• W celu stworzenia tego zestawienia przejrzałem kilka tysięcy modeli wyprodukowanych w ciągu minionych 75 lat
  • Tylko seryjne samochody, żadne prototypy, wizje czy modele budowane na indywidualne życzenie ekscentrycznego klienta, który nie musi być zwolennikiem powszechnie przyjętych kanonów piękna
  • Dobór jest jak najbardziej subiektywny, ale pewnie nie raz zbulwersuje cię design któregoś z tych ośmiu modeli
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Ze sportowym coupe jest najłatwiej. Styliści nie muszą się tak przejmować przestronnością, pojemnością bagażnika czy nawet kosztami każdego przetłoczenia jak w przypadku SUV-ów, hatchbacków lub sedanów. Mają większą swobodę, mniej ograniczeń, co w praktyce powinno oznaczać nieskrępowaną możliwość zademonstrowania swojego talentu.

Na dodatek to właśnie coupe powinny kusić designem bardziej niż jakikolwiek innych rodzaj samochodu. To przecież głównie dla wyglądu kupuje się takie auta. A poza tym, co można zepsuć w takiej linii?