Trwała jest mechanika, rzadko zawodzi elektryka, nie ma aż tak dużych problemów z korozją podwozia i nadwozia, jak w poprzedniej generacji modelu (z lat 2002-08).
Jednak po zakupie warto pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu antykorozyjnym. W palecie silników dwa benzyniaki: 1.2/90 i 1.3/100 KM (handlowa nazwa „1.4”), które są godne polecenia (wysoka trwałość, niskie spalanie). Czasem na rynku można też spotkać hybrydę (wysokie ceny). Jazza docenicie nie tylko za trwałość, lecz także za ogromne możliwości przewozowe, na czele ze sprytnym systemem składania tylnej kanapy (zapożyczony z poprzednika).
Polecane silniki: 1.2, 1.3 Hybrid, 1.3
Plusy
Świetne walory użytkowe kabiny i wnętrza, udane silniki, wysoka trwałość mechaniki i elektryki.
Minusy
Mało aut z polskich salonów, wysoka cena zakupu (w relacji do wieku), przypadki korozji podwozia.
Dane techniczne | 1.2 i-VTEC | 1.3 Hybrid | 1.3 i-VTEC |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/8 + el. | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | OHC | OHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1198 | 1339 | 1339 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 66/90/6000 | 72/98/5800 | 73/100/6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 114/4900 | 199/bd. | 127/4800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 177 | 175 | 182 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,6 | 12,1 | 11,4 |
Spalanie (l/100 km)** | 6,5/4,5/5,3 | 4,6/4,4/4,5 | 6,6/4,8/5,5 |
Nasza ocena: 5+