Trwała jest mechanika, rzadko zawodzi elektryka, nie ma aż tak dużych problemów z korozją podwozia i nadwozia, jak w poprzedniej generacji modelu (z lat 2002-08).

Jednak po zakupie warto pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu antykorozyjnym. W palecie silników dwa benzyniaki: 1.2/90 i 1.3/100 KM (handlowa nazwa „1.4”), które są godne polecenia (wysoka trwałość, niskie spalanie). Czasem na rynku można też spotkać hybrydę (wysokie ceny). Jazza docenicie nie tylko za trwałość, lecz także za ogromne możliwości przewozowe, na czele ze sprytnym systemem składania tylnej kanapy (zapożyczony z poprzednika).

Polecane silniki: 1.2, 1.3 Hybrid, 1.3

Plusy

Świetne walory użytkowe kabiny i wnętrza, udane silniki, wysoka trwałość mechaniki i elektryki.

Minusy

Mało aut z polskich salonów, wysoka cena zakupu (w relacji do wieku), przypadki korozji podwozia.

Dane techniczne 1.2 i-VTEC 1.3 Hybrid 1.3 i-VTEC
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/8 + el. benz. R4/16
Układ rozrządu  OHC OHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1198 1339 1339
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 66/90/6000 72/98/5800 73/100/6000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 114/4900 199/bd. 127/4800
Prędkość maksymalna (km/h)* 177 175 182
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,6 12,1 11,4
Spalanie (l/100 km)** 6,5/4,5/5,3 4,6/4,4/4,5 6,6/4,8/5,5

Nasza ocena: 5+