Auto Świat Używane 100 tys. km BMW Z4 – ten roadster jest po prostu super!

100 tys. km BMW Z4 – ten roadster jest po prostu super!

Drugie miejsce w tabeli i tylko dwa punkty karne trzeba potraktować jak zwycięstwo, bo BMW zaliczyło w naszych testach na 100 tys. km już kilka solidnych wpadek. BMW Z4 pokazało, że da się inaczej.

Test 100 tys. km BMW Z4
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Auto Bild
Test 100 tys. km BMW Z4
  • BMW Z4 na dystansie 100 tys. km poddaliśmy trudnym próbom po to, aby dokładnie je poznać i jak najlepiej ocenić ich jakość, trwałość oraz niezawodność.
  • Wobec mocy 258 KM średnie spalanie na poziomie zaledwie 8 l/100 km trzeba uznać za rewelacyjne. Wynik z całego testu nie był wiele gorszy – 9,2 l/100 km. 
  • Jeśli zaś chodzi o niezawodność, to i tu żadnych problemów nie stwierdzono. Ani razu nie musieliśmy ponadplanowo odwiedzać serwisu, niemal żadnych powodów do narzekań nie dał również końcowy demontaż.
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Zacznijmy od bodaj najbardziej zaskakującego aspektu tego testu – okazuje się bowiem, że nawet redakcyjni fani BMW chyba już się powoli pogodzili z tym, że era wolnossących silników R6 dobiegła końca. Nie sądziłem, że kiedyś to napiszę – zanotował jeden z najdynamiczniej i najlepiej jeżdżących kolegów – ale w tym modelu naprawdę nie brakowało mi rzędowej "szóstki". Taki motor (w wersji z turbo) można mieć tylko w topowej odmianie M40i, ale nawet ten sam testujący, zaprawiony w bojach na Pętli Północnej Nürburgringu, nie widzi w tym problemu. Wersja 30i z doładowanym silnikiem 2.0 R4 jest aż o 120 kg lżejsza od M40i, co owszem, nie powoduje, że lepiej przyspiesza, ale jeśli chodzi o walory czysto sportowe i prowadzenie, wypada znakomicie. No i 258 KM sprawia, że słabszy z braci też wcale powolny nie jest.