W 1948 r. powstał pierwszy drogowy samochód Porsche, czyli 356 No 1 Roadster. Auto posłużyło za pierwowzór dla modelu 356, pierwszego seryjnego Porsche, produkowanego w latach 1948-1966 i zastąpionego pośrednio legendarnym Porsche 911.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem video:

A że o tradycję trzeba dbać, a nade wszystko o niej przypominać, to 75-lecie Porsche 356 No 1 Roadster firma uczciła prototypem Vision 357.

Porsche Vision 357 na bazie Caymana GT4 RS

Stylistom Porsche Vision 357 dobrze udało się uchwycić charakter pierwowzoru, choć retrodesignu w nowym modelu jest naprawdę niewiele. W gruncie rzeczy sprowadza się on do pionowych wlotów w tylnej części samochodu.

Porsche Vision 357, w tle po prawej: Porsche 356 No 1 Roadster (1948 r.) Foto: Porsche
Porsche Vision 357, w tle po prawej: Porsche 356 No 1 Roadster (1948 r.)

Producent nie podaje praktycznie żadnych danych oraz szczegółów technicznych Porsche Vision 357. Ze zdjęcia można jedynie odczytać, że z przodu zastosowano ogumienie 245/35 ZR 20.

Jedyny konkret to baza samochodu. Porsche Vision 357 oparto bowiem na Porsche 718 Cayman GT4 RS. Oznacza to 6-cylindrowy silnik o pojemności 3996 cm sześc., który rozwija 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Porsche 718 Cayman GT4 RS potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,4 s.

Tym samym Porsche Vision 357 ma 500 KM. To ponad 14 razy więcej od pierwowzoru.

Porsche 356: przed erą Porsche 911

Porsche 356 No 1 Roadster z 1948 r. rozwijało jedynie 35 KM, ale i ważyło zaledwie 585 kg.

Porsche 356 No 1 Roadster (1948 r.; po lewej) i Porsche Vision 357 (2023 r.) Foto: Porsche
Porsche 356 No 1 Roadster (1948 r.; po lewej) i Porsche Vision 357 (2023 r.)
Czytaj więcej o PORSCHE 718 CAYMAN

Pierwsza seryjna wersja Porsche 356 z 1948 r. miała już 40 KM i rozwijała maksymalne 140 km/h. Najmocniejszym wariantem z serii 356 zostało Porsche 356 B Carrera 2000 GT ze 155-konnym 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1966 cm sześc. Pierwsze Porsche 911 rozwijało z kolei 130 KM.