była napędzana przez 2,7-litrowego boxera o mocy 245 KM, jednak dzięki niskiej masie wynoszącej ok. 1,3 tony, auto rozpędzało się do 100 km/h w niewiele ponad 5 sekund. Mocniejsza odmiana S oferowała większy, 3,4-litrowy silnik generujący 295 KM, a wersja S Sport – 303. Wtedy, dostępnymi skrzyniami biegów były 5- i 6-stopniowe przekładnie manualne i 5-biegowy Tiptronic. Moc kierowana była na tylną oś.

W 2009 roku auto przeszło facelifting. Zmiany były jedynie kosmetyczne i dotyczyły reflektorów, lusterek i zderzaków. Oprócz tego przeprowadzono zmiany w gamie jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem, był teraz 2,9-litrowy motor o mocy 265 KM, a odmianę S wzmocniono do 320 KM. Oprócz tego pojawiła się także wersja R, która dysponowała mocą 330 KM z tego samego, 3,4-litrowego, 6-cylindrowego boksera, będąc jednocześnie o 55 kg lżejsza. Nowością była także dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia PDK.

Od 2012 roku dostępna była II generacja Caymana (981c). W 2013 roku, zdobył on tytuł World Performace Car of the Year. Tu również auto było niemalże kopią Boxstera, lecz o zamkniętym dachu. Dzięki temu sztywność nadwozia była zdecydowanie lepsza, co skutkowało korzystniejszymi własnościami jezdnymi.

Główną cechą różniącą oba auta, która w pewien sposób była wymuszona ze względu na rodzaj nadwozia, była tylna część auta, która u Caymana charakteryzowała się długą klapą. Pikanterii dodawała zintegrowana z reflektorami niewielka lotka. Co ciekawe zarówno poprzednie jednostki, jak i te montowane w drugiej odsłonie Caymana, były silnikami wolnossącymi.

Podstawowy model był napędzany przez 6-cylindrowego boxera o pojemności 2,8 litra i mocy 275 KM. Mocniejsza odmiana S, generowała 325 KM z silnika 3.4, a wersja GTS, wyposażona w ten sam silnik, rozwijała 340 KM. Jednak na tym Porsche nie poprzestawało.

W 2015 roku zaprezentowali wersję GT4. Temu Caymanowi było bliżej do większej 911 niż do Boxstera. Auto przejęło od większego brata m.in. przednią oś, 3,8-litrowy silnik o mocy zmniejszonej do 385 KM oraz układ hamulcowy. Oprócz tego Cayman GT4 został nieco obniżony, rozstaw kół poszerzono, a w miejsce wysuwane spojlera, zamontowano duże, stałe skrzydło. Wewnątrz z kolei znajdziemy m.in. klatkę bezpieczeństwa, oraz fotele wykonane z włókna węglowego. Silnik może współpracować jedynie z 6-biegową skrzynią ręczną. W pozostałych wersjach, dostępna była także 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia PDK. Moc oczywiście trafiała na tylne koła.

W 2016 roku postanowiono ujednolicić nazewnictwo wersji zamkniętej (Cayman) oraz z możliwością ściągnięcia dachu (Boxster). III generacja auta (typ 982) została „obdarzona” liczbą 718, i w zależności od rodzaju nadwozie, ma odpowiedni dopisek – tak więc 2-drzwiowe coupe nazywa się 718 Cayman, a roadster – 718 Boxster.

Niestety, moda na małe silniki dotyka także i Porsche. Pierwszy raz od 1995 roku, 4-cylindrowy silnik zamontowano w kompaktowym SUV-ie – Macanie. Teraz przyszła kolej na 718. Podstawowy, 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem generuje okrągłe 300 KM. Mocniejsza wersja S, oferuje 350 KM, z 2,5-litrowego benzyniaka z turbodoładowaniem. Na pocieszenie można dodać, iż dostępna jest zarówno 6-biegowa skrzynia manualna, jak i 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK.

Porsche Cayman - generacje

Porsche Cayman I (987) (2005&nbsp-&nbsp2011)

Porsche Cayman I (987) (2005 - 2011)

Ikona samochodu

Porsche Cayman II 981 (2012 - )

Porsche Cayman - powiązane artykuły

Porsche Vision 357 nawiązuje do modelu sprzed 75 lat. Ale jest 14 razy mocniejsze od klasyka!

