Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche 718 Cayman GT4 RS – ostre i uzależniające

Porsche 718 Cayman GT4 RS – ostre i uzależniające

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Porsche 718 GT4 RS to najostrzejszy z Caymanów. Pracują z nim genialny silnik – umieszczony centralnie bokser kochający obroty i rewelacyjnie zestrojony układ jezdny, które wznoszą tę jeżdżącą maszynę na nowy poziom dynamiki.

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Zobacz galerię (4)
Auto Bild
Porsche 718 Cayman GT4 RS
  • Wiele podzespołów z Porsche 911 GT3 – w tym silnik, który trzeba było obrócić, żeby zmieścić w Caymanie
  • Potężna moc i specyficzna konstrukcja sprawiają, że brzmienie wysokoobrotowego wolnossącego boksera są jedyne w swoim rodzaju
  • Dopracowane detale aerodynamiczne sprzyjają rewelacyjnym właściwościom jezdnym coupé z umieszczonym centralnie silnikiem
  • Kosztowne opcje, w tym klatka bezpieczeństwa, pozwalają uczynić z Caymana pełnokrwiste auto do wyczynowej jazdy na torze

Czy to już cierpienie, czy jeszcze zabawa? W Porsche 718 Caymanie GT4 RS jest przeraźliwie głośno, a ciśnienie wywierane na bębenki oszałamia. Silnik szumi, ryczy i zawodzi, eksponując siłę. Dźwięk wywołuje drżenie i pulsowanie przenoszące się na kierowcę i uciskające kark. Ludzie, w których ciele płynie zwykła krew, zareagują bólem. Jeśli jednak mają w żyłach, choć odrobinę benzyny, ich organizm powita tę orgię brzmienia z radością, bo bębenki przekażą mózgowi sygnał do czystej rozkoszy. Endorfiny kipią, serotonina i dopamina tryskają i przelewają się. Do gry wkracza testosteron.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska