- Najpopularniejszym obecnie silnikiem w Cuprach jest bazowy 1.5 e-TSI o mocy 150 KM — stanowi ponad 75 proc. sprzedaży spalinowych modeli
- Polscy klienci chętniej decydują się na sportowe dodatki, takie jak kubełkowe fotele, które trafiają do 70 proc. nowych Formentorów i połowy Leonów
- Cupra została wydzielona od Seata w 2018 r., aspirując do segmentu premium i stawiając na dynamiczny wizerunek
Które silniki są najpopularniejsze w Cuprach?
Dane sprzedażowe Cupry z roczników modelowych 25 i 26 pokazują, że ponad 3/4 samochodów spalinowych sprzedanych w Polsce było wyposażonych w bazowe wersje silnikowe. To czterocylindrowe jednostki 1.5 e-TSI o mocy 150 KM wyposażone w układ miękkiej hybrydy (mHEV). Dlaczego tak się dzieje?
Klienci stawiają na kompromis — zamiast ponadprzeciętnych osiągów, wybierają niższe zużycie paliwa i zdecydowanie przystępniejszą cenę. Oto przykład: nowy Formentor z jednostką 1.5 e-TSI i dwusprzęgłową skrzynią DSG (w standardzie jest manual) kosztuje od 156 tys. 800 złotych, podczas gdy egzemplarz z 204-konnym silnikiem 2.0 TSI to wydatek przynajmniej 173 tys. 700 złotych. To spora różnica, która oczywiście przekłada się także na wysokość raty leasingu lub kredytu. Drugi wskazany wariant stanowił tylko 12 proc. zamówień.
Zobacz: Lewandowski i Szczęsny odebrali zamówione auta. Jeżdżą nimi po Barcelonie
W gamie Cupry są jeszcze mocniejsze wersje motoru 2.0 TSI, generujące 265, a nawet 333 KM. Do wyboru mamy ponadto układy hybrydowe typu plug-in o mocy systemowej wynoszącej 204 lub 272 KM. Co interesujace, niektóre modele nadal mogą być napędzane 150-konnym dieslem 2.0 TDI.
Polscy klienci stawiają jednak na bazowy wariant 1.5 e-TSI. Takie są realia rynku, dzieje się tak nie tylko w przypadku Cupry. Mocniejsze, 265-konne wersje VZ są najczęściej wybierane w modelach Terramar i Leon kombi (ST) - decyduje się na nie co czwarty kupujący.
Marka z Barcelony ma w ofercie kilka SUV-ów, więc rośnie popularność napędu na obie osie, choć nadal nie są to duże liczby — co piąta sprzedana Cupra miała system 4Drive (co drugi model Terramar).
Jakie dodatki wybierają klienci Cupry?
Widać wyraźnie, że klienci być może rezygnują ze sportowych wersji silnikowych, ale stawiają na dynamiczny styl i wygodę. Nie żałują na dopłaty do kubełkowych foteli, które trafiają do 70 proc. nowych Formentorów, a w przypadku Leona stanowią prawie połowę zamówień.
Każda Cupra, nawet podstawowa wersja, jest wyposażona w charakterystyczne dla marki miedziane akcenty stylistyczne. Nazwa wywodzi się od łacińskiego słowa "cuprum" oznaczającego miedź.
Jakie jeszcze preferencje klientów można wyczytać z udostępnionych przez Cuprę danych? Otóż kupujący model Terramar w zdecydowanej większości (ponad 80 proc.) decydują się na tapicerkę Dinamica (mikrofibra) połączona ze skórą ekologiczną.
Jeśli zaś chodzi o kolory nadwozia, to najchętniej wybieranym lakierem we wszystkich Cuprach są: Magnetic Tech (21,5 proc.), Fjord Blue (16,1 proc.) i klasyczna czerń Midnight Black (15,7 proc.).