Porsche Vision 357 nawiązuje do modelu sprzed 75 lat. Ale jest 14 razy mocniejsze od klasyka!

Porsche zebrało się na wspominki. 75 lat po zbudowaniu swojego pierwszego samochodu przedstawia jego współczesną interpretację, czyli Vision 357. Nowość i klasyk różnią się jednak od siebie mocą — trochę.

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Porsche nie pozwoli zestarzeć się swoim autom. Urządzenia pasują do klimatu wnętrz

Nawet najnowocześniejsze samochody w końcu się starzeją, a to, co najbardziej może przeszkadzać współczesnym użytkownikom starszych aut, to brak nowoczesnych multimediów. Porsche nie ma tego problemu i oferuje nowe rozwiązania do starszych modeli.

Porsche rozbite we Wrocławiu. Auto uderzyło w latarnię

Porsche rozbite we Wrocławiu. Auto uderzyło w latarnię

W wypadku uczestniczyły dwa samochody. Kierująca Nissanem wymusiła pierwszeństwo i zderzyło się z Porsche, które niestety bardzo mocno ucierpiało w tym starciu.

Porsche 718 Cayman GT4 RS – ostre i uzależniające

Porsche 718 Cayman GT4 RS – ostre i uzależniające

Porsche 718 GT4 RS to najostrzejszy z Caymanów. Pracują z nim genialny silnik – umieszczony centralnie bokser kochający obroty i rewelacyjnie zestrojony układ jezdny, które wznoszą tę jeżdżącą maszynę na nowy poziom dynamiki.

Rozbite Porsche Cayman z carsharingu - pozew i regres dla nietrzeźwego kierowcy?

Rozbite Porsche Cayman z carsharingu - pozew i regres dla nietrzeźwego kierowcy?

Zaledwie nieco ponad 12 godzin służyło Porsche Cayman w usłudze firmy, która wynajmuje samochody na minuty. Samochód został rozbity w nocy ok. godziny 3. Sprawa jest o tyle skomplikowana i pouczająca, że choć policjanci za winnego uznali kierowcę drugiego uczestnika kolizji, to kierowca „pankowego” Porsche nie był do końca trzeźwy. A to oznacza dla niego duże kłopoty, w tym potencjalnie spore wydatki.

Porsche w wynajmie na minuty rozbite po zaledwie 12 godzinach

Porsche w wynajmie na minuty rozbite po zaledwie 12 godzinach

Sportowe Porsche Cayman nie zagościło zbyt długo w ofercie carsharingu. Zdjęcia rozbitego białego coupe szybko obiegły internet. Do zdarzenia doszło w centrum Warszawy. Kierowca wsiadł za kierownicę po alkoholu, ale cała sytuacja jest bardziej skomplikowana.

Porsche 718 Cayman T - niedosyt pozostał | TEST

Porsche 718 Cayman T - niedosyt pozostał | TEST

Odchudzone Porsche 718 Cayman T powstało, by dostarczyć kierowcy jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Tylko 4,7 s do 100 km/h i prędkość maksymalna 275 km/h na papierze robią duże wrażenie, ale...

Porsche od urzędu gminy – niecałe 5 tys. km przebiegu

Porsche od urzędu gminy – niecałe 5 tys. km przebiegu

Wójt gminy Maków wystawił na sprzedaż wyjątkowy samochód – Porsche Cayman. Chętni mogą wziąć udział w pisemnym przetargu. Mają na to jeszcze ponad trzy tygodnie.

Jaguar F-Type P300 vs Porsche 718 Cayman 2.0 – mały silnik, duża frajda | TEST

Jaguar F-Type P300 vs Porsche 718 Cayman 2.0 – mały silnik, duża frajda | TEST

Kupując sportowy samochód, nie trzeba zaraz wydawać pieniędzy na najdroższą wersję z najmocniejszym silnikiem. Producenci oferują też modele, które można określić mianem tanich, choć pamiętając, że to jednak sportowe wozy. Nie znaczy to, że przyjemność z ich prowadzenia jest mniejsza.

