Auto Świat Porady Eksploatacja 1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?

1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

W Grupie Renault znajdziemy sporo niedużych aut, dlatego sprawny mały silnik odgrywa w nich istotną rolę. Przez wiele lat stosowano jednostki 1.2 TCe – czy to dobry wybór?

Renault Clio Grandtour 1.2 TCe - precz z nudą w kombi!Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Pod określeniem 1.2 TCe kryją się dwie rodziny silników, które mają odmienną budowę
  • Silniki są dobrze oceniane w kategoriach dynamiki i spalania, ale nowszy miewa problemy ze spalaniem oleju
  • Bez względu na (często zmieniane) oficjalne interwały olej warto zmieniać co rok lub 15 tys. km
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Seria D4FT to jeden z pierwszych przypadków downsizingu – konstruktorzy chcieli stworzyć jednostkę z momentem obrotowym silników 1.6, ale zużywającą tyle paliwa (i emitującą stosunkowo mało zanieczyszczeń), co 1.2. Na pierwszy ogień poszła przeróbka doskonale znanego motoru serii D, zbudowanego w latach 90. XX wieku. Mamy więc jeden krok do nowoczesności – wzmocniono wnętrzności jednostki, dodano niewielką turbinę, która ma za zadanie głównie poprawić elastyczność w zakresie niskich i średnich obrotów.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak