Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane Co warto kupić

Co warto kupić

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem
Co warto kupić

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy
Co warto kupić

Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Te auta można spokojnie tankować za 2,6 zł za litr. 10 silników, które najlepiej znoszą jazdę na gazie
Co warto kupić

Te auta można spokojnie tankować za 2,6 zł za litr. 10 silników, które najlepiej znoszą jazdę na gazie

Benzyna E10, czyli ta tańsza, kosztuje dziś nieco poniżej 6 zł za litr. Nic dziwnego, że kolejni kierowcy biorą pod uwagę montaż instalacji gazowej. Gaz jest obecnie ponad dwa razy tańszy od benzyny. Powiedzmy to jednak szczerze - nie do każdego auta intalację opłaca się montować, bo nie każdy silnik dobrze znosi pracę na gazie. Są jednak takie, którym LPG nie wyrządza żadnej krzywdy, a na dodatek intalacje do nich są proste i tanie. Rozmawialiśmy z mechanikami z dwóch warsztatów, które montują instalacje gazowe. Przygotowali dla nas listę silników, które najlepiej znoszą jazdę na LPG. Rozszerzyliśmy ją o samochody, w których owe silniki były montowane.

Sprawdziłem spadek wartości chińskich SUV-ów. Jest szokujący. Lepiej kupić używany
Co warto kupić

Sprawdziłem spadek wartości chińskich SUV-ów. Jest szokujący. Lepiej kupić używany

Chińskie używane SUV-y coraz częściej pojawiają się w ogłoszeniach, a najwięcej jest aut popularnych marek, np. MG. Te najstarsze to używki z importu, jako że m.in. w Niemczech pojawiły się one wcześniej niż w Polsce. Używane chińskie auta z polskiej dystrybucji występują wciąż w śladowych liczbach, to najczęściej auta podemonstracyjne sprzedawane przez dilerów. To, co łączy używane chińskie SUV-y, to atrakcyjna cena. Trzyletni samochód często jest wyceniany na zaledwie połowę wartości nowego, a przecież jest jeszcze pole do negocjacji. Oto co znalazłem w polskich ogłoszeniach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"
Co warto kupić

Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"

Polacy kochają Audi A4 i każdego roku to jeden z najczęściej sprowadzanych samochodów używanych do Polski. Notorycznie melduje się w czołowej trójce. W samym styczniu 2025 r. ściągnęliśmy aż 1504 używane Audi A4. Większą liczbą mogą się pochwalić tylko Golf i Astra. Do tego mamy przecież pokaźną liczbę aut z polskiej dystrybucji. Postanowiliśmy wziąć A4 pod lupę. I to nie w jednej generacji, a sprawdzamy Audi A4 B6, B7, B8 oraz B9. To kompletny przewodnik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda. Przy tych modelach powinna zapalić się lampka ostrzegawcza.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy
Co warto kupić

Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy

To już całkiem porządny budżet, a wciąż w zasięgu wielu Polaków. 50 tys. zł wystarczy, by móc przeglądać oferty sprzedaży używanych SUV-ów z listy, którą przygotowaliśmy. Najczęściej będą to jednak oferty dotyczące egzemplarzy niewartych uwagi. Lepiej przygotować sobie większe zapas gotówki, by pierwsza podróż "nowym" SUV-em nie zakończyła się wizytą w serwisie. Czym warto zainteresować się, dysponując odpowiednim zapasem gotówki, i chcąc przesiąść się do SUV-a marki premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11
Co warto kupić

Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11

Podobno nowe auta psują się najczęściej i niemal bez wyjątku. Naprawdę? O zdanie na ten temat poprosiliśmy naszego mechanika. Jego zadaniem było skupienie się wyłącznie na autach nowych lub niemal nowych, a zatem takich, które od kilku lat można kupić w salonach albo takich, które dopiero co zostały zastąpione nowymi generacjami. Przygotował listę 11 modeli, które ocenił minimum na piątkę z minusem i oznaczył stemplem "godne polecenia".

