Auto Świat Używane Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Alfa Romeo to... piękna nieruchomość. Mit. Kiedyś rzeczywiście auta tej marki psuły się bardzo często, ale w ostatnich latach ich trwałość znacznie się poprawiła. Znamy gorsze marki
Alfa Romeo to... piękna nieruchomość. Mit. Kiedyś rzeczywiście auta tej marki psuły się bardzo często, ale w ostatnich latach ich trwałość znacznie się poprawiła. Znamy gorsze markiAuto Bild
  • Kiepska reputacja oznacza korzystne ceny – czasem różnica w cenie jest tak duża, że wystarczy na ewentualne naprawy
  • Lepszy zadbany egzemplarz o kiepskiej renomie niż zajeżdżony, ale uchodzący za "cudowny"
  • Nie ma już drogich samochodów, które będą tanie w eksploatacji – "nowoczesny" oznacza skomplikowany i z kosztownym serwisem

Wiadomo, ile wart jest Ford, których marek (i dlaczego francuskich…) mechanicy unikają jak ognia, gdzie widzieli się rano kierowcy Alfy Romeo, że japońskie auta są ekstremalnie niezawodne, ale nienaprawialne oraz dlaczego niepokoi brak wycieków w Land Roverach (może oznaczać po prostu… brak oleju). Często też do firm przylegają łatki – np. że auta danej marki kiepsko się prowadzi, rdzewieją, mają słabe silniki lub fatalne wykończenie.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak