Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane Co warto kupić

Co warto kupić

Pojechaliśmy po bezwypadkowego Tiguana. Skala w mierniku się skończyła
Co warto kupić

Pojechaliśmy po bezwypadkowego Tiguana. Skala w mierniku się skończyła

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł
Co warto kupić

Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy prawie nowy SUV Volvo to dobry pomysł? Zapytaliśmy mechaników o używane XC60 i XC90
Co warto kupić

Czy prawie nowy SUV Volvo to dobry pomysł? Zapytaliśmy mechaników o używane XC60 i XC90

Oba SUV-y Volvo z naszego zestawienia debiutowały na rynku już dobrych kilka lat temu, ale oba wciąż można kupić w salonach szwedzkiej marki jako nowe auta (po drobnych zmianach, ale jednak). Ich duża popularność — szczególnie modelu XC60, będącego od lat bestsellerem wśród marek premium w Polsce — sprawie, że na rynku wtórnym nie brakuje ofert.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych
Co warto kupić

Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych

Wiele osób chętnie sięgnęłoby po używany samochód z "automatem", ale boi się takiego rozwiązania. Czy rzeczywiście musi to oznaczać ogromne wydatki na naprawę? Czy można sprawdzić skrzynię przed zakupem?

SUV premium nr 1 w Polsce. Mechanik sprawdził nam dwa Volvo XC60
Co warto kupić

SUV premium nr 1 w Polsce. Mechanik sprawdził nam dwa Volvo XC60

Volvo XC60 to w Polsce hit - od wielu lat jest najczęściej kupowany samochodem klasy premium. W 2024 r. znowu było numerem 1.Dlatego ofert na rynku wtórnym nie brakuje, a wśród nich można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. Trzeba jednak pamiętać, że XC60, bez względu na generację, to auto nowoczesne, a co za tym idzie - tanio w serwisie nie będzie. Co się psuje w XC60 I i II generacji? Jakich silników unikać? O opinie zapytaliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane SUV-y Skody okiem mechanika. Kodiaq i Karoq z ocenami. Dawno takich nie było
Co warto kupić

Używane SUV-y Skody okiem mechanika. Kodiaq i Karoq z ocenami. Dawno takich nie było

To się Skodzie udało. Jej dwa praktyczne SUV-y mają wzięcie i na rynku pierwotnym - i na rynku wtórnym. To nowoczesne auta przepełnione skomplikowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jak sprawdzają się one po latach eksploatacji? Zapytaliśmy o to mechaników. Ich opinie zestawiliśmy z naszymi wrażeniami z jazdy czeskimi SUV-ami i na tej podstawie wystawiliśmy im oceny. Zaskakująco wysokie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik nie gryzł się w język. Jest wygrany
Co warto kupić

Używane A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik nie gryzł się w język. Jest wygrany

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Nissan Qashqai. Mechanik sprawdził nam dwie generacje. "Pułapka"
Co warto kupić

Używany Nissan Qashqai. Mechanik sprawdził nam dwie generacje. "Pułapka"

Nissan Qashqai to jeden z modeli, który ugruntował mocną pozycję kompaktowych crossoverów i SUV-ów. Kierowcy w Europie wręcz pokochali ten samochód. Dzisiaj dwie pierwsze generacje japońskiego SUV-a kuszą atrakcyjnymi cenami. Czy używany Nissan Qashqai to dobry wybór? Razem z mechanikiem oceniamy dwie generacje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielki ranking SUV-ów. Wszystkimi przejechaliśmy 100 tys. km. Najlepszy i najgorszy to totalne zaskoczenia
Co warto kupić

Wielki ranking SUV-ów. Wszystkimi przejechaliśmy 100 tys. km. Najlepszy i najgorszy to totalne zaskoczenia

Ten ranking powstawał przez wiele lat. W tym czasie kilkudziesięcioma SUV-ami przejechaliśmy po co najmniej 100 tys. km. Każde auto ocenialiśmy, korzystając z tego samego klucza, obiektywnie przyznając punkty karne za awarie czy inne niedociągnięcia. Tak powstał wielki ranking SUV-ów. Jest wiele zaskoczeń, ale największe są dwa - zwycięzca i przegrany.

Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat
Co warto kupić

Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat

BMW serii 5 E60 i Audi A6 C6 mają już po dwadzieścia lat. Kiedyś zarezerwowane dla najlepiej zarabiających, dziś dostępne dla każdego. Warto się skusić? Czy niegdyś luksusowe limuzyny Audi i BMW zachowały nieco prestiżu?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota RAV4 trzyma cenę jak mało które auto. Może lepiej kupić VW Tiguana?
Co warto kupić

Używana Toyota RAV4 trzyma cenę jak mało które auto. Może lepiej kupić VW Tiguana?

Toyota RAV4 ma wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane BMW serii 3 G20 czy Alfa Romeo Giulia? Szukamy lekko używanego auta, które daje radość z jazdy
Co warto kupić

Używane BMW serii 3 G20 czy Alfa Romeo Giulia? Szukamy lekko używanego auta, które daje radość z jazdy

Bez dwóch zdań to dwa najlepiej jeżdżące auta w swoim segmencie. Które jest lepszym wyborem dla osób szukających ładnego, wciąż nowoczesnego, ale względnie bezproblemowego w eksploatacji samochodu? Zapytaliśmy o to mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów obu aut. Lepiej zdecydować się na używaną Alfę Romeo Giulię czy BMW serii 3?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII
Co warto kupić

Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII

Ford Fiesta jeździ najlepiej w swojej klasie. Nie tylko to sprawia, że auto trzyma cenę, co tyczy się głównie VI i VII generacji modelu. Jednak niech dobra opinia o tym samochodzie nie sprawi, że podczas oględzin będzie nieostrożni. Szczególnie podczas zakupu Fiesty V.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery
Co warto kupić

Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery

Kilka tysięcy złotych wystarczy, by kupić Fiata, który kilkanaście lat temu był w Polsce bestsellerem. Czy to jednak dobry pomysł? W końcu nie można zbyt wiele wymagać od auta, którego cena nie przekracza wartości przeciętnych rowerów. Przyjrzeliśmy się modelom Panda i Grande Punto.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? W obu przypadkach będzie ciężko
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? W obu przypadkach będzie ciężko

Kto chce kupić używane Volvo XC60 lub Audi Q5, musi przygotować się na długie i trudne poszukiwania. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, bo oba auta, jeśli zadbane, to udane inwestycje. Choć jedno z nich mechanicy cenią nieco bardziej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką
Co warto kupić

Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką

Dziś (prawie) wszyscy chcą kupować SUV-y. A przecież kompaktowe kombi są takie utalentowane! Do tego występują w różnych konfiguracja i z różnymi napędami – od benzyniaka i diesla, poprzez hybrydy i LPG, a na elektryku kończąc. Który model wybrać i z jakim napędem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele
Co warto kupić

Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele

Jeden koncern, jeden segment, dwie marki i dwa różne okresy produkcyjne. Porównaliśmy nieco starszą Kię Picanto drugiej generacji do młodszego Hyundaia i10 drugiej generacji. Które auto jest bardziej godne polecenia? A może żadne nie jest?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?

Volkswagen Passat jest od Audi A4 większy. Ma co prawda minimalnie krótszy rozstaw osi, ale za to dysponuje znacznie większym bagażnikiem. Technicznie są to auta bardzo do siebie zbliżone, a mimo to A4 lepiej radzi sobie z trzymaniem ceny. Czy warto odkładać dłużej na Audi, czy może Passat jest równie dobry?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki
Co warto kupić

Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki

Renault Clio na rynku wtórnym rywalizuje m.in. z Volkswagenem Polo, Skodą Fabią czy Toyotą Yaris, dlatego nie ma łatwego zadania. Mniejszy niż w przypadku wymienionych aut popyt na Clio sprzyja jego atrakcyjnym cenom. Tym bardziej atrakcyjnym, że miejskie Renault to samochód udany i rzadko sprawiający problemy, choć oczywiście pułapki się zdarzają. Na co trzeba uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje
Co warto kupić

Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje

Dzisiaj klasyczne samochody klasy średniej to domena marek premium, w większości tych popularnych ich miejsce zajęły crossovery i SUV-y. Jednym z modeli, który kiedyś cieszył się ogromną sympatią kierowców, a teraz nie jest już produkowany jest Toyota Avensis. Czy warto kupić ją na rynku wtórnym? Sprawdzamy trzy generacje używanej Toyoty Avensis. Od leciwej już jedynki do całkiem nowoczesnej trójki. W każdej generacji pokazujemy zalety, wady i wybieramy najlepsze silniki. Oczywiście po konsultacjach z ekspertami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.