Porsche 718 Cayman - aż skręca z zachwytu

Porsche 718 Cayman - aż skręca z zachwytu

718 Cayman to wstęp do świata Porsche i zarazem już ekstraklasa samochodów dla kierowcy. Powstało z miłości do szybkich zakrętów, ale gdy ulegnie się jego urokowi, chce się nim pokonywać każdą drogę codziennie.

Porsche 718 GTS: 365 KM pod stopą

Porsche 718 GTS: 365 KM pod stopą

Porsche wprowadza mocniejsze wersje modeli 718: Boxstera GTS oraz Caymana GTS. Boxster ma nadwozie cabrio, a Cayman – zamknięte. Obie wersje są 2-osobowe, mają 4-cylindrowe silniki typu bokser o pojemności 2.5 litra (takie same jak w odmianie S). Ich moc została podniesiona o 15 KM, z 350 do 365 KM.

Porsche 718 Cayman 2.0 – sport dla początkujących? | TEST

Porsche 718 Cayman 2.0 – sport dla początkujących? | TEST

Podstawowy 718 Cayman ma pokazać, że świetne sportowe Porsche można mieć za grosze. W rozumieniu Porsche oznacza to oczywiście sumę, za którą kupimy kawalerkę i to nawet w Warszawie.

Porsche Cayman GT4 w trzech wariantach: zabawki dla niegrzecznych chłopców

Porsche Cayman GT4 w trzech wariantach: zabawki dla niegrzecznych chłopców

Cayman GT4 to najmniejsze seryjne Porsche z wyścigowym rodowodem. Sportowcy amatorzy i hobbyści mogą kupić teraz jego półprofesjonalną odmianę Clubsport.

Porsche Cayman GT4 - zabawka dla dużych chłopców

Porsche Cayman GT4 - zabawka dla dużych chłopców

Cayman GT4 to najmniejsze seryjne Porsche. Hobbyści i kierowcy amatorzy mogą kupić teraz jego półprofesjonalną odmianę Clubsport.

Porsche 718 Cayman już w produkcji

Porsche 718 Cayman już w produkcji

Wszystkie dwudrzwiowe modele Porsche będą produkowane w Zuffenhausen, co ma obniżyć koszty. Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego coupé już zjechały z tasmy.

Porsche 718 Cayman – Po roadsterze kolej na coupe

Porsche 718 Cayman – Po roadsterze kolej na coupe

Porsche kontynuuje modernizowanie modeli z centralnie umieszczonymi silnikami. Kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster gamę nowej serii uzupełnił odnowiony 718 Cayman.

Porsche Boxster i Cayman otrzymają numer 718

Porsche Boxster i Cayman otrzymają numer 718

Porsche wprowadzi zmiany w nazewnictwie dwudrzwiowych modeli z silnikiem umieszczonym centralnie. Od roku modelowego 2016 Cayman i Boxster zyskają oznaczenie 718. To jednak nie koniec zmian.

Silne wrażenia gwarantowane

Silne wrażenia gwarantowane

911 GT3 jest superszybkie, wymagające i piekielnie drogie. Teraz w salonach Porsche pojawił się jego młodszy i słabszy o 90 KM brat – Cayman GT4. Czy to tylko namiastka sportowego auta dla mniej zamożnych, czy jednak sportowiec z krwi i kości? Odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy podczas jazd testowych na Torze Jastrząb.

Redakcja poleca
Porsche Cayman GT4, 911 GT3 i 911 GT3 RS - czyste szaleństwo

Porsche Cayman GT4, 911 GT3 i 911 GT3 RS - czyste szaleństwo

Porsche powiększa swoją rodzinę modeli spod znaku GT. Do Porsche 911 GT3 dołączył jeszcze bardziej rasowy i surowy 911 GT3 RS, któremu bliżej do samochodu wyścigowego niż drogowego. A to nie koniec, bo na rynku pojawił się niedawno Cayman GT4, będący pierwszym modelem spoza rodziny 911 oznaczonym symbolem GT. Zobaczmy więc, co potrafi to sportowe trio.

Porsche Cayman GT4 - Z wyczynowym rodowodem

Porsche Cayman GT4 - Z wyczynowym rodowodem

W salonach Porsche pojawił się niedawno Cayman GT4. Czy to tylko namiastka sportowego auta dla mniej zamożnych, czy jednak sportowiec z krwi i kości? Odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy podczas jazd testowych na Torze Jastrząb.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test