Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Coupe

Hyundai Coupe

Hyundai Coupe

Hyundai Coupe to kompaktowe coupe produkowane przez południowokoreański koncern. W zależności od rynku, auto znane było także jako Tiburon czy Tuscani. Auto pojawiło się w 1996 roku jako następca modelu S-Coupe.

W porównaniu do poprzednika, pojazd został dopracowany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i stylistycznym. Początkowo do napędu służył 140-konny silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Rok po debiucie w ofercie pojawiła się także wersja z mniejszym, 1,6-litrową jednostką o mocy 114 KM. Do USA trafiał także silnik 1.8/130 KM. Co ciekawe, mimo iż konstrukcyjnie Coupe bazował na modelu Lantra, w dopracowaniu zawieszenia pomagali inżynierowie z… Porsche. Dzięki temu auto prowadzi się bardzo dobrze.

Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej automatycznej. W 1999 roku przeprowadzono facelifting Hyundaia Coupe. Auto całkowicie zmieniło swój styl, zachowując jedynie linię nadwozia. Pas przedni wyróżnia się charakterystycznymi, okrągłymi reflektorami, co łącznie z kierunkowskazami i halogenami dawało aż 5 par świateł z przodu. Zmieniła się także maska, a boczne przetłoczenia zyskały wyraźniejszy zarys. Również tylny pas uległ zmianie, a wnętrze unowocześniono. Pod względem technicznym poprawiono układ hamulcowy. W 2001 roku dotychczasowy silnik 1.6, został zastąpiony przez jego lżejszego odpowiednika, który rozwijał 109 KM. Z kolei silnik 2.0 w tym samym roku z uwagi na normy emisji spalin, po modernizacji stracił 5 KM.

2002 rok przyniósł II generację Hyundaia Coupe. Karoseria została kolejny raz przeprojektowana, tym razem jednak styliści byli bardziej powściągliwi w wyrażaniu swojej wyobraźni. Efektem było bardzo zgrabnie, zwarto i zadziornie wyglądające coupe. Wnętrze dalej pozostawiało trochę do życzenia pod względem jakości wykończenia, jednak wyposażenie standardowe uległo poprawie obejmując już m.in. poduszki powietrzne czołowe i boczne.

Oprócz 4-cylindrowych silników 1.6/105 KM oraz 2.0/136, 143 KM, do oferty dołączył 2,7-litrowy motor V6. Jednostka generowała 167, a od 2007 roku 165 KM, co przy masie nieco ponad 1400 kg zapewniało zaskakującą dynamikę. Obok dotychczasowych przekładni, z silnikiem V6 można było zamówić 6-stopniową skrzynię ręczną.

W 2005 roku zmieniono przedni zderzak, reflektory i tylne światła. Kolejna modernizacja przyszła po 2 latach, kiedy to znów zmieniono reflektory na bardziej wydłużone, a z błotników usunięto wloty powietrza. Produkcja Hyundaia Coupe została zakończona w 2009 roku, a jego następcą został tylnonapędowy Genesis Coupe.

Hyundai Coupe - generacje

Ikona samochodu

Hyundai Coupe I (1996 - 2001)

Hyundai Coupe II (2001&nbsp-&nbsp2008)

Hyundai Coupe II (2001 - 2008)

Hyundai Coupe - powiązane artykuły

Najbrzydsze samochody sportowe. Serio da się zepsuć design coupe?

Najbrzydsze samochody sportowe. Serio da się zepsuć design coupe?

Będzie nieestetycznie, nieprzyjemnie, a nawet odpychająco. Bo samochody sportowe, które powinny przyciągać designem jak żadne inne, też potrafią być brzydkie. Nieprawdopodobne, a jednak – jak to mówią.

Hyundai Coupe wraca do Polski

Hyundai Coupe wraca do Polski

Po roku nieobecności na polskim rynku w salonach Hyundaia ponownie będzie można zamawiać sportowy model Coupe. Ceny drugiej generacji tego modelu zaczynają się od 81.900 zł.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test