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony
Co warto kupić

Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Bierzemy na tapet prawdziwe ikony niemieckiej klasy premium. Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E? Zebraliśmy opinie kierowców i mechaników i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czy za te pieniądze da się kupić względnie niezawodny egzemplarz. Są wersje przy których od razu pojawia się czerwony wykrzyknik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach

Kto chce kupić używane Volvo XC60 lub Audi Q5, musi przygotować się na długie i trudne poszukiwania. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, bo oba auta, jeśli zadbane, to udane inwestycje. Choć jedno z nich mechanicy cenią nieco bardziej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy używany Opel Insignia to dobry pomysł? Zabraliśmy do mechanika dwie generacje
Co warto kupić

Czy używany Opel Insignia to dobry pomysł? Zabraliśmy do mechanika dwie generacje

Opel nie ma już w ofercie Insignii, ale jeszcze niedawno był to model, do którego wzdychało wielu. Wielki, wygodny i przestronny samochód, który sprawdzi się i jako samochód do długich tras, i jako idealna propozycja dla dużej rodziny. Do tego przy swoich rozmiarach nigdy nie odstraszał wygórowaną ceną. Teraz stanowi ciekawą propozycję na rynku wtórnym. Wzięliśmy pod lupę dwie generacje. Jedna dostała znacznie wyższą ocenę.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym
Co warto kupić

Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym

Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes Klasy E — który z tych niemieckich, luksusowych i prawie nowych sedanów najlepiej wypadł na przeglądzie technicznym? Nasi redakcyjni koledzy z Auto Bilda zabrali do ekspertów z TÜV trzy używane, kilkuletnie egzemplarze tych prestiżowych limuzyn. Pod względem jakości jedna z nich wyraźnie odstawała od pozostałych. Niestety na niekorzyść.

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?
Co warto kupić

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?

O te modele pyta wielu czytelników. Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia

Toyota RAV4 ma w Polsce wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a
Co warto kupić

Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a

Volvo XC60 to w Polsce hit - od wielu lat jest najczęściej kupowany samochodem klasy premium. W 2024 r. znowu było numerem 1. Dlatego ofert na rynku wtórnym nie brakuje, a wśród nich można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. Trzeba jednak pamiętać, że XC60, bez względu na generację, to auto nowoczesne, a co za tym idzie - tanio w serwisie nie będzie. Co się psuje w XC60 I i II generacji? Jakich silników unikać? O opinie zapytaliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech
Co warto kupić

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech

Wzięte na warsztat Peugeoty 3008 i 5008 drugiej generacji to auta nowoczesne, przepełnione elektroniką i na dodatek ze słynnym silnikiem 1.2 PureTech oraz jeszcze jednym wcale nie lepszym. No dobrze, ale nie tylko z nimi — paleta jednostek jest znacznie większa. Jak wypadają pozostałe jednostki? Jak z trwałością innych części? I czy Peugeoty rdzewieją?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego
Co warto kupić

Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E
Co warto kupić

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E

Mercedes W212 jest od Volvo S80 II droższy. Czy to tylko zasługa tego, że niemiecka limuzyna jest nieco młodsza? Różnic między tymi samochodami jest mnóstwo i nie są to detale, a kwestie diametralne. Widać to też w opiniach mechaników. Nie będziemy ukrywać, że oceny awaryjności obu samochodów były dla nas zaskakujące.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze motocykle na prawo jazdy kat. B do 15 tys. zł. Chwalą je i mechanicy, i motocykliści
Co warto kupić

Najlepsze motocykle na prawo jazdy kat. B do 15 tys. zł. Chwalą je i mechanicy, i motocykliści

Motocykl klasy 125 to dobry pomysł na początek przygody z "poważnymi" jednośladami i to z wielu powodów. Nasze kryteria tym razem są proste: szukamy maszyn w wieku do 10 lat, kosztujących nie więcej niż 15 tys. zł, a przy tym niezawodnych, o rozsądnych kosztach eksploatacji i możliwie bezpiecznych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden
Co warto kupić

Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden

Wszystkie z tych trzech prostych konstrukcyjnie i relatywnie tanich w utrzymaniu SUV-ów można kupić za mniej niż 40 tys. zł, ale żeby kupić niezajechany egzemplarz krajowy, właśnie tyle warto zgromadzić. Auta z tego zestawienia są cenione na rynku wtórnym. Trzymają cenę. Jeden jest wyraźnym faworytem mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę
Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę

Czy samochody tego samego segmentu i tego samego koncernu naprawdę różnią się czymś więcej niż tylko znaczkiem i ceną? W końcu wykorzystują tę samą platformę, te same silniki tylko pod inną nazwą (a i to nie zawsze). Sprawdziliśmy to, porównując trzy samochodu koncerny Volkswagen: Volkswagena, Skodę i Seata. Warto dopłacać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.